آیا باید منتظر پخش تبلیغات روی سرویس اشتراکی Game pass باشیم؟
فهرست مطلب
تحلیلگران اعتقاد دارند که به منظور افزایش میزان سود، احتمالا بهزودی شاهد پخش تبلیغات روی سرویس گیمپس باشیم.
آنطور که زومجی گزارش داده، اخیرا سرویس گیم پس دستخوش تغییرات زیادی بوده که طرفداران از آنها راضی نیستند. با آمدن مجموعه کالاف دیوتی به کاتالوگ بازیهای گیمپس، ایکسباکس میخواهد میزان سود خود را به بیشترین حالت ممکن برساند. بهنظر میرسد این دلیل اصلی قیمتهای جدید و حذف ویژگی عرضه در روز اول برای نسخه پایه گیمپس است. حالا که عرضه در روز اول بازیها محدود به نسخه آلتیمیت شده است، تحلیلگران بر این باور هستند که جهشهای قیمتی بیشتری نیز در راه هستند.
آنها همینطور باور دارند که این غول دنیای بازی در آینده با سرویسهای تبلیغاتی نیز همکاری میکند. ناشرانی مانند EA پیشتر نیز نشان داده بودند که بهدنبال افزایش سود ازطریق نمایش تبلیغات هستند.
رسانه IGN در مصاحبهای که با تحلیلگران این حوزه در رابطه با افزایش قیمتهای اخیر گیمپس و روشهایی که ایکس باکس میتواند برای افزایش درآمد خود استفاده کند داشت، اعلام کرد که اولین و بیشترین چیزی که این تحلیلگران در آن اتفاق نظر داشتند این بود که این افزایش قیمتها اجتنابناپذیر بوده و قطعا در آینده هم شاهد افزایش قیمتهای بیشتر هستیم.
باید منتظر اضافه شدن تبلیغات باشیم
بنابراین طرفداران باید منتظر افزایش مجدد قیمتها باشند اما یکی از تحلیلگران اضافه کرد که علاوهبر این موضوع، باید منتظر اضافه شدن تبلیغات به این سرویس اشتراکی نیز باشیم. اتفاقی که احتمالا طرفداران خیلی آن را دوست ندارند. طبق صحبتهای ژوست فن درونن، تبلیغات بالاخره راه خود را به گیمپس باز میکنند و درنهایت تبدیل به یک چیز عادی میشوند. این تحلیلگر همچنین باور دارد که در ادامه این تبلیغات شروع به ظاهر شدن در خود بازیها هم میکنند.
اگر این رویکرد جواب بدهد، آنها ممکن است تبلیغات را در صفحات بارگذاری بازیها هم اضافه کنند. مایکروسافت بهدنبال روشهای پیشرفتهتری برای نمایش تبلیغات هم میرود.
پیش از این کپکام قرار دادن تبلیغات را در بازی Street Fighter 5 آزمایش کرده بود که البته میتوانستید آن را خاموش کنید اما همین کار باعث شد تا ناشران بیشتری بتوانند آینده را با تبلیغات درون بازی تصور کنند.