پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

پنل آنالیز آماری به سرویس لندین اضافه شد

زهرا محبی زهرا محبی
20 شهریور 1401
زمان مطالعه: 4 دقیقه
پنل آنالیز آماری به سرویس لندین اضافه شد

فهرست مطلب

زمان مطالعه: 3 دقیقه

لندین، یکی از ابزارهای بازاریابی دیجیتال ایرانی است که در زمینه ساخت لندینگ پیج (صفحه فرود) فعالیت می‌کند. این سرویس لندینگ پیج‌ساز به کاربران این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به دانش فنی و با یک سیستم آتومیت‌شده، لندینگ پیج خود را بسازند. این تیم فعالیت خود را از اواخر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ آغاز کرده و حالا در جدید‌ترین به‌روزرسانی خود، از یک پنل تازه رونمایی کرده است که به بهینه‌سازی صفحات کمک زیادی می‌کند.

پنل آنالیز آماری

در جدیدترین به‌روزرسانی لندین، یک پنل آماری به بخش مدیریت لندینگ پیج‌ها اضافه شده است که اثربخشی کمپین‌های تبلیغاتی را تا حد زیادی بهبود می‌دهد. در بخش‌های مختلف این پنل، اطلاعات مهمی وجود دارد که به کاربران کمک می‌کند نقاط قوت و ضعف لندینگ پیج‌شان را بشناسند و نرخ تبدیل آن را افزایش دهند.

لندیناین پنل شامل بخش‌های زیر است:

تاریخ

توانایی تنظیم تاریخ و مشخص کردن بازه‌های زمانی مختلف برای آنالیز و مقایسه اطلاعات دارای اهمیت است. در این بخش می‌توان با مشخص کردن یک بازه زمانی حداکثر یک ساله، انتخاب کرد که اطلاعات نمایش داده‌شده در  پنل آماری متعلق به چه بازه‌ زمانی باشد.

مجموع بازدید

در این بخش آمار تعداد دفعات بازدید لندینگ پیج توسط کاربران مشخص می‌شود. توجه به این امر که چه تعداد از کاربران بیش از یک بار از لندینگ پیج شما بازدید کرده‌‌اند، امری ضروری است که لندین در اين بخش، دسترسی لازم به این آمار را برای کاربران خود به وجود آورده است.

مجموع بازدیدکنندگان

آمار تعداد بازدیدکنندگان، بدون توجه به تعدد ورود آن‌ها به صفحه شما، اطلاعات مهمی برای بررسی کارایی لندینگ پیج‌هاست که در بخش مجموع بازدیدکنندگان مشخص می‌شود.

میانگین بازدید هر کاربر

اگر بخواهید به صورت متوسط بدانید که هر کاربر چندین بار از صفحه‌ شما بازدید کرده است، این اطلاعات را از بخش میانگین بازدید هر کاربر در لندین به دست بیاورید. این آمار برای بررسی رفتار کاربران در هنگام مواجهه با لندینگ پیج ارزشمند است.

نرخ پرش (Bounce Rate)

تعدادی از کاربران ممکن است وارد لندینگ پیج شما شوند اما بدون هیچ اقدامی صفحه را ترک کنند. آمار این دسته از کاربران در قسمت نرخ پرش قابل دسترسی است. بالا بودن نرخ پرش کاربران زنگ هشداری برای لندینگ‌ پیج‌ها محسوب می‌شود. لندین با اضافه کردن این بخش به پنل آماری شرایط بررسی و برطرف کردن موانع برای بالا بردن نرخ اقدام به عمل را مهیا کرده است.

مجموع لید دریافتی

در این بخش، مجموع تعداد فرم‌هایی که توسط بازدیدکنندگان پر شده قابل مشاهده است. با مقایسه این آمار و اطلاعات بازدیدکنندگان می‌توانید اثربخشی محتوا و طراحی صفحات خود را محک بزنید، صفحات لندینگ خود را بهبود ببخشید و میزان کلیک‌هایی که به مشتری تبدیل می‌شوند را افزایش دهید.

 نمودار پراکندگی ابزارها

نمودار پراکندگی در پنل آماری لندین شامل سه بخش موبایل، دسکتاپ و سایر است که نشان می‌دهد که هر کاربر با استفاده از چه ابزاری وارد لندینگ‌پیج شما شده است. این اطلاعات برای بهینه کردن ساختار لندینگ پیج‌ها ارزشمند است؛ زیرا شناسایی ابزاری که بیشتر بازدیدکنندگان از آن استفاده می‌کنند و مبنا قرار دادن این اطلاعات در طراحی صفحات فرود، بهبود تجربه کاربری و در نهایت افزایش نرخ تبدیل را به همراه دارد.

پراکندگی بازدید و بازدیدکنندگان

این نمودار آماری که می‌توان تنظیمات آن را بازه‌های زمانی روزانه، هفتگی و ماهانه قرار داد، بخش مهمی برای بررسی بهتر آمار بازدید و بازدیدکنندگان لندینگ‌ پیج‌های ساخته‌شده توسط لندین است. از طریق این نمودار، بررسی، مقایسه و تحلیل رفتار کاربران به‌راحتی انجام می‌گیرد. همچنین شناسایی زمان‌های پرترافیک صفحه فرود و اثربخشی کانال‌های استفاده‌شده هم از طریق این بخش امکان‌پذیر است.

منبع و رسانه

منبع و رسانه (Source & Medium) یکی دیگر از بخش‌های این پنل آماری است که می‌تواند نقش مهمی در بهینه‌تر کردن استراتژی‌های تبلیغاتی ایفا کند. این بخش به کاربران کمک می‌کند که منبع و کانال‌های ورودی بازدید کنندگان لندینگ پیج را بشناسند.

می‌توانید جزئیات بیشتر امکانات این سرویس را در بلاگ لندین مطالعه کنید.

نمونه تبلیغ
به اشتراک بگذارید:
زهرا محبی
زهرا محبی
کشف دنیاها و آدم‌های جدید خوشحالم می‌کنه و یاد گرفتن زنده نگهم می‌داره. دی‌ام بُرد سرزمین جدیدِ پر از اکسیژنیه که الان توش سکونت دارم.
نظرات

اسمارتک