سنجاب
اخبار

آمازون با معرفی ابزارهای هوش مصنوعی خود، وارد رقابت با متا شد

ساخت ویدیو با هوش مصنوعی در ۶ ثانیه با ابزار جدید آمازون
یاسمن منفرد یاسمن منفرد
17 آذر 1403
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آمازون با معرفی ابزارهای هوش مصنوعی خود، وارد رقابت با متا شد

اخیراً آمازون مجموعه‌ای از پلتفرم‌های جدید هوش مصنوعی را در کنفرانس سالانه AWS خود معرفی کرد که امکان تولید متن، تصویر و ویدئو را فراهم می‌کنند. این محصولات قرار است با نسخه‌های مشابه خود که توسط شرکت‌های دیگر از جمله متا و ادوب ساخته شده، رقابت کنند. طبق گفته مدیر رشد اجرایی آمازون، این پلتفرم به کاربران اجازه می‌دهد تا ویدئوهای ۶ ثانیه‌ای بسازند.

به گزارش دی‌ام برد، اندی جسی، مدیر ارشد اجرایی آمازون با اشاره به اینکه مدل‌های جدید، «نوا» (Nova) نام دارد، گفت: توسعه‌دهندگان نرم‌افزار خواستار هزینه کمتر و توانایی انجام تنظیمات دقیق‌تر هستند. تولید ویدئو از یک تصویر یا متن قابلیتی بسیار فراگیر است، به‌طوری‌که ادوب، متا، OpenAI و بایت‌دنس از جمله شرکت‌هایی هستند که مدل‌های هوش مصنوعی با چنین قابلیتی را توسعه داده‌اند.

نرم‌افزار Nova Reel به کاربران این امکان را می‌دهد تا ویدئوهای ۶ ثانیه‌ای بسازند و به گفته این شرکت قابلیت تولید ویدئوی ۲ دقیقه‌ای نیز در ماه‌های آینده فراهم می‌شود. علاوه بر این نرم‌افزار، آمازون ابزار «کانوا» (Canvas) را برای تولید عکس از متن‌های کوتاه نیز معرفی کرد.

طبق اعلام آمازون، این شرکت تصمیم دارد در آینده نزدیک یک مدل هوش مصنوعی ارائه کند که می‌تواند متن، عکس، سخنرانی و ویدئو را دریافت و محصول دیگری تولید کند.

در کنار این موارد جسی اعلام کرد: آمازون نسخه‌ای از الکسا‌ (دستیار صوتی این شرکت) را همراه با هوش مصنوعی در ماه‌های آینده عرضه می‌کند.

ادزتو
به اشتراک بگذارید:
یاسمن منفرد
یاسمن منفرد
فارغ‌التحصیل اقتصاد هستم و مدتیه که به خبرنگاری مشغولم. دی‌ام برد به من فرصت خوبی داد تا دنیای مارکتینگ رو تجربه کنم.
نظرات

در حال بارگیری کپچا...

ادزتو