13 روش افزایش نرخ کلیک در ایمیل

⏱زمان مطالعه: 7 دقیقه

در ایمیل مارکتینگ می توان درباره دو نرخ کلیک صحبت کرد: نرخ کلیک بازگشایی ایمیل (CTOR) و نرخ کلیک CTA  در ایمیل (CTR)

ابتدا به توضیحی درباره  هر کدام از این دو نرخ و تفاوت آن اشاره کرده و سپس به روش های افزایش CTR  می پردازیم.

CTR  نشان می دهد چند درصد از کسانی که ایمیل ما را دریافت کردند بر روی لینک و دعوت به اقدام آن کلیک کردند. به عنوان مثال  اگرهزار ایمیل ارسال کنید و بعد 10  نفر  بر  روی لینک کلیک کنند، CTR  یک درصد می‌شود.

اما  CTOR  نشانگر آن است که چند درصد از گیرنده های ایمیل، تنها  ایمیل ارسالی را بازکردند. فارغ از اینکه به عمل درخواستی ما پاسخ دادند یا خیر!

برای افزایش CTOR پیشتر صحبت کردیم اما در این نوشته به راهکارهای افزایش نرخ کلیک CTA در ایمیل یا CTR می پردازیم.

ردیابی هر دو و درک آنچه که آنها نشان می دهند برای رشد یک لیست ایمیل که به طور مداوم در پیشرفت شرکت شما نقش دارد، ضروری است.

 

ایمیل رنگ و بوی برند و سایتتان را بدهد

ناسازگاری ایمیل  با برند در فرم و محتوا  باعث افزایش کلیک می شود – اما برای لغو اشتراک است. از آنجا که شما دنبال لغو اشتراک نیستید ، ایمیل های خود را با وب سایت خود سازگار کنید. اضافه کردن آرم خود به عنوان اولین عنصر ایمیل راهی مفید برای سازگاری  است. یک مثال خوب از یک ایمیل مارک دار ، IFTTT است ، یک سرویس جالب که به شما امکان می دهد مواردی مانند قرار دادن تلفن در حالت عمومی یا خاموش بصورت خودکار.

برای سازگاری IFTTT  (یک سرویس اینترنتی مبتنی بر وب) مثال خوبی است؛که تصویر اول سایت و دومی ایمیل را نشان میدهد.

تصویر اول: وب‌سایت

 

تصویر دوم: ایمیل

همانطور که مشاهده می کنید، ایمیل شباهت بسیاری با سایت دارد. شما هم باید برای سازگاری بین وب سایت و ایمیل خود تلاش کنید.

از یک طرح بندی متمرکز استفاده کنید

نحوه ارائه اطلاعات خود، نحوه دریافت خوانندگان شما را تعیین می کند. اگر طرح بندی ایمیل خود را به خوبی برنامه‌ریزی کنید‌، می‌توانید خوانندگان خود را به سمت طبیعی حرکت به سمت  CTA سوق دهند. مانیتور کمپین با طراحی مجدد ایمیل وبلاگ خود، افزایشی 127 درصدی در کلیک های ایمیل را بدست آورد.

ایمیل قدیمی:

ایمیل جدید:


اگر می‌خواهید خوانندگان شما یک عمل خاص را انجام دهند  MailChimp توصیه می‌کند از یک طرح ستونی استفاده کنید. طرح‌بندی های چند‌ستونی اغلب متناسب با ایمیل‌هایی است که محتوای زیادی برای اشتراک‌گذاری دارند. اینها می‌توانند خبرنامه های الکترونیکی یا ایم‌هایی در مورد کالاهایی باشند که  از ویژگی‌های متعدد بحث می‌کنند.

ایمیل تک‌ستونی:

ایمیل چندستونی:

نهایتا با عرض 600 پیکسل

 

مانیتور کمپین بیش از 22 میلیارد گیرنده ایمیل و بیش از 1.8 میلیارد ایمیل بازشده را  مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است. تنها حدود 28٪ موارد باز شده در دستاپ بوده است.

