پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

پنل جدید ادتریس هم‌اکنون در دسترس کاربران است

نگار قرهی نگار قرهی
8 دی 1401
زمان مطالعه: 6 دقیقه
پنل جدید ادتریس هم‌اکنون در دسترس کاربران است
زمان مطالعه: 5 دقیقه

بازطراحی ادتریس

پنل ادتریس پس از قریب به 18 ماه از اخرین تغییرات بنیادینی که داشت، مجدد بازطراحی شد.

تيم طراحی محصول ادتریس درباره این بازطراحی می‌گوید:

دو بال اصلی اصلاحات پنل ادتریس راحتی و لذت‌بخشی می‌باشد. در وهله اول در اصلاحات انجام گرفته سعی کردیم تا بر روی تک تک المان‌های استفاده شده در پنل ادتریس مجدد فکر کنیم. به جرئت می‌توانیم بگوییم که تمامی المان‌های پنل جدید مجددا و از صفر طراحی شده‌اند. البته که تجربه طراحی پنل گذشته ادتریس در روح پنل جدید دمیده شده است، اما تمامی سعی ما بر این بوده است که تمامی فرایند‌های طی شده داخل پنل را مجددا و با نگاهی انتقادی بنگریم.

در وهله دوم ظاهر پنل بود که سراغ آن رفتیم. پنل ادتریس یکی از پرکاربردترین محصولاتی می‌باشد که تیم مارکتینگ اپلیکیشن‌ها روزانه داخل ان وقت صرف می‌کنند. بنابراین برای ما بسیار مهم می‌باشد که این عزیزان، تجربه لذت‌بخشی را داخل پنل ادتریس داشته باشند. به همین منظور به فرایند‌ها بسنده نکردیم و طراحی ظاهری پنل ادتریس را نیز مبتنی بر اخرین استاندارد‌های المان‌های ظاهری بازطراحی نمودیم.

 

تغییرات پنل ادتریس

در نگاه اول وقتی وارد پنل ادتریس می‌شوید با تصویری شسته رفته‌تر و با نظم و دسته‌بندی بخش‌های بیشتری مواجه می‌شوید. در بخش ساخت اپلیکیشن، فرایند ساخت به طور کامل تغییر کرده است و از این پس کاربران یک فرایند 3 مرحله‌ای را تجربه می‌کنند که در هر بخش اطلاعات مربوط به بخش خود دریافت می‌گردند. در بخش Overview نیز که اولین مواجهه روزانه کاربران می‌باشد تغییرات ظاهری قابل توجهی را مشاهده می‌نماییم.

در تمامی صفحاتی که اطلاعات و شاخص‌ها به تفکیک ترکرها دریافت می‌شود، طراحی بسیار شسته رفته‌تر شده است. هم‌اکنون انتخاب بین Show byهای ادتریس بسیار سهل‌الوصول‌تر می‌باشد. همچنین انتقال به بخش Eventها نیز در صفحه User acquisition در دسترس‌ قرار گرفته است. باتوجه به اینکه ساختار صفحه User acquisition مشاهده شاخص‌ها به تفکیک ترکر می‌باشد، صفحه Revenue نیز به این صفحه منتقل شد تا ساختاری یکپارچه‌تر توسط کاربر ادتریس مشاهده شود. در این سبک صفحات همچنین در بخش چارت ساختار یکپارچه‌تری را مشاهده می‌کنیم. امکان سرچ بین ترکر‌ها و انتخاب بینشان به صورت یکپارچه ارائه شده است.

پنل جدید ادتریس هم‌اکنون در دسترس کاربران است 1

 

همچنین در تمامی صفحاتی که 2 دسته شاخص ارائه می‌شود، دسته‌های مختلف با یک خط‌چین از هم جدا شده است تا امکان آنالیز توسط کاربر با سهولت بیشتری انجام گیرد. در صفحه ایونت این امکان به وجود آمده است که کاربر بتواند اوینت‌هایی که از قبل تنظیم کرده است را بررسی نماید و همچنین ایونت جدید تنظیم نماید. در پنل قدیم ادتریس این امکان فقط از صفحه Setting وجود داشت.

در صفحه فانل از این پس امکان فیلتر برای کاربران وجود خواهد داشت. بدین صورت که کاربران می‌توانند صرفا فانل بخشی از کاربران اپلیکیشن را مشاهده نمایند که شرط خاصی برای جداسازی ان‌ها وجود داشته است. همچنین در بخش کوهورت‌ها نیز بخش Show by دردسترس‌تر می‌باشد و امکان فیلترهای مختلف در بخش زیرین ان قرار گرفته است.

پنل جدید ادتریس هم‌اکنون در دسترس کاربران است 2

همچنین صفحه Custom table ادتریس نیز با ساختاری کاملا جدید طراحی شده است و امکان استفاده هرچه سریعتر و همچنین سوییچ راحت‌تر بین جداول نیز در اختیار قرار گرفته است.

در صفحه Tracker نیز تغییرات ظاهری از جمله تصاویر استفاده شده استورهای اندروید برای تجربه‌ای باکیفیت در پنل ادتریس تعبیه شده است و همچنین ظاهر کلی صفحه ترکر نیز تغییرات محسوسی را تجربه کرده است.

