سایت آمازون برای افزایش خودکار قیمتها یک الگوریتم مخفی دارد
نشریه وال استریت ژورنال در گزارش جدیدی ادعا کرده که آمازون برای سنجش میزان افزایش قیمت کالاهای خود و همچنین مقایسه آنها با پلتفرمهای رقیب، از یک الگوریتم مخفی استفاده میکند.
گفته میشود که Nessie به آمازون کمک کرده است تا سود خود را با افزایش قیمت کالاهای دستهبندیهای مختلف افزایش دهد و غول تجارت الکترونیک استفاده از آن را در سال ۲۰۱۹ متوقف کرده است.
«داگلاس فارار»، سخنگوی FTC، به وال استریت ژورنال میگوید:
«ما دوباره از آمازون میخواهیم بهسرعت برای انجام اصلاحات اقدام کند و به مردم آمریکا اجازه دهد تا دامنه کامل چیزی را که ادعا میکنیم نشاندهنده اقدامات انحصاری غیرقانونی آنها است، مشاهده کنند.»
Project Nessie تنها یکی از رویکردهایی است که FTC با وجود آنها آمازون را به تلاش برای حفظ سلطه خود بر بازار در صنعت تجارت الکترونیک متهم کرده است. در شکایت این آژانس گفته شده بود که آمازون از «استراتژیهای ضدرقابتی و ناعادلانه» برای حفظ انحصار و بالابردن قیمتها برای خریداران و فروشندگان آنلاین استفاده میکند.
در پاسخ به این شکایت، آمازون گفته بود که FTC «در جمعآوری حقایق و قوانین اشتباه کرده است و ما مشتاقانه منتظریم تا این پرونده را در دادگاه مطرح کنیم.»
به نقل از دیجیاتو