 

با توجه به تعداد مشتری‌های ایمیل و نسخه‌های آنها، ایجاد تجربه ای کامل از یک ایمیل (از بازگشایی تا اقدام به خرید و…) ، چالش برانگیز است. مهم ترین عنصر در ساخت یک تجربه کامل،توجه به  عرض پیش‌ نمایش  (حدود 600 پیکسل) است. اگر می خواهید قسمت های مهم ایمیل شما در این پیش نمایش ها نشان داده شود، عرض آنها را زیر 600 پیکسل باشد

 

تصاویر را با متن های Alt و پیوند بارگذاری کنید

به احتمال زیاد تجربه ی این را داشتهاید که هنگام بازشدن سایت، با یک متنایی روبرو شدهاید که فضای سفید زیادی پیرامون آن هاست. اینها متن های Alt  هستند که جایگزین تصاویر شدند. دلایل زیادی برای نمایش این متن به جای تصاویر وجود دارد مثلا : عدم بارگذاری کامل تصاویر و …
در حالی که ایمیل‌های شما حتی بدون تصاویر (که به آن طراحی تصاویر خاموش نیز گفته می‌شود) باید حس تصویر را منتقل کنند، مهم است که هر کدام از تصاویر که استفاده می‌کنید معنی خود را به متن ایمیل اضافه کنند. همچنین، از آنجا که تصاویر در بیشتر مشتری‌های ایمیل به طور پیش‌فرض خاموش هستند، باید متون alt مربوطه را به آن‌ها اضافه کنید. این متن حتی اگر تصویر شما نمایش داده نشود، نشان داده می شوند.

 

CTA چشم نواز و جذاب 

برای CTA ،تمام حساسیت را به کار ببرید تا مدل خوبی از یک CTA ، طراحی شود. شکل و نوشته CTA تاثیر معجزه آسایی بر روی نرخ کلیک می گذارد. تاثیر CTA  را میتوانید در مطلب راهکارهای افزایش نرخ کلیک (CTR) در بنرهای تبلیغاتی بخوانید.

هر زمان که بخواهید CTA های ثانویه اضافه کنید باید از پیوندهای متنی استفاده کنید. و هنگامی که از آنها استفاده می کنید، اطمینان حاصل کنید که آنها به طرز چشمگیری طولانی هستند. تجزیه و تحلیل MailChimp نشان می دهد که پیوند دادن یک عبارت با حدود 7-10 کلمه برای تقویت CTR بسیار مفید است.

برای ایجاد دکمه ها از HTML استفاده کنید

بیشتر مشتری های ایمیل بطور پیش فرض تصاویر را نمایش نمی دهند. بنابراین اگر از یک دکمه به عنوان CTA استفاده می کنید، ممکن است خوانندگان اصلاً آن را نبینند. یکی دیگر از دلایل جلوگیری از دکمه های تصویر، از بین بردن هرگونه تاخیری است که ممکن است یک سرور تصویر ایجاد کند.Wunderlist از برخی دکمه های خیره کننده HTML استفاده می کند. حتی با وجود مسدود شدن تصاویر، دکمه CTA از هم متمایز است.

چطور یک کمپین ایمیل مارکتینگ طراحی کنیم؟

فقط یک CTA پیشنهاد دهید

وقتی نوبت به انتخاب به مشتریان می رسد، همیشه کمترین انتخاب را دارد. انتخاب های بیشتر اغلب باعث می‌شود تعداد تبدیل های کمتری انجام شود. این امر در مورد CTA های ایمیل نیز صدق می کند.

CTA را در سمت چپ قرار دهید

قرار دادن CTA ها در سمت راست  احساس ناخوشایند ایجاد می کند، زیرا  خواننده را مجبور می کند  که برای انجام این کار، به عقب (در سمت راست) برود. این الگوی گوتنبرگ است که در اینجا کار می کند. طراحان غالباً از این الگوی پیروی می کنند تا مطمئن شوند که عناصر مهم را در مناطق کانونی مهم قرار می دهند.

