گزارش سال 99 «شبکه تبلیغات موبایلی تپسل» منتشر شد!
فهرست مطلب
تپسل که یک شبکه تبلیغات دیجیتال موبایلیست، به صاحبـان کسبوکارها کمک میکنـد تا تبلیغـات بنـری و ویدئویـی خود را درون اپلیکیشـنهای پرمخاطـب نمایش دهند و از سوی دیگر به توسعهدهندگان ایرانی کمک میکند تا از طریق نمایش تبلیغات درون اپلیکیشن درآمد داشته باشند.
مطالعه این گزارش به بازاریابان و صاحبان کسبوکار کمک میکنـد تا دربـاره نوع تبلیغـات، بـازه زمانـی تبلیغـات و بودجـهبندی کمپینهای تبلیغاتـی خود در آینـده تصمیمات بهتری بگیرند. به همین دلیل، تپسل با هدف ایجاد تصویری روشنتر از صنعت تبلیغات موبایلی تلاش کرده است تا گزارشی از ابعاد مختلف این عرصه را در اختیار علاقهمندان دیجیتال مارکتینگ قرار دهد.
ما در این مطلب چکیدهای از مهمترین بخشهای این گزارش را برای مخاطبان دیام برد آماده کردهایم.
آمار ارائه شده بر اساس دادههای مربوط به بیش از ۵ میلیارد نمایش ماهانه تبلیغات و بیش از ۴۵ میلیون کاربر فعال در طول سال ۱۳۹۹ است. طبق این آمار در سال ۹۹، تبلیغات در اپلیکیشنهای غیر بازی از تبلیغات در اپلیکیشنهای بازی پیشی گرفته است. در نمودار زیر، آمار تبلیغات درون اپلیکیشنهای بازی با رنگ قرمز و آمار تبلیغات درون سایر اپلیکیشنها با رنگ آبی نمایش داده شده است.
توزیع ترافیک تبلیغاتی تپسل به تفکیک دستگـاه
در اینحا میتوانید توزیع ترافیک تبلیغاتی تپسل را به تفکیک دستگاهها مشاهده کنید که برند سامسونگ بیشترین و برند موتورولا کمترین سهم را در آن داشتهاند. لازم به ذکر است که با توجه به این که تپسل شبکه تبلیغات موبایلی برای اندوید است، دیوایس اپل در این آمار جایی ندارد.
رشد شاخصهای تبلیغات در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸
تپسل میزان رشد شاخصهای تبلیغات در سال ۹۹ را نسبت به سال ۹۸ به تفکیک اعلام کرده است. این تقسیمبندی بر مبنای نمایش تبلیغات، میزان کلیک، نمایش کامل تبلیغات ویدئویی و میزان نصب ارائه شده است.
تغییرات میزان نمایـش در اپلیکیشنهای بازی و غیربازی
نمایش تبلیغ در بازیها وابستگی بیشتری به ماههای مختلف سال داشته است. تابستان و زمستان ماههای رونق تبلیغ در بازیهاست.
تغییرات میزان کلیـک در اپلیکیشنهای بازی و غیربازی
تغییرات میزان نصـب در اپلیکیشنهای بازی و غیربازی
تعداد نصب به تفکیک روزهای هفته و ساعات شبانهروز، بهار ۹۹
تعداد نصب به تفکیک روزهای هفته و ساعات شبانهروز، تابستان ۹۹
تعداد نصب به تفکیک روزهای هفته و ساعات شبانهروز، پاییز ۹۹
تعداد نصب به تفکیک روزهای هفته و ساعات شبانهروز، زمستان ۹۹
محبوبیت جایگاههای تبلیغاتی براساس تعداد کلیک به تفکیک فصل
این نمودار نشان دهنده این است که کاربران تبلیغات بنری همسان را بیش از انواع دیگر تبلیغات آنلاین ترجیح میدهند. شاید به این دلیل است که این نوع تبلیغات، به دلیل همسان بودن با محیط تبلیغاتی خود، تجربه کاربران از وبگردی را مختل نمیکنند. پس از تبلیغاتی همسان، تبلیغات بنری و تبلیغات ویدئویی در جایگاههای دوم و سوم قرار گرفتهاند.
تغییرات درآمد ناشران تپسل
میزان درآمد حاصل از تبلیغات ناشران تپسل نیز در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸، تغییرات خوبی داشته است که در این نمودار تغییرات درآمد ناشران در طول سال ۹۹ و در قالب نوع اپلیکیشنها را میبینیم.
توزیع درآمد ناشران تپسل به تفکیک جایگاههای تبلیغاتی مختلف
درآمد ناشران از جایگاههای مختلف تبلیغاتی نشان میدهد که در سالی که گذشت تبلیغات ویدیویی بیشترین میزان درآمدزایی را برای ناشران داشته است.
برترین ناشران تپسل
تبلیغات در جستجـوی بازار
تبلیغات در جستجو (Search Ad) یکی از اثربخشترین روشهای بازاریابی اپلیکیشن به شمار میرود. تحقیقات ثابت کرده است که ۶۵ الی ۸۵ درصد از نصبها پس از جستجو در اپاستورها حاصل میشوند. به همین دلیل است که تبلیغات در جستجو به عنوان یکی از انواع تبلیغات همسان (native) از اثربخشی بالایی برخوردار است و همواره مورد توجه توسعهدهندگان بوده است. تبلیغ در جستجوی کافهبازار توسط مجموعه تپسل اجرا میشود و از این رو در ادامه چند داده از این ابزار تبلیغاتی ارائه شده:
میانگین هزینه کلیک تبلیغات در جستجو به تفکیک ژانرهای مختلف
نرخ تبدیل تبلیغات در جستجو به تفکیک ژانرهای مختلف
اگز علاقهمند به مطالعه بیشتر هستید و این نکات برایتان جالب بوده میتوانید نسخه کامل این گزارش را از اینجا بخوانید.