پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار گزارش‌ها

گزارش سال 99 «شبکه تبلیغات موبایلی تپسل» منتشر شد!

مرجان عبدی مرجان عبدی
4 مرداد 1400
زمان مطالعه: 4 دقیقه
گزارش سال 99 «شبکه تبلیغات موبایلی تپسل» منتشر شد!

تپسل که یک شبکه تبلیغات دیجیتال موبایلی‌ست، به صاحبـان کسب‌وکارها کمک میکنـد تا تبلیغـات بنـری و ویدئویـی خود را درون اپلیکیشـن‌های پرمخاطـب نمایش دهند و از سوی دیگر به توسعه‌دهندگان ایرانی کمک میکند تا از طریق نمایش تبلیغات درون اپلیکیشن درآمد داشته باشند.

مطالعه این گزارش به بازاریابان و صاحبان کسب‌وکار کمک میکنـد تا دربـاره نوع تبلیغـات، بـازه زمانـی تبلیغـات و بودجـه‌بندی کمپین‌های تبلیغاتـی خود در آینـده تصمیمات بهتری بگیرند. به همین دلیل، تپسل با هدف ایجاد تصویری روشن‌تر از صنعت تبلیغات موبایلی تلاش کرده است تا گزارشی از ابعاد مختلف این عرصه را در اختیار علاقه‌مندان دیجیتال مارکتینگ قرار دهد.
ما در این مطلب چکیده‌ای از مهم‌ترین بخش‌های این گزارش را برای مخاطبان دی‌ام برد آماده کرده‌ایم.

آمار ارائه شده بر اساس داده‌های مربوط به بیش از ۵ میلیارد نمایش ماهانه تبلیغات و بیش از ۴۵ میلیون کاربر فعال در طول سال ۱۳۹۹ است. طبق این آمار در سال ۹۹، تبلیغات در اپلیکیشن‌های غیر بازی از تبلیغات در اپلیکیشن‌های بازی پیشی گرفته است. در نمودار زیر، آمار تبلیغات درون اپلیکیشن‌های بازی با رنگ قرمز و آمار تبلیغات درون سایر اپلیکیشن‌ها با رنگ آبی نمایش داده شده است.

گزارش سال 99 «شبکه تبلیغات موبایلی تپسل» منتشر شد! 1

توزیع ترافیک تبلیغاتی تپسل به تفکیک دستگـاه

تپسل

در اینحا می‌توانید توزیع ترافیک تبلیغاتی تپسل را به تفکیک دستگاه‌ها مشاهده کنید که برند سامسونگ بیشترین و برند موتورولا کمترین سهم را در آن داشته‌اند. لازم به ذکر است که با توجه به این که تپسل شبکه تبلیغات موبایلی برای اندوید است، دیوایس اپل در این آمار جایی ندارد.

page11image5865760

رشد شاخص‌های تبلیغات در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸

گزارش سال 99 «شبکه تبلیغات موبایلی تپسل» منتشر شد! 2

تپسل میزان رشد شاخص‌های تبلیغات در سال ۹۹ را نسبت به سال ۹۸ به تفکیک اعلام کرده است. این تقسیم‌بندی بر مبنای نمایش تبلیغات، میزان کلیک، نمایش کامل تبلیغات ویدئویی و میزان نصب ارائه شده است.

page12image5885936

تغییرات میزان نمایـش در اپلیکیشن‌های بازی و غیربازی

گزارش سال 99 «شبکه تبلیغات موبایلی تپسل» منتشر شد! 3

نمایش تبلیغ در بازی‌ها وابستگی بیشتری به ماه‌های مختلف سال داشته است. تابستان و زمستان ماه‌های رونق تبلیغ در بازی‌هاست.

page13image5871792

تغییرات میزان کلیـک در اپلیکیشن‌های بازی و غیربازی

گزارش سال 99 «شبکه تبلیغات موبایلی تپسل» منتشر شد! 4

page14image5873456

تغییرات میزان نصـب در اپلیکیشنهای بازی و غیربازی

گزارش سال 99 «شبکه تبلیغات موبایلی تپسل» منتشر شد! 5

page15image7880544

تعداد نصب به تفکیک روزهای هفته و ساعات شبانه‌روز، بهار ۹۹

گزارش سال 99 «شبکه تبلیغات موبایلی تپسل» منتشر شد! 6

 

