پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

سقف دریافت کمیسیون در افیلیو از ۲۰۰ به ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافت؛ افیلیو: این تغییر درآمد ناشران را ۱۵۰٪ افزایش می‌دهد

تحریریه دی‌ام‌برد تحریریه دی‌ام‌برد
28 اسفند 1402
زمان مطالعه: 5 دقیقه
سقف دریافت کمیسیون در افیلیو از ۲۰۰ به ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافت؛ افیلیو: این تغییر درآمد ناشران را ۱۵۰٪ افزایش می‌دهد
زمان مطالعه: 4 دقیقه

اخیرا و بالاخره پس از انتقاداتی که ناشران به افیلیو و دیجی‌کالا داشتند، تغییراتی در ساختار افیلیو ایجاد شده که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به افزایش سقف کمیسیون از ۲۰۰ هزار تومان به ۵۰۰ هزار تومان اشاره کرد. این تغییرات قرار است از ابتدای سال ۱۴۰۳ در پنل ناشران افیلیو اعمال شود. معاون توسعه کسب‌وکار افیلیو در این رابطه در گفت‌وگو با دی‌ام برد می‌گوید که این تغییر می‌تواند تا ۱۵۰درصد افزایش درآمد را برای ناشران به ارمغان بیاورد و منجر به همدلی بیشتر در ادامه‌ی مسیر افیلیو و ناشران شود.

به گزارش دی‌ام برد، فروشگاه دیجی‌کالا به‌عنوان یکی از مهم‌ترین همکاران تجاری پلتفرم افیلیو، پس از بررسی نیازها و چالش‌های ناشران به تازگی ساختار اعطای کمیسیون را تغییر داده و این تغییرات در ابتدای سال ۱۴۰۳ در پنل ناشران افیلیو اعمال خواهد شد. افزایش سقف کمیسیون، طرح تشویقی ناشران، تخصیص کمیسیون به دسته‌بندی موبایل و تغییر سطوح ناشران از جمله این تغییرات هستند.

همچنین برای اولین بار در افیلیو و با همکاری دیجی‌کالا، طرح تشویقی ویژه‌ای برای ناشران فراهم شده ‌است. از این پس در صورتی که لینک ناشران برای یک محصول، منجر به خرید همان محصول در فروشگاه دیجی‌کالا شود، علاوه بر کمیسیون عادی دسته‌بندی محصول مربوطه، ۵۰ درصد مبلغ کمیسیون نیز به‌عنوان هدیه به ناشر تعلق خواهد گرفت. با توجه به نرخ فعلی سفارش مستقیم مشتریان، این طرح تاثیر بسزایی در افزایش درآمد ناشران افیلیو خواهد داشت.

از سوی دیگر، تاکنون دسته‌بندی موبایل برای ناشران مشمول دریافت کمیسیون نبود. در ساختار جدید، ناشران می‌توانند با تولید محتوای هدفمند در خصوص کالاهای دسته‌بندی موبایل و ایجاد فروش، از دریافت کمیسیون فروش موبایل نیز بهره‌مند شوند.

گویا از این پس، ناشران همکار دیجی‌کالا در پلتفرم افیلیو بر حسب حیطه‌ فعالیت به ۴ سطح محتوا محور، تخفیف‌ محور، فروشگاهی و شبکه‌های اجتماعی تقسیم خواهند شد.

  •     محتوامحور: رسانه‌هایی که به تولید محتوا در خصوص محصولات می‌پردازند.
  •     تخفیف‌محور: رسانه‌هایی که مرجع کد تخفیف فروشگاه‌های مختلف هستند.
  •     فروشگاهی: رسانه‌هایی که محصولات فروشگاه‌های گوناگون را در کنار هم گردآوری و دسته‌بندی می‌کنند.
  •     شبکه‌های اجتماعی: رسانه‌هایی که در فضای شبکه‌های اجتماعی گوناگون به تولید محتوا می‌پردازند.

مجید منوچهری، معاون توسعه کسب‌وکار اسمارتک در گفت‌وگویی اختصاصی با دی‌ام برد در رابطه با این تغییرات می‌گوید که دسته‌بندی جدید ناشران به افیلیو کمک می‌کند تا برای هر دسته با توجه به زمینه‌ی فعالیت ناشران، برنامه‌های دقیق‌تر و مناسب‌تری داشته باشد و هر ناشر با توجه به نوع فعالیت خود بتواند بیشترین بهره را از پلتفرم افیلیو ببرد؛ مشروح این گفت‌وگو را در ادامه خواهید خواند.

افیلیو سقف کارمزدهایش را افزایش داده و پس از چند سال، برای فروش موبایل هم کمیسیون در نظر گرفته. آیا این تصمیم در راستای جلب رضایت ناشرانی است که اخیرا از کارمزدها ابراز نارضایتی کرده‌اند؟

در سال‌های گذشته شاهد انتقاداتی از سمت گروهی از ناشران بودیم که علی‌رغم افزایش قیمت کالاها در دسته‌بندی‌های متفاوت، تغییری در سقف کارمزد به‌وجود نیامده‌ است. پس از پیگیری‌های مداوم و همچنین همکاری فروشگاه دیجی‌کالا، برای سال ۱۴۰۳ توانستیم سقف کارمزد را از ۲۰۰ به ۵۰۰ هزار تومان افزایش دهیم و بر این عقیده هستیم که این تغییر می‌تواند تا ۱۵۰درصد افزایش درآمد را برای ناشران به ارمغان بیاورد و منجر به همدلی بیشتر در ادامه‌ی مسیر افیلیو و ناشران شود.

