پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

۴ قابلیت جدید یوتیوب برای تولیدکنندگان محتوا

زهرا محبی زهرا محبی
15 فروردین 1402
زمان مطالعه: 3 دقیقه
۴ قابلیت جدید یوتیوب برای تولیدکنندگان محتوا
زمان مطالعه: 3 دقیقه

یوتیوب در ۴ بخش مختلف بستر خود، ۴ قابلیت جدید را توسعه داده که مخصوص تولیدکنندگان محتوا هستند و قابلیت‌های جالب‌توجهی برای آن‌ها و بهبود تجربه‌شان در یوتیوب محسوب می‌شوند. در ادامه به معرفی این ۴ قابلیت جدید پرداخته‌ایم.

ابزار تجزیه‌وتحلیل پادکست‌ها در یوتیوب

پادکسترهای یوتیوب هم‌اکنون می‌توانند یک پادکست جدید را مستقیما در YouTube Studio ایجاد کنند، یک لیست پخش را به عنوان پادکست در نظر بگیرند و نهایتا، فرآیند آپلود و مدیریت پادکست‌ها را به طور بهینه تجربه کنند. گزینه‌های جدیدی در بخش پادکست اضافه شده که نشان از تمرکز یوتیوب روی محتوای صوتی دارد. این گزینه‌ها با بهبود فرآیندهای آپلود و مدیریت پادکست، کمک بزرگی به تفکیک فرآیند پادکست‌ها از محتواهای ویدیویی در YouTube Studio کرده‌اند.

یوتیوب

ابزار تجزیه‌وتحلیل پادکست یکی از جدیدترین گزینه‌های یوتیوب در زمینه پادکست است. یوتیوب در این‌باره توضیح داده است: «تحلیل‌های مخصوص پادکست از این پس در دسترس تولیدکنندگان محتوا قرار خواهد گرفت. این بخش، یک بخش کاملا جدید است که از تجزیه‌وتحلیل فعلی بخش پادکست‌ها متمایز است. متریک‌های مشخصی در این ابزار وجود دارد که اختصاصا برای پادکست طراحی شده‌اند؛ اطلاعاتی شامل نحوه دستیابی شنوندگان به پادکست، مشخصات دموگرافیک مخاطبان، تحلیل درآمد حاصل از پادکست و…»

پادکست در حال تبدیل شدن به یک قسمت مهم در یوتیوب است چرا که یوتیوب توانسته است علاقه قابل توجه مخاطبان به محتوای صوتی را در این بستر به‌خوبی رصد کند. با توجه به این نکته، منطقی است که یوتیوب چشم‌انداز خود را در این بخش توسعه دهد و برای بهبود آن تلاش کند. ویژگی‌های جدید پادکست از همین هفته برای همه تولیدکنندگان محتوا عرضه می‌شود.

بهبود سرچ در Creator Music یوتیوب

یوتیوب همچنین یک لینک میانبر جدید در Creator Music خود اضافه کرده است که پیدا کردن آهنگ را در برنامه را آسان‌تر می‌کند.

یوتیوب

همانطور که می‌بینید، فهرست جدید شامل فیلترهایی است که به شما کمک می‌کند ترک‌های مرتبطی را پیدا کرده و در ویدیوهای خود از آن‌ها استفاده کنید. یوتیوب Creator Music را در ژوئیه 2022 راه‌اندازی کرد. این بستر به تولیدکنندگان محتوای ویدیویی امکان می‌دهد که موسیقی دارای مجوز (کپی‌رایت) را به محتوای خود اضافه کنند و سپس هزینه‌های پرداخت‌شده را با سازندگان موزیک به اشتراک بگذارند.

امکان دانلود ویدیوها برای Creator ها در نسخه موبایل

یوتیوب در جدیدترین نسخه خود، به تولیدکنندگان محتوا اجازه می‌دهد که ویدیوهای خود را از نسخه گوشی YouTube Studio دانلود کنند. یوتیوب در این خصوص گفته است: «تا پیش از این تولیدکنندگان محتوا می‌توانستند ویدیوهای خود را در استودیو و تنها روی دسکتاپ دانلود کنند و دانلود ویدیوهایشان در گوشی ممکن نبود. مفتخریم اعلام کنیم که حالا این امکان را برای تولیدکنندگان محتوا ایجاد کرده‌ایم تا ویدیوهای خود را با فرمت MP4 از لیست ویدیوها در نسخه گوشی YouTube Studio دانلود کنند.»

امکان دانلود ویدیوها برای مخاطبان کماکان تنها در نسخه پریمیوم یوتیوب ممکن است.

هشتگ‌های پیشنهادی

یوتیوب همچنین در حال آزمایش «هشتگ‌های پیشنهادی» برای انتشار ویدیوهای طولانی است؛ بدین شکل که با اتکا به الگوریتم و موضوع ویدیو، هشتگ‌های مرتبطی را به تولیدکنندگان محتوا پیشنهاد می‌دهد که ممکن است کاربرد خوبی برای بیشتر دیده شدن ویدیوی آن‌ها داشته باشد.

نمونه تبلیغ
به اشتراک بگذارید:
زهرا محبی
زهرا محبی
کشف دنیاها و آدم‌های جدید خوشحالم می‌کنه و یاد گرفتن زنده نگهم می‌داره. دی‌ام بُرد سرزمین جدیدِ پر از اکسیژنیه که الان توش سکونت دارم.
نظرات

اسمارتک