پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار گزارش‌ها

گزارش Semrush از موضوعاتی که در سال 2021 ترند جستجو بودند

زهرا محبی زهرا محبی
5 بهمن 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه
گزارش Semrush از موضوعاتی که در سال 2021 ترند جستجو بودند
زمان مطالعه: 2 دقیقه

امروز ابزار Semrush با بررسی و تجزیه دیتاهای ورودی خود، گزارش کوتاهی از موضوعات داغ سال 2021 به خوانندگان خود داد. برای این گزارش، بیش از 500.000 موضوعی که کاربران در قسمت Semrush Topic Research جست‌وجو کرده‌اند تحلیل شده است و نهایتا موضوعات اصلی و فرعی ترندشده در سال 2021 اعلام شده‌اند.

کووید و دورکاری؛ دغدغه‌های جهانی کاربران

در این گزارش، ویروس کووید و دورکاری دو موضوع اولیه با بیشترین میزان سرچ هستند. ظاهرا این ویروس نه فقط زندگی‌ها، که ذهن همه ما را در سال 2021 به خود معطوف کرده است. موضوعات فرعی کووید عبارت‌های «آمار و ارقام کووید»، «محدودیت‌های کووید» و «تست کووید» هستند. درباره دورکاری و کار از خانه هم که اتفاقا از تبعات بزرگ موضوع اولی محسوب می‌شود، وضعیت مشابهی برقرار است.

ترندهای semrush

بررسی Semrush چه چیزهایی به ما می‌گوید؟

در این بررسی که طبق جست‌وجوهای افراد در سال 2021 انجام شده است، نکات و ترندهای جالب دیگری هم وجود دارد. برای مثال، این بررسی نشان می‌دهد «خرید آنلاین» و دیگر رفتارهای آنلاین از سمت کاربر در حال رشد هستند. همچنین، گویی سفرها دارند جایگاه خودشان را در زندگی افراد دوباره به دست می‌آورند و عباراتی مثل «پروازهای ارزان» و «رزرو پرواز»، زیاد توسط افراد سرچ شده‌اند.

مضامین و موضوعات مربوط به سلامتی کماکان در فضای آنلاین به سلطه خود ادامه می‌دهند و جزیی از ترندهای مهم سال 2021 هم بوده‌اند. عبارت‌های این حوزه که کاربران بیشتر درباره آن صحبت کرده‌اند شامل «بیمه مراقبت‌های بهداشتی»، «تغذیه سالم» و «سلامت روان» می‌شود. مفاهیم و مضامین مرتبط با پایداری و توسعه پایدار هم از حوزه‌های مهم سال 2021 بود که افراد با عبارات «برندهای مد پایدار» و «تاثیرهای محیطی فست فشن» درباره آن سرچ کرده بودند.

نهایتا در این گزارش، به اهمیت بالای «بازاریابی آنلاین» اشاره شده است که می‌تواند در اوقات سخت بازار، ابزاری یاری‌رسان برای کسب‌وکارهای کوچک و نوپا محسوب شود. برای مشاهده جزئیات بیشتر، حتما به چارت بالا که توسط Semrush منتشر شده است نگاهی بیندازید.

بخوانید  گزارش دی‌ام برد از سومین رویداد «تبلیغات در بازار»؛ مهم‌ترین نکات و بخش‌های رویداد

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
زهرا محبی
زهرا محبی
کشف دنیاها و آدم‌های جدید خوشحالم می‌کنه و یاد گرفتن زنده نگهم می‌داره. دی‌ام بُرد سرزمین جدیدِ پر از اکسیژنیه که الان توش سکونت دارم.
نظرات

اسمارتک