پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

«متا» در صدر لیست محبوب‌ترین و پردانلودترین اپلیکیشن‌های سال 2022

زهرا محبی زهرا محبی
27 فروردین 1401
زمان مطالعه: 3 دقیقه
«متا» در صدر لیست محبوب‌ترین و پردانلودترین اپلیکیشن‌های سال 2022
زمان مطالعه: 2 دقیقه

با توجه به آماری که اخیرا از بازار اپلیکیشن‌ها منتشر شده است، به نظر می‌رسد ادغام و ریبرندینگ شرکت «متا» با موفقیت مسیر خودش را طی کرده است. آماری که تا این لحظه از سال 2022 داریم، به ما می‌گوید که در حالی که رشد درآمد جهانی اپلیکیشن‌ها در سه ماهه اول امسال ثابت بوده است، اما میزان استفاده از اپلیکیشن رشدی 5 درصدی را تجربه کرده است.

در ادامه، آمار جالبی از سه ماهه اول سال 2022 خواهیم دید که دید خوبی از وضعیت بازار اپلیکیشن‌ها در سطح جهان به ما می‌دهد.

«متا» در صدر لیست محبوب‌ترین و پردانلودترین اپلیکشن‌های سال 2022

طبق آمار منتشر شده، اپلیکیشن‌های زیرمجموعه شرکت متا بسیار خوش درخشیده‌اند و حضور فعالی در همه لیست‌ها دارند. ظاهرا تیک‌تاک، اینستاگرام، فیسبوک و واتس‌اپ به‌خوبی توانسته‌اند نبض بازار را به دست بگیرند.

اپلیکیشن

پردانلودترین اپلیکیشن‌ها در یک‌چهارم ابتدایی 2022

طبق لیستی که در بالا می‌بینید، به ترتیب، تیک‌تاک، اینستاگرام، فیسبوک و واتس‌اپ در صدر لیستِ دانلود کل قرار دارند. نقطه اشتراک سه برنامه آخر و البته اپلیکیشن مسنجر، شرکت صاحب امتیاز آن‌هاست که پیش‌تر آن را با نام «فیسبوک» و حالا مدتی است با نام «متا» می‌شناسیم. تلگرام، اسنپ‌چت و اسپاتیفای از دیگر اپلیکیشن‌های نام‌آشنا در این لیست ده‌تایی هستند.

پردانلودترین اپلیکیشن‌های iOS در یک‌چهارم ابتدایی 2022

با اینکه سلیقه کاربران اپل کمی این لیست را از لیست قبلی متفاوت کرده است، اما کماکان حضور فعال اپلیکیشن‌ها متا را در کنار تیک‌تاک در این لیست شاهد هستیم. چهار اپلیکیشن در صدر لیست برنامه‌های پردانلود اپل‌استور به ترتیب شامل تیک‌تاک، یوتیوب، واتس‌اپ و اینستاگرام هستند.

بخوانید  یوتیوب: تعداد dislike را از برنامه حذف می‌کنیم!

گوگل‌مپ و جی‌میل از دیگر اپلیکیشن‌هایی هستند که به نمایندگی کمپانی گوگل در لیست ده اپلیکیشن محبوب سه ماهه اول 2022 حضور دارند.

پردانلودترین اپلیکیشن‌های اندروید در یک‌چهارم ابتدایی 2022

ظاهرا کابران اندروید هم بر سر تیک‌تاک با کاربران اپل توافق دارند، چرا که تیک‌تاک در این لیست هم به عنوان سومین برنامه پردانلود حضور دارد. در لیست دانلود گوگل‌پلی به ترتیب اینستاگرام، فیسبوک، تیک‌تاک و شاپی چهار برنامه محبوب اندرویدی‌ها را تشکیل می‌دهند. از دیگر نکات جالب، حضور هر دو برنامه واتس‌اپ و واتس‌اپ بیزنس (واتس‌اپ تجاری) در این لیست است.

تیک‌تاک، نسل جدید شبکه‌های اجتماعیِ در اوج

طبق آمار منتشرشده‌ای که مشاهده کردید و همچنین پیشبینی‌هایی که متخصصین از مارکت‌پلیس اپلیکیشن‌ها دارند، تیک‌تاک قرار نیست به این زودی‌ها از ذهن کاربران اینترنت بیرون برود. با اینکه به نظر می‌رسد مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت مادر «متا» برنامه‌های گسترده‌ای برای اپلیکیشن‌های خود در سر دارد و همواره در حال اضافه کردن قابلیت‌های جدید به آن‌هاست، اما تیک‌تاک کماکان باقدرت حضور خود را در محبوب‌ترین‌های سال 2022 تثبیت کرده است. باید دید که در ادامه سال 2022 چه تغییراتی در این آمار و البته استراتژی‌های این اپلیکیشن‌های در صدر به وجود خواهد آمد.

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
زهرا محبی
زهرا محبی
کشف دنیاها و آدم‌های جدید خوشحالم می‌کنه و یاد گرفتن زنده نگهم می‌داره. دی‌ام بُرد سرزمین جدیدِ پر از اکسیژنیه که الان توش سکونت دارم.
نظرات

اسمارتک