به گزارش دیام برد، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در مصوبه جدیدی محتوای صوتی ارزشافزوده تبلیغاتی را «محتوای صوتی که توسط مشترک یک دارنده پروانه به صورت خودکار یا غیرخودکار با هدف تبلیغ یک محصول به مشترکین همان دارنده پروانه یا دیگر دارندگان پروانه ارسال میشود.» تعریف کرده است.
در ماده ۲ مصوبه اشاره شده است که «دارندگان پروانه موظف هستند سامانه تشخیص تماسهای محتوای صوتی ارزش افزوده تبلیغاتی مزاحم و ناخواسته را برابر ضوابط ابلاغی سازمان راهاندازی و از راهیابی اینگونه تماسها در شبکه خود ممانعت کنند.»
هرچند این مصوبه از تاریخ ۲۸ مرداد ماه امسال، لازمالاجرا بوده است؛ اما به تازگی منتشر شده است و میتوان آن را خبر خوبی برای آن دسته از کاربرانی دانست که تماسهای گاهوبیگاه و مزاحمتآمیز تبلیغاتی را مایه آزار میدانستند. حال باید منتظر ماند و دید که این مصوبه جدید تا چه اندازه باعث بهبود وضعیت این روش آزاردهنده مارکتینگ خواهد شد.