پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

بروزرسانی جدید در سرچ‌کنسول پیرامون AMP

تحریریه دی‌ام‌برد تحریریه دی‌ام‌برد
29 تیر 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی جدید در سرچ‌کنسول پیرامون AMP
زمان مطالعه: 2 دقیقه

اخیرا گوگل تغییراتی در نحوه رفع اشکال urlهای AMP در سرچ‌کنسول ایجاد کرده است. با امکانی که به سرچ کنسول اضافه شده، وبمستران می‌توانند تجزیه و تحلیل عمیق‌تری هنگام رفع اشکال خطاهای AMP داشته باشند.
در این قابلیت جدید کاربران برای آنالیز خطاهای urlها در قسمت page experience report با لینکی که اخیرا اضافه شده به صفحه “AMP Page Experience Guide” هدایت می‌شوند.
در واقع گوگل با اطلاعاتی که در این قسمت در اختیار وبمستران قرار می‌دهد کار آن‌ها را برای عیب‌یابی urlهای AMP بسیار آسان می‌کند.

بروزرسانی جدید در سرچ‌کنسول پیرامون AMP 1

AMP Page Experience Guide چیست؟

AMP Page Experience Guide ابزاری‌ست که توسط پروژه AMP ساخته شده. این ابزار برای این ایجاد شده تا بررسی کند urlها با معیارهای Google’s page experience مطابقت دارند یا خیر.

در نهایت این ابزار با توجه به بررسی‌های خود، بازخوردی را به وبمستران ارائه می‌دهد که بر اساس آن می‌توانند عملکرد صفحات AMP خود را بهبود دهند.

راهنمای تجربه صفحه AMP اولین بار سال گذشته منتشر شد و به طور مداوم با تجاربی که از تجزیه و تحلیل عملکرد سایت‌های AMP به‌دست می‌آید، به‌روز می‌شود. این راهنما شامل بهینه‌سازی‌هایی است که برای ایجاد یک تجربه کاربری مطلوب، ارائه می‌شود. برای مثال اخیرا توصیه‌هایی در مورد نحوه لود فونت‌ها در صفحات ارائه شده که به بهینه‌سازی Largest Contentful Paint (LCP) یعنی زمان نمایش بزرگترین المان صفحه و  Cumulative Layout Shift (CLS) یعنی زمان ثبات المان‌ها در زمان بارگذاری صفحه کمک می‌کند. این‌ دو معیار از پارامترهای Core Web Vitals در قسمت experience قابل بررسی هستند.

بخوانید  دیجی‌کالا جت به‌زودى به لیست فروشگاه‌های افیلیو اضافه می‌شود

از آنجا که این ابزار مخصوص AMP است، با صفحات HTML معمولی کار نمی‌کند و اگر تشخیص دهد که یک صفحه AMP نیست، کاربر را به سمت PageSpeed ​​Insights هدایت می‌کند.

بروزرسانی جدید در سرچ‌کنسول پیرامون AMP 2

 

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
تحریریه دی‌ام‌برد
تحریریه دی‌ام‌برد
نظرات

اسمارتک