از طرف دیگر تا کنون کمیسیونی بر روی فروش کالاهای دسته‌بندی موبایل تعریف نشده‌ بود و با توجه به اینکه موبایل یکی از پرفروش‌ترین دسته‌بندی‌ها در فروشگاه دیجی‌کالا است، با تخصیص کارمزد به این گروه، تاثیر بسزایی در افزایش سهم از فروش ناشران به‌وجود خواهد آمد.

جدا از این تغییرات، طرح مهم دیگری را در قالب طرح تشویقی ناشران در نظر داریم و از ابتدای سال جدید، ناشرانی که با تولید محتوای هدفمند و لینک‌سازی روی هر محصول، موفق به ایجاد فروش مستقیم همان محصول شوند، علاوه بر کمیسیون عادی دسته‌بندی آن محصول، ۵۰ درصد کمیسیون بیشتری را به‌عنوان هدیه دریافت خواهند کرد.

برای مثال اگر ناشری در محتوای خود یک نوع کالای خواب با کارمزد ۷ درصد را معرفی کند و مخاطب را به صفحه‌ی آن کالا هدایت کند، در صورتی که مشتری همان محصول را خریداری کند علاوه بر ۷ درصد کمیسیون، ۳.۵ درصد نیز هدیه دریافت خواهد کرد و مجموع کمیسیون اون از آن خرید به ۱۰.۵ درصد خواهد رسید.

سقف دریافت کمیسیون در افیلیو از ۲۰۰ به ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافت؛ افیلیو: این تغییر درآمد ناشران را ۱۵۰٪ افزایش می‌دهد 1

سقف کارمزد ناشران مربوط به کالاست یا سبد خرید؟

نکته‌ای که در مورد سقف کارمزد وجود دارد این است که این سقف بر روی مجموع سبد خرید اعمال نمی‌شود و روی هر کالای موجود در سبد خرید تعریف می‌شود. برای مثال اگر فعالیت ناشری منجر به خرید ۴ کالا شود که کمیسیون هر کدام از آن‌ها به ۵۰۰ هزار تومان برسد، ناشر با یک خرید به ۲ میلیون تومان کارمزد دست می‌یابد.

سطح‌بندی ناشران چه خروجی‌ قرار است داشته باشد؟

در مدل جدید، ناشران به چهار سطح محتوا محور، شبکه‌های اجتماعی، تخفیف محور و فروشگاهی تقسیم می‌شوند. این سطح‌بندی به ما کمک می‌کند تا برای هر دسته با توجه به زمینه‌ی فعالیت ناشران، برنامه‌های دقیق‌تر و مناسب‌تری داشته‌باشیم و هر ناشر با توجه به نوع فعالیت خود بتواند بیشترین بهره را از پلتفرم افیلیو ببرد.

همانطور که همه می‌دانیم، محتوا نقش کلیدی در هر کسب‌و‌کار از جمله فروشگاه دیجی‌کالا و سایر فروشگاه‌های افیلیو دارد. به همین منظور ناشران محتوا محور با تولید محتوای هدفمند می‌توانند تاثیر پررنگی در فعالیت فروشگاه‌ها داشته‌باشند. از طرفی برنامه‌های متنوعی را برای سایر دسته‌بندی‌ها در نظر داریم تا ضمن افزایش بهره‌وری ناشران، شیوه کسب درآمد هر دسته‌بندی نیز با توجه به نوع فعالیت به حداکثر برسد.

افیلیو تنها قرار است برای دیجی‌کالا فروش ایجاد کند؟ چراکه از میان زیرمجموعه‌های اسمارتک، ادتریس و اینترک به کسب‌وکارهای خارج از مجموعه دیجی‌کالا نیز سرویس می‌دهند اما ظاهرا ادورج و افیلیو کماکان محدود به دیجی‌کالا فعالیت می‌کنند.

یکی از نکات مهم در مسیر ادورج و افیلیو در سال جدید این است که شبکه‌ی همکاران تجاری خود را گسترده‌تر کنند. ما در افیلیو در حال حاضر هم فروشگا‌ه‌های دیگری از جمله مقداد آی‌تی را در بین همکاران تجاری خود داریم و در سال جدید با بیش از ۱۰ هزار ناشر، آماده‌ی فعال‌سازی کانال افیلیت مارکتینگ و افزایش فروش برای فروشگاه‌های بیشتری خواهیم بود.

 

بادکوبه
به اشتراک بگذارید:
تحریریه دی‌ام‌برد
تحریریه دی‌ام‌برد
نظرات

Arman
Arman

با این طرح درآمد کاهش پیدا کرده
جزییات ذکر نشده در این مقاله

من
من

چرا چیزی از کم شدن اکثر کمیسیون ها ننوشتید؟ چرا چیزی راجع به اعتراض اکثر ناشر ها به این طرح ننوشتید؟ شما فقط ظاهر این طرح رو معرفی کردین در صورتیکه با کاهش درصد کمیسیون در اکثر دسته بندی ها از سال جدید درامد ناشران 150 درصد کاهش پیدا میکنه
چقدر مسئولان افیلیو و اسمارتک بی شرم هستند که با همچین افتضاحی قصد تبلیغ هم دارن

علی نامدار
علی نامدار

کاش یه نظرسنجی هم از افیلیتور ها می کردید و نظر واقعی شون درباره این سیستم رو ازشون می پرسیدید. بسیار بسیار ایرادهایی داره و تغییرات اخیر افتضاح بوده!!!

اشاره