پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

۹۰ درصد محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی، با هوش مصنوعی قابل تشخیص است

زهرا محبی زهرا محبی
30 بهمن 1401
زمان مطالعه: 3 دقیقه
۹۰ درصد محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی، با هوش مصنوعی قابل تشخیص است
زمان مطالعه: 2 دقیقه

در مدتی که چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی تبدیل به حاکمان اینترنت شده‌اند، یکی از نگرانی‌ها این است که چگونه باید فهمید یک محتوا را واقعا یک انسان نوشته است یا اینکه هوش مصنوعی آن را تولید کرده است؟ این نگرانی حتی تا بسیاری از مدارس و دانشگاه‌ها هم راه پیدا کرد. حالا طبق ادعای یک مطالعه جدید، محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی قابل تشخیص است و محتوای مشابه محتواهای ChatGPT ممکن است نتوانند منشا خود را مخفی نگه دارند.

آژانس SEO Search Logistics گزارشی منتشر کرده است که ادعا می کند تقریبا 90 درصد محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی CNET، با استفاده از ابزارهای تشخیص هوش مصنوعی عمومی قابل شناسایی است. نتایجی که در این گزارش‌ آمده است، جواب نگرانی‌های مذکور را به‌خوبی می‌دهد و اگر تست‌های انجام‌شده برای آن، در نمونه‌های بزرگ‌تری از متن قابل تکرار باشد، پاسخ‌های آن می‌تواند به بسیاری از سوالات مطرح‌شده در خصوص محتوای تولید شده توسط ChatGPT یا موارد شبیه به آن مرتبط باشد.

گوگل پیش‌تر گفته است که محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی را به عنوان «هرزنامه» در نظر می‌گیرد، بنابراین رتبه‌بندی سرچ برای سایت‌هایی که به چنین محتوایی وابسته هستند، در وضعیت شکننده‌ای قرار دارد. دفتر رسمی حق چاپ هم به طور مداوم اعلام کرده‌اند که فقط محتوای تولیدشده توسط انسان می‌تواند دارای حق چاپ (کپی‌رایت) باشد. البته حالا با توجه به وارد شدن گوگل به میدان هوش مصنوعی با چت‌باتی به نام Bard، موضع گوگل بیشتر به سمت استفاده مسئولانه از محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی رفته است.

چنین وضعیتی این سوال را ایجاد می‌کند: آیا می‌توان محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی را به طور صد درصد شناسایی کرد؟ مطالعه Search Logistics نشان می‌دهد که پاسخ این سوال ممکن است مثبت باشد. این لزوما به این معنی نیست که هوش مصنوعی نمی‌تواند جایگزین تولیدکنندگان انسانی محتوا شود. همچنین، این بدان معنا نیست که اگر یک ابزار تشخیص هوش مصنوعی می‌داند چه زمانی با یک متن تولیدشده توسط غیرانسان طرف است، خود خوانندگان انسانی نیز می‌توانند چنین نتیجه‌گیری‌ای را بکنند. مسئله این است که برای تشخیص چنین چیزی، باید خود خواننده به هوش مصنوعی مجهز باشد تا بتواند استفاده از آن را تشخیص دهد.

داده‌های این گزارش نشان می‌دهد:

  • 87.2 درصد از محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی CNET قابل تشخیص بود.
  • 12.8درصد از این متون غیر قابل تشخیص بودند.
  • 19.2 درصد از مقالات آزمایش‌شده، دارای 50 درصد یا بیشتر محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی بودند.
  • 7.7 درصد از این متون، دارای بالای 75 درصد محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی بودند.

البته مدیران هوش مصنوعیCNET گفته‌اند که محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی غالبا توسط انسان‌ها صحت‌سنجی، بررسی و ویرایش می‌شود و عموما متن اورجینال تولیدشده بدون دست نخوردن مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

شما در این باره چه فکر می‌کنید؟ آیا محتوای هوش مصنوعی برای شما به‌شخصه قابل تشخیص است؟ زبان چه نقشی را در این میان بازی می‌کند؟

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
زهرا محبی
زهرا محبی
کشف دنیاها و آدم‌های جدید خوشحالم می‌کنه و یاد گرفتن زنده نگهم می‌داره. دی‌ام بُرد سرزمین جدیدِ پر از اکسیژنیه که الان توش سکونت دارم.
نظرات

اسمارتک