پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

گوگل به‌زودی 4 اتریبیوشن مدل را برای تبلیغ‌دهندگان غیرفعال می‌کند

زهرا محبی زهرا محبی
4 اردیبهشت 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه
گوگل به‌زودی 4 اتریبیوشن مدل را برای تبلیغ‌دهندگان غیرفعال می‌کند
زمان مطالعه: 2 دقیقه

گوگل اعلام کرده است که برای دیدن تغییرات اساسی در گوگل آنالیتیکس و گوگل ادز آماده باشید که از ماه می 2023 (ماه میلادی بعدی) آغاز می‌شوند. یکی از این تغییرات مهم، حذف و غیرفعال شدن 4 اتریبیوشن مدل در گوگل آنالیتیکس (ga4) و گوگل ادز است. این 4 اتریبیوشن مدل شامل موارد زیر هستند:

  • First Click Attribution Model (اتریبیوشن مدل کلیک اول)
  • Linear Attribution Model (اتریبیوشن مدل خطی)
  • Time Decay Attribution Model (اتریبیوشن مدل زوال زمانی)
  •  Position-based Attribution Model (اتریبیوشن مدل پوزیشن-بیسد)

این تغییر منجر به واکنش‌های متفاوتی میان تبلیغ‌کنندگان شده است و نگرانی‌های آن‌ها را در خصوص از دست رفتن اینسایت‌های ارزشمند گوگل و ایجاد سوگیری در تبلیغات آن برانگیخته است. کانورژن‌‌‌های موجود در حساب شما که از مدل‌های حذف‌شده بهره می‌برند، به صورت خودکار به مدل‌های مبتنی بر داده سوییچ خواهند کرد. البته تبلیغ‌کنندگان می‌توانند به طور دستی هم اتریبیوشن مدل را به مدل «آخرین کلیک» تغییر دهند.

جینی ماروین، رابط اختصاصی گوگل ادز، مجموعه‌ای از توییت‌ها را منتشر کرد تا این تغییر ناگهانی را برای کاربران تشریح کند.

اتریبیوشن مدل گوگل ادز

به گفته گوگل، اتریبیوشن مدل‌های مبتنی بر داده، بیشترین کاربرد را برای تبدیل در مناقصه خودکار دارند. همچنین، این 4 اتریبیوشن مدل منسوخ، در مجموع کمتر از 3 درصد از کل کانورژن‌های وب گوگل را تشکیل می‌دهند. درواقع گوگل غیرفعال کردن اتریبیوشن مدل‌هایی که کمتر به کار می‌آیند را راهی برای ساده‌سازی و ادغام می‌بیند. تبلیغ‌دهندگان واکنش‌های متفاوتی به توییت ماروین داشتند؛ عده‌ای آن را منطقی خواندند و عده‌ای دیگر نارضایتی خود را در خصوص آن اعلام کردند.

قابل توجه تبلیغ‌دهندگان گوگل ادز

حساب‌هایی که در حال استفاده از هرکدام از این 4 اتریبیوشن مدل‌ها هستند، باید فورا اقدامات لازم را انجام دهند و آماده غیرفعال شدن آن‌ها باشند. جدول زمانی غیرفعال شدن این اتریبیوشن مدل‌های مذکور به شکل زیر است:

  • می 2023: این 4 اتریبیوشن مدل در گوگل آنالیتیکس 4 برای هر نوع کانورژنی از دسترس خارج خواهد شد.
    ژوئن 2023: از این زمان، این 4 اتریبیوشن مدل دیگر برای هیچ کانورژن اکت جدیدی در گوگل ادز مورد استفاده قرار نمی‌گیرند و منسوخ می‌شوند.
  • سپتامبر 2023: گوگل این 4 اتریبیوشن مدل را در هردو –گوگل آنالیتیکس 4 و گوگل ادز– برای همیشه و به طور همزمان حذف خواهد کرد.

گوگل تاکید کرده است که اگر قبلا از این اتریبیوشن مدل‌ها استفاده می‌کردید نگران نباشید، چرا که به طور خودکار با اتریبیوشن مدل‌های مبتنی بر داده جایگزین خواهند شد.

نمونه تبلیغ
به اشتراک بگذارید:
زهرا محبی
زهرا محبی
کشف دنیاها و آدم‌های جدید خوشحالم می‌کنه و یاد گرفتن زنده نگهم می‌داره. دی‌ام بُرد سرزمین جدیدِ پر از اکسیژنیه که الان توش سکونت دارم.
نظرات

اسمارتک