تقویم مناسبت های شهریور ۹۹ + ایده ها و راهکار ها
فهرست مطلب
تقویم محتوایی، بدون شک یکی از پیشنیازهای حضور برندها و کسبوکارها در فضای مجازی است. یکی از بخشهای بسیار مهم هر تقویم محتوایی، مناسبتهایی است که وجود دارد و یک تقویم محتوایی خوب، تقویمی است که از مناسبتهایی که وجود دارد بهترین استفاده را در جهت پیشرفت آن کسبوکار داشته باشد.
تیم دیامبرد قصد دارد در این مقاله، با شما درباره مناسبتهایی که در شهریور قرار دارد صحبت کند و پیشنهادهای مرتبط با آن مناسبتها را برای پیشرفت کسبوکارها با شما در میان بگذارد.
۱ شهریور: روز پزشک
بدون شک روز پزشک یکی از روزهای مهم تقویم ایران است. این روز مخصوصاً با در نظر گرفتن بیماری کرونا، میتواند بهانه خوبی برای تقدیر و تشکر از کادر پزشکی کشور باشد. کسبوکارهای مختلف میتوانند با توجه به هویت برندی که دارند، این مناسبت را غنیمت بشمارند و با خلاقیت، از این فرصت استفاده کنند.
۴ شهریور: روز کارمند
روز کارمند از مناسبتهایی است که میتواند روی برند کارفرمایی برندها و کسبوکارها تأثیر به خصوصی داشته باشد. کسبوکارها میتوانند از این روز مخصوصاً برای شبکه اجتماعی لینکدین استفاده کنند تا برند و هویت کارفرمایی خودشان را به بقیه معرفی کنند. همچنین این مناسبت، فرصت خوبی برای تشکر از کارمندها است تا زحمتهایی که در سال گذشته برای رشد شرکتها کشیدهاند را حتی با یک شاخه گل جبران کرد.
۵ شهریور: روز داروساز
این روز به مناسبت تولد زکریای رازی به این عنوان نامگذاری شده است. این روز فرصت خوبی برای کسبوکارهایی است که در زمینهی تولید دارو فعالیت میکنند، همینطور فرصتی مناسب برای مجلههای سرگرمی است تا داستان و فلسفه این روز را توضیح دهند.
۸ شهریور: تاسوعای حسینی
۹ شهریور: عاشورای حسینی
۱۱ شهریور: شهادت امام سجاد
بدون شک، ایام محرم یکی از مهمترین مناسبتهای مذهبی مسلمانان مخصوصاً در کشور ایران است. معمولاً در این ایام همه فعالیتها تحت تأثیر این مناسبت قرار میگیرند و بنا به قانون نانوشتهای که وجود دارد، همه افراد و برندها این ایام را تسلیت میگویند، پس حتماً سعی کنید این مناسبتها را مدنظر تقویم محتوایی شهریورماه خود داشته باشید.
۱۱ شهریور: روز چاپ
روز چاپ فرصت خوبی است برای کسبوکارهایی که در این حوزه فعالیت میکنند تا با ارائه تخفیف موضوعی، کاربران خود را به استفاده از خدمات خودشان ترغیب کنند. به استارتاپها و پیجهای اینستاگرامی که این خدمات را ارائه میکنند، حتماً توصیه میکنیم از این مناسبت استفاده کنند.
۱۵ شهریور: روز جهانی سمبوسه
این روز، مخصوص هر کسبوکاری است که به نوعی با غذا مربوط است؛ پیجها و مجلات سرگرمی، استارتاپهای مرتبط با سفارش آنلاین غذا، فودبلاگرها و رستورانها میتوانند درباره طرز پخت یا داستان غذا صحبت کنند و از این پست برای بالا بردن تعامل با مخاطبین خود استفاده کنند.
۱۵ شهریور: روز جهانی خیریه
بسیاری از خیریهها متوجه این موضوع شدهاند که حضور و فعالیت آنها در شبکههای اجتماعی، میتواند چه تاثیری روی شناخت آنها توسط مردم و افزایش اعتماد آنها به خیریه و در نتیجه افزایش کمکهای مردم داشته باشد. این مناسب فرصت خوبی است که خیریهها جهت شناخت بیشتر خودشان یا افزایش تعامل با مخاطبین از آن استفاده کنند.
