گوگل با Google TV به دنیای تبلیغات تلویزیونی ورود کرد
گوگل با راهاندازی شبکه تبلیغاتی Google TV، فعالیتهای خود در زمینه تبلیغات در تلویزیونهای متصل به اینترنت (Connected TV) را گسترش میدهد. این شبکه هماکنون برای تبلیغدهندگان آمریکایی از طریق گوگلادز و گوگل دیسپلی و ویدئو ۳۶۰ قابل دسترسی است.
باتوجه به اینکه تماشای محتوا از طریق تلویزیونهای متصل به اینترنت در جهان همچنان در حال افزایش است و ماهانه بیش از ۱۵۰ میلیون نفر از طریق تلویزیونهای خود به یوتیوب دسترسی پیدا میکنند، شبکه تبلیغاتی جدید گوگل تیوی به تبلیغدهندگان این امکان را میدهد تا از طریق تبلیغات ویدیویی هدفمند درون برنامهای به مخاطبان بیشتری دسترسی داشته باشند.
شبکه تبلیغاتی گوگل تیوی با تکیه بر فناوری تبلیغاتی پیشرفته گوگل، موجودی تبلیغاتی باکیفیت و تبلیغات یوتیوب، مخاطبان در حال رشد تلویزیونهای متصل به اینترنت را در اختیار تبلیغدهندگان قرار میدهد. حضور زودهنگام در این شبکه به صاحبان کسبوکار اجازه میدهد تا استراتژی تبلیغاتی تلویزیونی خود را برای آینده آماده کنند.
شبکه تبلیغاتی گوگل تیوی موجودی تبلیغاتی را در بیش از ۱۲۵ کانال رایگان تعبیهشده در گوگل تیوی ارائه میدهد که شامل پخش زنده ورزشی، نمایشها و فیلمها میشود. این شبکه در حال حاضر فرمتهای تبلیغاتی غیرقابلگذر و بامپر ۶ ثانیهای را ارائه میدهد و قرار است فرمتهای بیشتری نیز اضافه شود.
طبق آمار، ۶۰ درصد از خانوارهای آمریکایی اکنون کانالهای رایگان با تبلیغات را تماشا میکنند و روزانه بیش از ۷۵ دقیقه را صرف تماشای کانالهای رایگان گوگل تیوی میکنند. این موجودی تبلیغاتی در کنار رزرواسیونهای یوتیوب، از طریق گوگل ادز و دیسپلی و ویدئو ۳۶۰ قابل خریداری است.
این اقدام به گوگل اجازه میدهد تا جایگاه رو به رشد گوگل تیوی در دستگاههای برندهای مختلف مانند سونی، تیسیال، هایسنس و کرومکست خود را به سود برساند.
هزینه تبلیغات در تلویزیونهای متصل به اینترنت با تغییر عادات تماشا از تلویزیونهای سنتی به سرویسهای استریم همچنان در حال افزایش است. گوگل در تلاش است تا با ارائه یک راهحل جامع، به تبلیغدهندگان این امکان را بدهد تا مخاطبان خود را در یوتیوب و نمایشگرهای تلویزیونشان هدف قرار دهند.