پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

ماجرای مسدود شدن چند ساعت AMP چه بود؟

سینا فایضی سینا فایضی
7 مرداد 1399
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ماجرای مسدود شدن چند ساعت AMP چه بود؟
زمان مطالعه: 2 دقیقه

عصر 7 مرداد اخباری درخصوص تحریم AMP از سمت IP ایران در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، اما از حدود ساعت 19 همان روز این مشکل رفع شد.

9 مرداد شرکت ارتباطات زیرساخت (زیرمجموعه وزارت ارتباطات) در بیانه‌ای علت این اتفاق را دستور مقام قضایی اعلام کرد و یا به بیان بهتر فیلترینگ از سمت ایران؛ البته بعد از چند ساعت با مساعدت مقام قضایی این دستور لغو گردید. هنوز مشخص نیست این دستور دقیقا به چه علت صادر شده است.

با این حال بسیاری از سایت‌های خبری و محتوایی با قابلیت AMP در این چند ساعت قطعی به مشکلات زیادی مواجه شده‌اند. در ادامه تصاویری از خسارات این اتفاق را می‌بینیم:

ماجرای مسدود شدن چند ساعت AMP چه بود؟ 1

خطاهای AMP یکی از سایت‌های محتوایی مطرح

ماجرای مسدود شدن چند ساعت AMP چه بود؟ 2

گزارش آنالیتیکیس طی مشکلات AMP

‌AMP مخفف عبارت Accelerated Mobile Pages به معنی «صفحات موبایلی شتاب‌یافته یا پرشتاب» است. AMP در واقع یک استاندارد کدنویسی برای وب‌سایت‌ها محسوب می‌شود و اساساً یک نسخه خلاصه شده از HTML است. طراحی AMP با هدف حذف کدهای سنگینی که مانع نمایش سریع وب‌سایت می‌شوند انجام شده تا صفحات اینترنتی با سرعت هر چه بیشتری برای کاربر نمایش داده شوند.
به زبان ساده، AMP روشی برای سبک‌تر کردن صفحات وب‌سایت شما با حفظ سبک و سیاق ظاهری آن‌هاست تا با سرعت بیشتری در گوشی‌های هوشمند مخاطبانتان ظاهر شوند.

 

بخوانید  گوگل سرچ کنسول از رشد سریع ترافیک ارگانیک سایت خبر می‌دهد!
نمونه تبلیغ
به اشتراک بگذارید:
سینا فایضی
سینا فایضی
یک بازاریاب نیمه هندی که مسئول مدیریت ارتباطات بازاریابی دی‌ام برد است.
نظرات

اسمارتک