بیبرقی، خاموشی بیلبوردها و آسیب به کمپینهای محیطی
فهرست مطلب
خاموش شدن برق بیلبوردهای تبلیغاتی این روزها تبدیل به یک چالش جدی برای کانونهای تبلیغاتی و برندها شده است. معضلی که هم کانونهای تبلیغاتی و هم برندها را دچار خسارت کرده و هنوز هم راهکاری از سوی وزارت نیرو و شهرداری تهران برای این موضوع ارائه نشده است.
به گزارش دیام برد، این روزها آلودگی هوا موضوع داغ شهر تهران است و در روزهای اخیر شاخص آلودگی به عدد ۲۰۷ رسید و تهران رتبه اول آلودهترین شهر دنیا را به خود اختصاص داد. این آلودگی هوا در فصول سرد سال برای تهرانیها موضوع جدیدی نیست اما مسئله جایی بغرنج میشود که حدود یک ماه اخباری منتشر شد که حاکی از آن بود که دولت و وزارت نیرو تصمیم گرفتهاند برای کاهش این آلودگی، برای تولید برق مازوت نسوزانند. این تصمیم به معنای این بود که برای فرار از تبدیل شدن تهران به اتاق گاز، تهرانیها باید روزانه چند ساعت قطعی برق را تحمل کنند.
اوایل آذرماه رسانه باشگاه خبرنگاران در خبری نوشت که شهروندان تهرانی گلایه دارند که چرا در برنامههای قطع برق و در شرایطی که حتی چراغهای راهنمایی رانندگی و چراغهای بزرگراهها نیز خاموش شده، چرا بیلبوردهای تبلیغاتی همچنان روشناند؟ در نهایت صنعت تبلیغات نیز از موضوع بینصیب نماند و پای قطعی برق حتی به بیلبوردهای تبلیغاتی نیز باز شد؛ موضوعی که این روزها کانونهای تبلیغاتی و برندها را با چالشی جدی در زمینه اکران تبلیغات محیطی روبرو کرده است.
اضافه اکران، دردسر کانونهای تبلیغاتی
براساس اطلاعاتی که چند کانون تبلیغات محیطی در اختیار دیام برد قرار دادهاند، وجود قطع نامنظم برق برخی بیلبوردهای تبلیغاتی خسارت یا معافیتی شامل این کانونهای تبلیغاتی نمیشود و این در شرایطی است که کانونهای تبلیغاتی که برای اجاره بیلبوردها اجاره پرداخت کردهاند، ناچارند برای جبران خسارت و جلب رضایت برندها براساس میزان خاموش شدن تابلوها، به آنها «اضافه اکران» بدهند.
نتیجتاً از یک سو کانون تبلیغاتی متحمل ضرری شده که ارادهای در برابر وقوع آن نداشته و از سوی دیگر با توجه به اینکه برندها کمپینهای تبلیغاتی را برای یک بازه زمانی خاص برنامهریزی میکنند، دریافت اضافه اکران چندان به کار برند نمیآید و کمپین را به حالت اجرای ایدهآل باز نمیگرداند.
در نهایت میتوان گفت صنعت تبلیغات از این قطعی برق متضرر است.