پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

حذف کلمه کلیدی نوع BMM از تبلیغات گوگل!

مرجان عبدی مرجان عبدی
10 تیر 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه
حذف کلمه کلیدی نوع BMM از تبلیغات گوگل!
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

نوع کلمه کلیدی BMM در تبلیغات گوگل از 10 مرداد غیرفعال می‌شود.
از اواخر جولای 2021، تبلیغ کنندگان در پلتفرم گوگل ادز دیگر نمی‌توانند از نوع (broad match modifier (BMM در تعریف کلمات کلیدی خود استفاده نمایند.

در روش BBM ما می توانستیم تاکید بر روی یک یا چند کلمه در Keyword خود داشته باشیم. به طور مثال چنانچه کلمه کلیدی ما خرید کفش مردانه بود و اگر ما به صورت BBM بر روی مردانه تاکید داشتیم، نهایتا کلمه کلیدی ما با کاراکتر+ به این شکل تنظیم میشد: خرید کفش +مردانه و در این حالت کاربرانی که در جستجوهای خود با ترکیب‌های مختلف، نیاز به این محصول را داشتند هدف قرار می‌گرفتند و تبلیغات ما برای آنها نمایش داده می‌شد. اما می‌بایست در عبارت جستجو شده‌ی توسط کاربر کلمه مردانه موجود می‌بود.

حذف کلمه کلیدی نوع BMM از تبلیغات گوگل! 1

گوگل در اطلاعیه‌ای خبر داد: تبلیغ کنندگان دیگر نمی‌توانند از این روش برای اضافه کردن کلمات کلیدی جدید استفاده نمایند. همچنین برای ویرایش BMM‌های موجود در کمپین‌های تبلیغاتی، phrase match را پیشنهاد داد تا در آینده مدیریت آنها آسان‌تر باشد.

توصیه مهم دی ام برد
 هنگامی که کلمات کلیدی موجود در کمپین‌های خود را ویرایش کنید، تاریخچه اطلاعات مربوط به آنها نیز پاک می‌شود (اطلاعاتی مانند: نمایش، کلیک، هزینه هر کلیک و ….) و از آن لحظه به بعد از دید گوگل کلمات کلیدی، جدید هستند. لذا در صورت نیاز از اطلاعات مورد نظر خود بک‌آپ تهیه فرمایید.

بخوانید  آشنایی با گزارش crawl stats سرچ کنسول

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
مرجان عبدی
مرجان عبدی
نظرات

اسمارتک