پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

آمار سفرهای داخلی کاربران علی‌بابا با حمل‌و‌نقل عمومی: تیر، پرسفرترین ماه تابستان!

زهرا محبی زهرا محبی
30 مرداد 1401
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آمار سفرهای داخلی کاربران علی‌بابا با حمل‌و‌نقل عمومی: تیر، پرسفرترین ماه تابستان!
زمان مطالعه: 2 دقیقه

شرکت سفرهای علی‌بابا در هشتمین سالگرد تاسیس خود، اطلاعاتی را از چندوچون «سفر داخلی» کاربرانش ارائه کرده است. طبق آمار منتشرشده، حدود ۵۸ درصد از کاربران این شرکت از سال ۹۹ تاکنون، اقدام به سفر به طرق مختلف کرده‌اند. در این بین، سفر با هواپیما بیشترین تعداد متقاضی را برای سفرهای داخلی به خود اختصاص داده است و اتوبوس و قطار به‌ترتیب، در رتبه‌های بعدی قرار دارند. نکته جالب این جدول، هم‌پوشانی خرید تعداد قابل توجهی از کاربران است؛ به طوری که برخی از آن‌ها در مدت زمان اشاره‌شده با دو یا سه روش مختلف، اقدام به سفر کرده‌اند.

سفرهای داخلی علی‌بابا

بخش بعدی آمار، مربوط به کمپین اخیر علی‌بابا در فصل تابستان است؛ جایی که به پراکندگی سفرهای مردم در بازه ۳ ماهه تابستان اشاره شده است. طبق این اطلاعات، حدود نیمی از علاقه‌مندان به سفر از طریق علی‌بابا در این ۸ سال، ماه ابتدایی تابستان، تیر را برای سفرهای تابستانه خود در نظر گرفته‌اند؛ امری که می‌تواند تابع تعطیلات مدارس و دانشگاه‌ها باشد.

به‌علاوه از مجموع سفرهای تابستانی ثبت‌شده، سفر به جنوب نسبت به شمال کشور از مقبولیت بیشتری برخوردار بوده است. به این ترتیب ۱۲ درصد مسافران، ۲۹ مقصد در استان‌های خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان و هرمزگان را برگزیده‌اند و فقط ۸ درصد، ۳۲ نقطه از استان‌های مازندران، گلستان و گیلان را برای سفر انتخاب کرده‌اند. البته این آمار انعکاس‌دهنده سفر با وسایل حمل‌ونقل عمومی است و مشخصا سفر با خودروی شخصی را شامل نمی‌شود.

سفرهای داخلی علی‌بابا

آرش خسرویان، مدیر بازاریابی علی‌بابا در همین خصوص می‌گوید: «یکی از تاثیرات همه‌گیری کرونا، بروز تغییرات در رفتار سفر مردم بود؛ به همین خاطر اخیرا به طور ویژه بر مطالعه رفتار کاربران‌مان بر اساس داده‌های در دست، تمرکز کرده‌ایم که نمونه‌ای از آن به صورت عمومی به اشتراک گذاشته شده است. این توجه درواقع نقطه الهام ما برای برنامه‌ریزی خدمات کنونی سازمان و گسترش خدمات علی‌بابا در آينده است تا به نیازهای جامعه به بهترین شکل پاسخ دهیم.»

خسرویان افزود: «کمپین تابستان ما که بخش‌هایی از آن را در قالب بیلبورد در سطح شهر دیده‌اید، به طور خاص به نمایش رفتارهای مختلف مصرف‌کننده در سفر، مثل انتخاب بین سفر به شمال یا جنوب، یا سفر با قطار یا هواپیما پرداخته است. همچنین تلاش شده تا این پیام به مخاطب مخابره شود که علی‌بابا همه مدل‌ها و سلایق سفر در کشور را پوشش می‌دهد و همسفر هر سفر مردم است.»

پرواز خارجی، هتل داخلی و هتل خارجی از دیگر محصولات علی‌بابا هستند که در این به‌روزرسانی، به دلیل تمرکز بر نوع سفرهای داخلی جامعه قید نشده‌اند.

نمونه تبلیغ
به اشتراک بگذارید:
زهرا محبی
زهرا محبی
کشف دنیاها و آدم‌های جدید خوشحالم می‌کنه و یاد گرفتن زنده نگهم می‌داره. دی‌ام بُرد سرزمین جدیدِ پر از اکسیژنیه که الان توش سکونت دارم.
نظرات

اسمارتک