پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار
آخرین به‌روزرسانی‌های Google AIO و تأثیرات آن بر سئو؛

AIO بیشتر شبیه نتایج برتر ارگانیک شده است

تحریریه دی‌ام‌برد تحریریه دی‌ام‌برد
23 آبان 1403
زمان مطالعه: 3 دقیقه
AIO بیشتر شبیه نتایج برتر ارگانیک شده است
زمان مطالعه: 2 دقیقه

به‌روزرسانی‌های اخیر در خلاصه‌های هوش مصنوعی (AIO) گوگل برای جستجوهای خرید ممکن است ترافیک تجارت الکترونیک را تحت تأثیر قرار دهد، زیرا AIO گسترش خواهد یافت و فضای بیشتری را در صفحه نتایج اشغال می‌کند.

به گزارش دی‌ام برد، گوگل اخیراً در خلاصه‌های هوش مصنوعی (AIO) خود برای جستجوهای مرتبط با خرید تغییراتی داده است که ممکن است روی ترافیک سایت‌های فروشگاهی تاثیر بگذارد، چون AIO بزرگ‌تر شده و فضای بیشتری در صفحه نتایج جستجو می‌گیرد. این تغییرات شامل اضافه کردن پنل‌های بزرگ و تبلیغات بیشتر در جستجوهای خرید است که باعث می‌شود نتایج ارگانیک در جستجو، پایین‌تر نمایش داده شوند. خبر خوب این است که با گذشت زمان، نمایش این نتایج با سایت‌هایی که در جستجوی ارگانیک هم رتبه خوبی دارند بیشتر هماهنگ شده است.

مهم‌ترین تغییر اضافه شدن تبلیغات به خلاصه‌های هوش مصنوعی است که نتایج ارگانیک را به پایین‌تر از صفحه می‌برد. از آگوست تا سپتامبر، تعداد سایت‌هایی که گوگل در AIO برای جستجوهای عمومی به آن‌ها استناد کرده، بیش از ۳۰۰٪ افزایش یافته است.

از سپتامبر به بعد، گوگل AIO بیشتر سایت‌هایی را نمایش می‌دهد که به طور طبیعی در جستجوهای ارگانیک رتبه دارند. این یعنی عواملی که باعث می‌شود سایت شما در نتایج ارگانیک بالاتر باشد، حالا ممکن است در AIO هم کمک‌کننده باشد.

ثبات بیشتر AIO

داده‌ها نشان می‌دهند که نوسانات AIO در جستجوهای خرید کاهش یافته است، به این معنی که نتایج جستجو پایدارتر و قابل پیش‌بینی‌تر شده‌اند. در ماه‌های اخیر، تعداد کلماتی که باعث نمایش AIO می‌شوند ۱۵٪ کمتر شده است که نشان‌دهنده دقت بیشتر در نمایش نتایج مرتبط با موضوع جستجو است.

گوگل از ماه اکتبر تعداد چرخ فلک محصولات را که شامل محصولات مختلفی است، ۳۰۰٪ افزایش داده است. این نشان می‌دهد که تبلیغات ممکن است جای نتایج ارگانیک را بگیرند.

افزایش ارجاعات یوتیوب در AIO

ارجاعات به ویدیوهای یوتیوب مرتبط با خرید در AIO تا سپتامبر ۱۲۱٪ افزایش یافته است که نشان می‌دهد کاربران بیشتر ویدیوهای آموزشی را برای خریدهایشان ترجیح می‌دهند. همچنین برخی جستجوها مثل جستجوی محصولات خاص یا “بهترین…” کمتر باعث نمایش AIO می‌شوند.

تغییرات روندهای AIO 

در ماه اکتبر، بیشتر پرس‌وجوهای جستجو شامل تعریف‌ها و خلاصه‌ها، توضیحات علت‌ها و اطلاعات مهم بوده‌اند. همچنین داده‌های BrightEdge نشان می‌دهند که محتوای آموزشی و کامل که توضیحاتی درباره روندها و اطلاعات مهم ارائه می‌دهد، شانس بیشتری برای نمایش در AIO دارند.

تبلیغات اکنون در AIO‌ها نمایش داده می‌شوند، نوسانات در جستجوهای خرید کمتر و پایدارتر شده است، گوگل دقت بیشتری در محل نمایش AIO دارد و فهرست‌های جمع‌شده که کاربران برای مشاهده بیشتر باید کلیک کنند، ۲۰٪ افزایش یافته‌اند.

این تغییرات نشان می‌دهند که گوگل از هوش مصنوعی برای نمایش نتایج خرید در جستجوها بیشتر استفاده می‌کند و احتمالاً در فصل خرید تعطیلات نیز نقش بیشتری خواهد داشت.

 

پاکت
به اشتراک بگذارید:
تحریریه دی‌ام‌برد
تحریریه دی‌ام‌برد
نظرات

در حال بارگیری کپچا...

هارمونی