گزارش اخیر HubSpot به بررسی استراتژیهای جدید برای بازاریابان در حوزههای مختلف B2B و B2C در سال ۲۰۲۵ پرداخته و ترندهای احتمالی در این سال را پیشبینی میکند. این گزارش، استفاده از هوش مصنوعی برای استفادههای مختلف مانند تولید محتوا، ارزیابی نرخ بازگشت، اتوماسیون و موارد این چنینی را اولویت بازاریابان برای تعیین استراتژی در سال ۲۰۲۵ دانسته است. این گزارش همچنین اشاره کرده است که داستانسرایی تصویری در حال پیشی گرفتن از محتواهای متنی است.
گزارش اخیر HubSpot به تحلیل و ارائه استراتژیهای جدید برای بازاریابان در حوزههای مختلف B2B و B2C پرداخته و راهکارهایی مبتنی بر دادهها و فناوریهای پیشرفته را معرفی کرده است. این گزارش به بازاریابان کمک میکند تا در محیط کسبوکاری که روز به روز هوشمندتر و پیچیدهتر میشود، بازده بهتری داشته و از تکنولوژیهای جدید مانند هوش مصنوعی برای بهبود استراتژیهای بازاریابی خود استفاده کنند. دیام برد در این مطلب، بخشی از این گزارش را بررسی کرده و به تحلیل پنج استراتژی برتر بازاریابی برای هر دو بخش B2B و B2C در سال ۲۰۲۵، به همراه ترندهای مهم این سال پرداخته است.
پنج استراتژی برتر بازاریابی B2B برای سال ۲۰۲۵
- استفاده از هوش مصنوعی برای تبدیل متن به کمپینهای چندرسانهای: بازاریابان B2B میتوانند با کمک هوش مصنوعی تولیدکننده (مولد)، دموهای ویدئویی، راهنمای محصولات، ارائهها و پادکستهای مختلف را ایجاد کنند.
- استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای ارزیابی نرخ بازگشت سرمایه کمپینها: بازاریابان میتوانند از ابزارهای تحلیل داده مبتنی بر هوش مصنوعی و هوش مصنوعی مکالمهای برای شناسایی فعالیتها و کانالهایی که بیشترین درآمد را ایجاد میکنند، بهره ببرند.
- اتوماتیک کردن استراتژی و اجرای بازاریابی با کمک هوش مصنوعی: ابزارهای هوش مصنوعی مانند Claude، Gemini و ChatGPT و همچنین دستیارهای هوش مصنوعی میتوانند به بازاریابان B2B در برنامهریزی تقویمهای اجتماعی، نوشتن مطالعات موردی و تهیه خلاصههای محتوا کمک کنند.
- ایجاد محتوای متناسب با ارزشهای برند شما: برندهای B2B بیشتر بر تولید محتوا در راستای مسئولیت اجتماعی خود متمرکز هستند و با شجاعت بیشتری ماموریت، چشمانداز و ارزشهای اصلی خود را به اشتراک میگذارند.
- محتوا و تعامل معتبر: اعتبار، هنوز یکی از اولویتهای اصلی در دنیای B2B است و برندها قصد دارند با به اشتراک گذاشتن نظرات و دیدگاههای افراد مختلف از جمله تولیدکنندگان محتوا و این هدف را دنبال کنند.
پنج استراتژی برتر بازاریابی B2C برای سال ۲۰۲۵
- محتوای تولید شده توسط کاربران: از آنجایی که اعتبار یک اولویت است، برندهای B2C تمایل دارند محتوای تولید شده توسط کاربران (UGC) را بیشتر جمعآوری و به اشتراک بگذارند.
- ایجاد محتوای متناسب با ارزشهای برند شما: مصرفکنندگان به دنبال برندهایی هستند که ارزشها و تعهدات اجتماعی خود را به اشتراک بگذارند. برندهای B2C میخواهند نشان دهند که چه چیزی آنها را متمایز میکند.
- استفاده از هوش مصنوعی برای تبدیل متن به کمپینهای چندرسانهای: برندهای B2C مانند برندهای B2B قصد دارند از هوش مصنوعی برای تبدیل محتوا به فرمتها و کانالهای مختلف مثل ویدئو، صدا و شبکههای اجتماعی بهره ببرند.
- استفاده از پیامهای مستقیم شبکههای اجتماعی (direct messages) برای خدمات مشتری: برای بازاریابان B2C، مرز بین بازاریابی در شبکههای اجتماعی و خدمات مشتری محو شده است. برندها میخواهند خدمات خود را در شبکههای اجتماعی ساده کرده و تجربه مشتری را بهبود دهند.
- استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای ارزیابی میزان بازگشت سرمایه کمپینها: بازاریابان B2C مانند همتایان B2B خود میخواهند تحلیل دادهها را با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی ساده کرده و از آن برای ارزیابی بازگشت سرمایه کمپینهای بازاریابی و تبلیغاتی استفاده کنند.
آغاز دوران داستانسرایی بصری برندها
طبق نتایج گزارش HubSpot، انتظار میرود در سال ۲۰۲۵ محتواهای تصویری با داستانگویی جذاب، بیش از قبل، رواج پیدا کنند. همچنین همکاری با اینفلوئنسرها احتمالا به یک اولویت تبدیل خواهد شد.
بهترین کانالهای بازاریابی که بیشترین بازگشت سرمایه را در سال ۲۰۲۴ برای برندهای B2B داشتهاند، عبارتند از: وبسایت، بلاگ و سئو، محتوای تبلیغاتی در شبکههای اجتماعی و ابزارهای خرید در شبکههای اجتماعی.
همچین برای برندهای B2C، بهترین کانالهای بازگشت سرمایه شامل بازاریابی ایمیلی، محتوای تبلیغاتی در شبکههای اجتماعی، و بازاریابی محتوا میشود.
برای هر دو گروه B2B و B2C، بهترین فرمت محتوا در سال ۲۰۲۴ ویدئوهای کوتاه بوده و کانالی که برندها برای اولین بار در سال ۲۰۲۵ قصد دارند از آن استفاده کنند، چتباتهای هوش مصنوعی است.
ترندهای ۲۰۲۵:
- داستانسرایی تصویری در حال پیشی گرفتن از محتواهای متنی است.
- پادکستها و محتوای صوتی برای برندهای B2B و B2C در حال رشد هستند.
- برترین کانالهای اجتماعی برای سال ۲۰۲۵ شامل یوتیوب، اینستاگرام و تیکتاک است.
- بازاریابان در بازاریابی اینفلوئنسرها موفق بودهاند، به ویژه کسانی که مخاطبان خاص و هدفمند دارند.
گزارش کامل را از اینجا دریافت کنید.