۱۸ شهریور: روز جهانی فیزیوتراپی
فیزیوتراپی یکی از زیرشاخههای ارائه خدمات پزشکی است؛ خدمتی که شاید خیلیها ضرورت استفاده از آن را درک نکرده باشند! از این مناسبت میتوان برای معرفی و تبلیغات پیج مطبهای فیزیوتراپی، تخفیف برای ارائه خدمات یا حتی بیان ضرورت انجام فیزیوتراپی صحبت کرد.
۲۰ شهریور: روز جهانی جلوگیری از خودکشی
خودکشی یکی از اختلالهای روانی است که معمولاً به ناامیدی مربوط میشود اما دلایل دیگری نیز دارد. این روز، یک فرصت عالی برای کسانی است که مشاوره میدهند تا با تولید محتوا دراینباره، به مخاطبین خود آگاهی و اطلاعات بدهند و بهواسطه اطلاعاتی که میدهند، دیده شوند.
۲۱ شهریور: روز سینما
سینما یکی از معدود تفریحات سالم در کشور ما بود که تا قبل از شیوع کرونا، بین خانوادهها و جوانان رونق داشت اما با تعطیلی چندماهه سینماها به علت شیوع بیماری کرونا، جایگاه خود را از دست داد. سینماهایی که در فضای مجازی فعالیت رسمی دارند یا پیجهای خبری و سرگرمی که به صنعت سینما مربوط هستند، میتوانند با برنامهریزی و اجرای خوب از این روز به درستی در راستای بهبود کسبوکار خود استفاده کنند.
۲۳ شهریور: روز گرامیداشت برنامهنویسها
از اهمیت این روز، غافل نشوید! برنامهنویسی شغلی است که در سالهای اخیر مخصوصاً در گروه سنی جوانان رواج پیداکرده است. این مناسبت مخصوصاً برای استارتاپها و کسبوکارها فرصت خوبی است تا از تیمهای فنی خود تشکر کنند یا با حضور آنها، پست مناسبتی تهیه کنند. همینطور کسبوکارهایی که بهنوعی مشتریان آنها برنامهنویسها هستند، میتوانند از این روز استفاده کنند تا با ارائه تخفیف یا خدمات خاص، به این روز بپردازند؛ مثلاً فضاهای کاری اشتراکی، میتوانند در این روز رایگان میزبان برنامهنویسها باشند یا با ارائه تخفیف، آنها را تشویق به حضور در این فضاهای کاری کنند.
۲۷ شهریور: روز بزرگداشت شهریار
روز بزرگداشت شهریار، شاعر معاصر ایرانی فرصت خوبی است تا مجلات سرگرمی و دانستنی درباره آن به مردم اطلاعات بدهند. همینطور به کتابفروشیها و برندهای ارائهدهنده کتاب الکترونیک توصیه میکنیم از این روز برای تولید محتوای مناسبتی استفاده کنند. همینطور با ارائه تخفیف برای آثار این شاعر بزرگ ملی، کاربران را دعوت به مطالعه اشعار استاد شهریار کنند.
۲۷ شهریور: روز شعر و ادب فارسی
روز بزرگداشت شهریار، روز شعر و ادب فارسی هم نامگذاری شده است؛ این فرصت خوبی برای کتابفروشی ها و برندهای ارائهدهنده کتاب الکترونیک است تا به بهانه این روز، به ارائه پکیجهای تخفیف کتابهای فارسی بپردازند.
۲۸ شهریور: روز جهانی کتاب الکترونیک
این روز، شاید روز طلایی برندها و کسبوکارهای ارائه خدمات کتاب الکترونیک باشد، روزی که برندها میتوانند به تفاوت کتاب الکترونیک و مزیتهایی که دارد بپردازند. همینطور میتوانند با ارائه تخفیفهای طلایی، کاربران جدید را جذب استفاده از سرویسهای خود کنند.