«تبلیغات یادآور» و «سرچاد»، ۲ قابلیت تبلیغاتی جدید اینستاگرام
فهرست مطلب
اینستاگرام در جدیدترین خبر خود، 2 نوع جدید از تبلیغات را در بستر اینستاگرام معرفی کرده که بهتازگی به این اپ اضافه شدهاند. اهمیت به تبلیغدهندگان و باز کردن راههای جدید برای تبلیغات، از جمله نقاط تمرکز اینستاگرام در سالهای اخیر بوده است و این دو مورد نیز، در راستای همین تمرکز به برنامه اضافه شدهاند. در ادامه این دو مورد را معرفی کردهایم.
تبلیغات یادآور یا Reminder Ads
اینستاگرام در حال عرضه نوعی تبلیغات به نام اعلانها یا تبلیغات یادآور (Reminder Ads) است. در این نوع تبلیغات، از طریق نوتیفیکیشن به شما یادآوری میشود که برندها و کسبوکارها چه تاریخها، رویدادها و اتفاقات مهمی در پیش دارند. کاربران با فعال کردن این قابلیت، میتوانند این نوتفیکیشنها را (تا 3 بار) از سمت اینستاگرام دریافت کنند. اینستاگرام در خصوص تبلیغات یادآور گفته است: «تبلیغات یادآور که به عنوان یک گزینه در فید برای همه تبلیغکنندگان عرضه میشود، به تبلیغکنندگان کمک میکنند تا آگاهی، پیشبینی و توجه به لحظات آینده را افزایش دهند.»
مثلا همانطور که در تصویر بالا میبینید، یک برنامه تلویزیونی در پست تبلیغاتی خود در اینستاگرام میتواند برای کاربرانی که گزینه «به من یادآوری کن» (Remind me) را زدهاند، تاریخ پخش خود را یادآوری کند. این یادآوریها به شکل نوتیفیکیشن در گوشی کاربر نمایش داده خواهند شد. تبلیغات یادآور میتوانند یک روز قبل از پخش، 15 دقیقه قبل از پخش یا حین پخش برنامه برای کاربران ارسال شوند.
تبلیغات در جستوجو
دیگر تبلیغات جدید اینستاگرام، تبلیغات در نتایج جستوجوست که به انواع کسبوکارها کمک میکند که بر اساس کلمات کلیدی به مخاطبان و کاربران خود متصل شوند. اینستاگرام در این خصوص گفته است: «به شرکتها اجازه میدهیم تبلیغات خود را در فیدی قرار دهند که کاربران با ضربه زدن روی یک پست در نتایج جستوجوی اینستاگرام، به آن دسترسی خواهند داشت. قصد داریم در ماههای آینده، این جایگاه تبلیغاتی جدید را در سطح جهانی راهاندازی کنیم.»
اینستاگرام در سال گذشته، تبلیغات در Explore را اضافه کرده بود، اما این گزینه، کمی پیشرفتهتر و خاصتر است؛ بدین شکل که وقتی کاربران روی یک پست خاص از نتایج جستوجو کلیک میکنند، تبلیغات به آنها نشان داده میشود که سطح عمیقتری از تبلیغات درونبرنامهای است. به گفته اینستاگرام، این تبلیغات فعلا به صورت آزمایشی و محدود فعال خواهند بود و برنامههایی برای عرضه جهانی آنها در ماههای آینده در نظر گرفته شده است.