پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

3 آپدیت آینده اینستاگرام در جهت افزایش قدرت شخصی‌سازی کاربران!

زهرا محبی زهرا محبی
27 دی 1400
زمان مطالعه: 3 دقیقه
3 آپدیت آینده اینستاگرام در جهت افزایش قدرت شخصی‌سازی کاربران!
زمان مطالعه: 3 دقیقه

اینستاگرام به عنوان یکی از برترین شبکه‌های اجتماعی جهانی در سال 2021 تغییرات زیادی را تجربه کرد. طبق آنچه در روزهای ابتدایی سال 2022 دیده‌ایم، مدیر اینستاگرام در این سال جدید هم فکرهای جذابی برای اینستاگرام کرده است. به نظر می‌رسد تغییراتی که در آینده در این اپلیکیشن اعمال خواهد شد، در راستای افزایش قدرت شخصی‌سازی کاربران و بهبود تجربه کاربری برای او هستند.

تفکیک سه فید برای کاربر

طبق صحبت‌های مدیر اینستاگرام، در صفحه Home نسخه موبایل، قرار است شاهد تغییرهای اساسی باشیم. یکی از آپدیت‌های آتی اینستاگرام که هم‌اکنون در حال آزمایش است و برای برخی از کابران هم فعال شده است، افزایش تعداد فیدها بر اساس خواست کاربر است. به عبارتی، در صفحه نمایش پست‌ها، سه گزینه خواهید داشت که طبق تفاوت نوع محتوا و ترتیب نمایش آن‌ها در هر نوع، فیدهای شما از هم تمایز می‌یابد.

اینستاگرام

این سه گزینه شامل

  • Home یا صفحه خانه
  • Following یا افراد دنبال‌شده
  • Favorites یا مورد علاقه‌ها

شما می‌توانید با انتخاب هر کدام از این سه گزینه، شاهد سه فید متفاوت از هم باشید. با انتخاب Home، ترتیب و نمایش پست‌ها به شکل معمول اینستاگرام است و پست‌ها را بر اساس درگیری و تعامل و خوب بودن محتوا مشاهده خواهید کرد. این همان الگوریتمی است که همین حالا ایسنتاگرام از آن بهره می‌برد. در قسمت Following، همه پست‌های افرادی را که فالوو کرده‌اید، به ترتیب زمان انتشار خواهید دید. با انتخاب این فید، دیگر خبری از اهمیت تعامل یا محتواهای پیشنهادی نیست و مبنا، افرادی است که خودتان دنبال کرده‌اید. فید Favorites دربرگیرنده علاقه و خواست شما در دیدن پست‌هاست. مبنای نمایش پست‌ها در این فید، کاملا علاقه شماست و در آن فقط پست‌هایی را خواهید دید که قبل‌تر آن نوع محتوا را به عنوان علاقه‎‌مندی خود به اینستاگرام اعلام کرده‌اید. در این قسمت فرآیند شبیه ساختن لیست کلوز فرند در استوری‌ها خواهد بود.

 تغییر ترتیب نمایش پست‌ها در پروفایل

یکی از مواردی که حیطه اختیارات کاربر را در رابطه با پپیجش گسترش می‌دهد، این مورد آزمایشی جدید است. اینستاگرام می‌خواهد به کاربران خود امکان این را بدهد که پست‌هایی که قبلا در اینستاگرام به اشتراک گذاشته‌اند را با هر چینش و ترتیبی که می‌خواهند به نمایش بگذارند.

اینستاگرام

این قابلیت که ممکن است در آینده نزدیک آن را در اینستاگرام خود ببینیم، پیج کاربر را با توجه به اهمیت پست‌ها برای او و نه صرفا زمان انتشارشان مرتب می‌کند.

اضافه شدن گزینه فیلتر به بخش Activity

یکی دیگر از قابلیت‌های در حال آزمایش و بعضا فعال‌شده اینستاگرام، گزینه فیلتر در بخش Activity است. با استفاده از فیلتر، می‌تواند از اینستاگرام بخواهید که نوتیفیکشن‌های شما را بر اساس یک فرمت خاص (کامنت، افراد جدیدی که شما فالوو کرده‌اند یا تگ و منشن) دسته‌بندی کند و به شما نمایش دهد.

اینستاگرام

با اضافه شدن این گزینه، هر فرد و مخصوصا پیج‌های کاری می‌توانند بر اساس اهمیت هر نوتیفیکیشن آن‌ها را مشاهده کنند.

بخوانید  نحوه تغییر فونت فارسی در بیو و استوری اینستاگرام

برخی از این تغییرات هم‌اکنون برای برخی از کاربران فعال شده است و برخی در فاز آزمایشی قرار دارند. آنچه که تا اینجا می‌دانیم این است که آدام موسری، مدیر اینستاگرام فکرهای بکری برای اپلیکیشنش در سال 2022 در سر دارد و باید منتظر تغییرات اساسی این برنامه بمانیم.

 

نمونه تبلیغ
به اشتراک بگذارید:
زهرا محبی
زهرا محبی
کشف دنیاها و آدم‌های جدید خوشحالم می‌کنه و یاد گرفتن زنده نگهم می‌داره. دی‌ام بُرد سرزمین جدیدِ پر از اکسیژنیه که الان توش سکونت دارم.
نظرات

اسمارتک