تعداد نصب به تفکیک روزهای هفته و ساعات شبانه‌روز، تابستان ۹۹

گزارش سال 99 «شبکه تبلیغات موبایلی تپسل» منتشر شد! 7

تعداد نصب به تفکیک روزهای هفته و ساعات شبانه‌روز، پاییز ۹۹

گزارش سال 99 «شبکه تبلیغات موبایلی تپسل» منتشر شد! 8

تعداد نصب به تفکیک روزهای هفته و ساعات شبانه‌روز، زمستان ۹۹

گزارش سال 99 «شبکه تبلیغات موبایلی تپسل» منتشر شد! 9

page19image7923600

محبوبیت جایگاه‌های تبلیغاتی براساس تعداد کلیک به تفکیک فصل

گزارش سال 99 «شبکه تبلیغات موبایلی تپسل» منتشر شد! 10

این نمودار نشان دهنده این است که کاربران تبلیغات بنری همسان را بیش از انواع دیگر تبلیغات آنلاین ترجیح می‌دهند. شاید به این دلیل است که این نوع تبلیغات، به دلیل همسان بودن با محیط تبلیغاتی خود، تجربه کاربران از وب‌گردی را مختل نمی‌کنند. پس از تبلیغاتی همسان، تبلیغات بنری و تبلیغات ویدئویی در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

تغییرات درآمد ناشران تپسل

گزارش سال 99 «شبکه تبلیغات موبایلی تپسل» منتشر شد! 11

میزان درآمد حاصل از تبلیغات ناشران تپسل نیز در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸، تغییرات خوبی داشته است که در این نمودار تغییرات درآمد ناشران در طول سال ۹۹ و در قالب نوع اپلیکیشن‌ها را می‌بینیم.

توزیع درآمد ناشران تپسل به تفکیک جایگاه‌های تبلیغاتی مختلف

گزارش سال 99 «شبکه تبلیغات موبایلی تپسل» منتشر شد! 12

درآمد ناشران از جایگاه‌های مختلف تبلیغاتی نشان می‌دهد که در سالی که گذشت تبلیغات ویدیویی بیشترین میزان درآمد‌زایی را برای ناشران داشته است.

برترین ناشران تپسل

گزارش سال 99 «شبکه تبلیغات موبایلی تپسل» منتشر شد! 13

تبلیغات در جستجـوی بازار

تبلیغات در جستجو (Search Ad) یکی از اثربخش‌ترین روش‌های بازاریابی اپلیکیشن به شمار می‌رود. تحقیقات ثابت کرده است که ۶۵ الی ۸۵ درصد از نصب‌ها پس از جستجو در اپ‌استورها حاصل می‌شوند. به همین دلیل است که تبلیغات در جستجو به عنوان یکی از انواع تبلیغات همسان (native) از اثربخشی بالایی برخوردار است و همواره مورد توجه توسعه‌دهندگان بوده است. تبلیغ در جستجوی کافه‌بازار توسط مجموعه تپسل اجرا می‌شود و از این رو در ادامه چند داده از این ابزار تبلیغاتی ارائه شده:

میانگین هزینه کلیک تبلیغات در جستجو به تفکیک ژانرهای مختلف

گزارش سال 99 «شبکه تبلیغات موبایلی تپسل» منتشر شد! 14

نرخ تبدیل تبلیغات در جستجو به تفکیک ژانرهای مختلف

گزارش سال 99 «شبکه تبلیغات موبایلی تپسل» منتشر شد! 15

اگز علاقه‌مند به مطالعه بیشتر هستید و این نکات برایتان جالب بوده می‌توانید نسخه کامل این گزارش را از اینجا بخوانید.

پاکت
به اشتراک بگذارید:
مرجان عبدی
مرجان عبدی
نظرات

در حال بارگیری کپچا...

هارمونی