در حالت ایده آل، دوست دارید خوانندگان شما قبل از دیدن پیشنهاد شما ، تمام اطلاعات را مصرف کنند. قرار دادن پیشنهاد شما یاCTA در سمت چپ ، همانطور که از راست به چپ می خوانیم این امکان را به مخاطب می دهد تا مزاحمتی در خواندن اش ایجاد نکند.

 به سمت کلیک راهنمایی کنید

با استفاده از نشانه(آیکون) و یا تصاویر، نگاه مخاطب را به سمت کلیک راهنمایی کنید.برای این کار مثلا می توانید از تصویر یک شخص استفاده کنید که به سمت چپِ خواننده دارد نگاه می‌کند و شما هم در همان سمت، محل کلیک را اختصاص دهید.

پانچ با بخش های PS

اگر بخشی از ایمیل شما وجود دارد که به اندازه خط شروع ایمیل شما دارای اهمیت است ، آن بخش P.S است. نویسندگان کپی‌رایت این را برای همیشه شناخته‌اند و از آن استفاده کرده‌اند. آن بخش اگر در انتها قرار بگیرد، اثر یک ویژگی روانشناختی به نام اثر موقعبت ترتیبی را بیان می‌کند. این اثر بیان می‌کند موردی که آخرین بار در یک سری قرار می‌گیرد‌، به همان اندازه موردی که در ابتدای سری قرار می گیرد، جلب می کند. در ایمیل شما ، بخش P.S در انتها قرار می گیرد. بنابراین جلب توجه می کند.

 ایمیل را برای موبایل یکپارچه کنید

یک مطالعه توسط کمپین مانیتور نشان داد که میزان باز شدن ایمیل برای تلفن همراه در حال رشد است. یکی دیگر از مشاهدات جالب همین مطالعه این بود که: “خوانندگان تلفن همراه که بار دوم از طریق رایانه خود ایمیل می گشایند، 65٪ بیشتر از سایرین احتمالاً کلیک می کنند.با پاسخگویی به ایمیل هایتان، شما فقط یک تجربه همراهی را به خوانندگان خود نخواهید داد، شما همچنین توجه آنها را برای مدت طولانی‌تری نگه دارید (از این طریق کلیک های بیشتری دریافت می‌کنید).

آدرس شبکه های اجتماعی را بدهید

بر اساس تحلیل GetResponse ایمیل‌هایی که شامل دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی هستند، میزان کلیک 158٪ بیشتر دارند.  سهم بالایی از CTR شامل کلیک های روی دکمه‌ها یا پیوندها در رسانه‌های اجتماعی و کلیک‌های افرادی است که ایمیل را از عضویت بواسطه شبکه‌های اجتماعی دریافت می‌کنند.

محل کلیک  آزمون سنجش چشم را بدهد

فقط به تصویر زیر نگاه کنید. عبور از تست سنجش آسان است زیرا “دکمه بزرگ CTA زرد رنگ” حتی پس از تیره شدن وضوح صفحه نمایش کاملاً واضح است.

تصور کنید که اگر این ایمیل دارای CTA مبتنی بر متن باشد، هیچ فرصتی برای ایجاد تأثیر “آشکار” نخواهد داشت. بنابراین اگر از دکمه هایی برای اضافه کردن CTA استفاده می‌کنید، قدم بعدی اطمینان از اثربخشی آنهاست. اگر ایمیل شما این تست را پشت سر نمی گذارد، دکمه CTA شما آنقدر که باید  آشکار نیست. بنابراین به همان اندازه که دوست دارید تأثیرگذار نخواهد بود. با  این افزونه کروم تست جالب را بگیرید و قبل از گذراندن این آزمون، ایمیل ارسال نکنید. ترفندهای ساده در زمینه طراحی ایمیل می تواند منجر به CTR بالاتر شود.

بنابراین به جای خرید بانک ایمیل‌های اسپم، با به کاربردن روش های افزایش CTR  در ایمیل می توان تاثیر بسیاری در رشد مشتری ها گذاشت.

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید