۸ نکته کلیدی درباره یک بلاگ پست بهتر
فهرست مطلب
در بازاریابی محتوایی ما تنها درگیر خلق محتوای خوب نیستیم، بلکه موارد دیگری نیز وجود دارد که به تعامل، مشارکت و استقبال بیشتر مخاطبان منجر میشود. یک پست بلاگ بهتر و یک وبلاگ رو به رشد همراه با بازدیدکنندگان بیشتر، با رعایت نکات زیر، اتفاق میافتد. در ادامه به چند مورد از آنها اشاره میکنیم.
۸ نکته کلیدی درباره یک پست بلاگ بهتر
۱. زمانبندی مناسب
انتشار پستهای بلاگ در زمان مشخص، نه تنها در ایندکس شدن بهتر آنها موثر است، بلکه با یک زمانبندی مناسب میتوان بیشترین بازدید به هنگام انتشار را داشت. به نقل از Science Of Social Timing بهترین زمان برای انتشار یک پست روزهای ابتدایی هفته و اوایل صبح است. بیشتر افراد قبل از ظهر وبلاگ میخوانند. البته این یک قانون کلی نیست! با توجه به نوع کسب و کارتان و پرسونای مخاطبتان متفاوت است!
۲. پاسخ به نیاز مخاطب
بخاطر داشته باشید که بیشتر مخاطبان شما به یک دلیل مشخص به مطلب شما سر زدهاند: پیدا کردن پاسخ سوالاتشان. بلاگ پست شما باید مفید و جامع باشد و همچنین برای مخاطبان شما جذابیت داشته باشد. پس قبل از انتشار بلاگ پست، به این بیاندیشید که مخاطب از شما چه انتظار دارد و چه چیز او را خوشحال میکند؟ اصلا همین را از آنها بپرسید.
۳. فراخوانی برای اقدام (call to action)
چه لینک مطلب بعدی باشد یا دانلود یک کتاب الکترونیکی، چیزی بگذارید که خواننده را به کلیک کردن هدایت کند! برای اینکه دعوت به اقدام شما با مخاطبانتان بیشترین همخوانی را داشته باشد، متنها، رنگها و جاهای مختلف متن را امتحان کنید.
۴. اثر تصاویر بهینه در بلاگ پستها
محتوای بصری زیبا، شانس مشارکت مخاطبان و انتشار مطلب را افزایش میدهد. فراموش نکنید که برای بهبود SEO در تصاویر یونیک و کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید. به طور میانگین ۶۴.۹ درصد مطالب اشتراک گذاری شده دارای تصویر هستند. اینکه تصاویر مطالب شما تصاویری باشد که شما طراحی کردهاید و از فضای وب برنداشته باشید برای سئو خیلی مهم است.
۵. قرار دادن آیکون هایی برای share کردن مطلب به صورت مستقیم در شبکههای اجتماعی
قطعا از محبوبیت این روزهای شبکههای اجتماعی خبر دارید! مردم بسیاری از اخبار مهم و یا دانستنیها را از این شبکهها دریافت میکنند. بسیاری از افراد نیز علاقهمندند که محتوای جذابی را که میخوانند در شبکههای اجتماعی خود با دیگران به اشتراک بگذارند! بنابراین بهتر است، دکمه انتشار در شبکههای اجتماعی را در ابتدای هر پست قرار دهید تا خوانندگان را به اینکار ترغیب کنید. یادتان باشد شبکههای مرتبط با حیطه خودتان را انتخاب کنید. بر اساس مطالعه Bright Edge Technologies سایتهایی با دکمه اشتراک در شبکههای اجتماعی، هفت برابر بیشتر منشن میگیرند.
۶. دعوت به عضویت در خبرنامه
با جلوی چشم قرار دادن این دکمه مخاطبان خود را در اثنای محتوایتان، به عضویت در خبرنامه برای از دست ندادن محتواهای خوب بعدی تشویق کنید.
۷. تاثیر تعامل با مخاطبین در بلاگ پستها
پاسخ مخاطبینتان را بدهید، و با در دسترس بودنتان، اعتماد مخاطب را جلب کنید و تجربهای خوب ایجاد کنید. یک جواب انسانی (نه از طریق رباتهای چت) که شخصی، به موقع، دوستانه و مفید باشد، کلید ایجاد علاقه در مخاطب است.
۸ .جملات توییت کردنی
با قرار دادن دکمه tweet this در قسمتهای مختلف وبلاگ، خوانندگان را به مشارکت تشویق کنید.
منبع: socialmediatoday