پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

بازار ۶ میلیارد دلاری تبلیغات در المپیک ۲۰۲۴ پاریس

مهسا بهادری مهسا بهادری
4 مرداد 1403
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بازار ۶ میلیارد دلاری تبلیغات در المپیک ۲۰۲۴ پاریس
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

تخمین زده می‌شود که اندازه بازار تبلیغات در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ رقمی بین بین ۴ تا ۶ میلیارد دلار باشد.

بر اساس گزارش مرکز حقوق و اقتصاد ورزش فرانسه (CDES) انتظار می‌رود ارزش بازار گردشگری المپیک نه تنها از سوی تماشاگران، بلکه از رسانه‌هایی که رویداد را پوشش می‌دهند و همین طور حامیان مالی 11.5 میلیارد یورو باشد.

برآورد اندازه بازار تبلیغات در المپیک ۲۰۲۴

در زمینه تبلیغات نیز برآورد دقیقی از کل مبلغی که اسپانسرها و تبلیغ‌کنندگان برای المپیک ۲۰۲۴ پرداخت می‌کنند وجود ندارد. با این حال تخمین‌ها نشان می‌دهد که این رقم می‌تواند بین ۴ تا ۶ میلیارد دلار باشد.

این مبلغ شامل هزینه‌های مربوط به اسپانسرشیپ، تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات آنلاین، تبلیغات محیطی و سایر اشکال بازاریابی است.

چهار اسپانسر اصلی

مبلغ اسپانسرشیپ بازی های المپیک ۲۰۲۴ به نوع اسپانسر و سطح تعهد آن ها بستگی دارد. به طور کلی، اسپانسرها به چهار دسته اصلی تقسیم می شوند.

پارتنرهای جهانی

پارتنرهای جهانی بزرگ‌ترین حامیان مالی المپیک هستند و مبلغی بین ۶۰ تا ۹۰ میلیون دلار برای حقوق انحصاری برند خود در طول بازی‌ها پرداخت می‌کنند.

پارتنرهای برتر

این اسپانسرها مبلغی بین ۲۵ تا ۴۵ میلیون دلار برای دسترسی به برخی حقوق انحصاری برند و فرصت‌های بازاریابی در طول بازی‌ها پرداخت می‌کنند.

حمایت‌کنندگان رسمی

این اسپانسرها مبلغی بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون دلار برای حضور در بازی‌ها و فرصت‌های تبلیغاتی محدود پرداخت می‌کنند.

تامین‌کنندگان رسمی

تامین‌کنندگان رسمی محصولات و خدمات خود را به بازی ها ارائه می دهند و در مقابل، فرصت های تبلیغاتی محدودی را دریافت می‌کنند.

در حال حاضر، ۱۳ پارتنر جهانی برای المپیک ۲۰۲۴ وجود دارد که شامل شرکت هایی مانند آلی بابا، بریجستون، کوکا کولا، تویوتا و ویزا می شوند.

به اشتراک بگذارید:
مهسا بهادری
مهسا بهادری
نظرات

پلاتین