صفحه Setting ادتریس بالاترین میزان تغییرات را در نوع خود داشته است. ترتیب نمایش زیربخش‌های این صفحه از نو بازطراحی شده است و بر اساس میزان استفاده کاربران اولویت‌بندی شده است تا بخش‌های با نیاز بیشتر دردسترس باشند.

بخش Redirect از صفحه App info جدا شده است و از این پس مدیریت ریدایرکت از یک مقر به نام صفحه Redirect مدیریت می‌شوند. در صفحه بعدی Google ads قرار داد که باتوجه به یکپارچگی ادتریس و گوگل ادز، امکان فعالسازی و مدیریت این قابلیت توسط این صفحه برای کاربران قابل دسترسی است. همچنین صفحه ایونت نیز با ظاهری ساده‌تر ارائه شده است.

پنل جدید ادتریس هم‌اکنون در دسترس کاربران است 3

بسیاری از کاربران در تعامل با صفحه SDK Signature به این مشکل می‌خوردند که تفاوت بخش فعالسازی تقلب SDK Signature و تنظیم کردن SDK Signature را متوجه نمی‌شدند. به همین مظور این بخش نیز با طراحی متفاوت برای رفع این مشکل در اختیار کاربران پنل قرار گرفت. همچنین راهنمایی‌هایی دقیق‌تر برای جلوگیری برای این مشکل داخل پنل درج شده است.

همانطور که در صفحه Attribution مشاهده می‌نمایید، این صفحه با ساختاری کاملا متفاوت به جهت کسب تجربه‌ای به مراتب لذت‌بخش‌تر طراحی شده است. در ادامه نیز صفحات Uninstall و S2S integration با ارائه توضیحات و راهنمایی‌هایی دقیق‌تر امکان تجربه‌ای بهتری را فراهم کرده است.

نتایج دریافتی از صفحه Testing console به صورت ساختاریافته‌تر و با ظاهری مرتب‌تر ارائه شده است تا جامعه توسعه‌دهندگان تجربه‌ای راحت‌تر را در تعامل با این صفحه داشته باشند. در ساختار جدید صفحه callback امکان ارسال کالبک برای فیلد‌های متفاوتی ارائه شده است که در بخش بعدی بدان اشاره می‌شود. همچنین در پنل قدیمی بخش کالبک ایونت‌ها مهجور مانده بود که در پنل جدید با امکان دسترسی بالاتر ارائه شده است. در نهایت نیز صفحه Callback generator می‌باشد که ساختار این صفحه نیز به کل مجددا طراحی شده است.

در پاپ‌آپ Users نیز تغییرات بزرگی را مشاهده می‌کنیم که از اصلی‌ترین ان بخش Documentation می‌باشد که جزئیات تغییرات پنل جدید داخل آن ارائه شده است.

 

قابلیت‌های جدید پنل ادتریس

در طراحی جدید پنل ادتریس، قابلیت‌های کاربردی جدیدی نیز پیاده‌سازی شده‌اندکه در ادامه بدان خواهیم پرداخت:

الف) کیوردهای گوگل سرچ: از این پس این امکان وجود دارد تا صاحبین اپلیکیشن کلیدواژه‌هایی که کاربران اقدام به سرچ در گوگل سرچ کرده‌اند و در نهایت از گوگل پلی اقدام به دانلود کرده‌اند را مشاهده نمایند و تمامی قابلیت‌های پنل را بر اساس این تفکیک مشاهده نمایند.

پنل جدید ادتریس هم‌اکنون در دسترس کاربران است 4

ب) نمودار Click to install time (CTIT): این نمودار که بر اساس زمان‌های مختلف کلیک تا نصب میزان فراوانی نصب را به نمایش می‌گذارد این امکان را به کاربران می‌دهد تا اقدام به بررسی دقیق‌تر کمپین‌های تبلیغاتی خود نمایند و از لحاظ تقلبی بودن این کمپین‌ها اظهار نظر نمایند.

پنل جدید ادتریس هم‌اکنون در دسترس کاربران است 5

ج) محدودسازی امکان Redirect بر روی لینک: از این پس این امکان وجود دارد که صاحبین اپلیکیشن امکان Redirect بر روی لینک توسط شبکه‌های تبلیغاتی را مسدود نمایند.

د) گوگل ادز: از این پس این امکان وجود دارد تا از طریق پنل ادتریس اقدام به فعال‌سازی شمارش نصب‌های گوگل‌ادز و بهینه‌سازی ایونت‌ها توسط ادتریس انجام شود.

ه) فیلتر بر روی فانل: از این پس تمامی فیلترهای اعمالی در صفحات مختلف پنل قابلیت اعمال بر روی فانل نیز وجود دارد. این امکان کمک می‌کند تا از فانل به صورت کاربردی‌تر استفاده شود.

و) انواع جدید Callback: در پنل جدید ارسال کالبک متحول شده‌است و از این پس امکان ارسال کالبک Install, Rejected install, Reattribution, S2S attribution وجود خواهد داشت.

پنل ادتریس در ادامه مسیر بهبود‌های متنوعی را بر روی نسخه کنونی پنل ارائه خواهد داد. برای اطلاع از این دست تغییرات، کانال‌های ارتباطی ادتریس را دنبال کنید.

نمونه تبلیغ
به اشتراک بگذارید:
نگار قرهی
نگار قرهی
نظرات