سنجاب
اخبار گزارش‌ها
در رویداد سالانه یکتانت عنوان شد:

بیش از ۶ هزار کسب‌وکار آفلاین و محلی از بهترینو استفاده می‌کنند

یاسمن منفرد یاسمن منفرد
11 دی 1403
زمان مطالعه: 4 دقیقه
بیش از ۶ هزار کسب‌وکار آفلاین و محلی از بهترینو استفاده می‌کنند

رویداد سالانه یکتانت (نقطه) با حضور جمعی از مختصصان و فعالان حوزه بازاریابی و کسب‌وکار برگزار شد. در این رویداد عملکرد و دستاوردهای یکتانت در یک سال گذشته مورد بررسی قرار گرفت و از خدمات و ابزارهای جدید این گروه رونمایی شد.

به گزارش دی‌ام برد، در این رویداد، خدمات، فیچرها و کسب‌وکارهای جدید گروه یکانت از جمله یکتاپی (تأمین تسهیل مالی و افزایش قدرت خرید کسب‌وکارها)، یکتاراد (سرویس تأمین مالی جمعی برای پروژه‌های سودآور)، سرنخ (تسهیل روند تولید و جمع‌آوری سرنخ فروش برای کسب‌وکارها) و یکتاونچرز (بازوی سرمایه‌گذاری خطرپذیر یکتانت) معرفی شدند.

اندازهٔ بازار تبلیغات دیجیتال در ایران با عدد جهانی فاصله دارد

علیرضا کامرانیان‌فر، قائم‌مقام مدیرعامل یکتانت، در این رویداد گفت: «اندازهٔ بازار تبلیغات دیجیتال در ایران ۱۱ هزار میلیارد تومان است که با عدد جهانی فاصله معناداری دارد. یکتانت قصد دارد به‌وسیله آی‌رسانه سهم تبلیغات محیطی دیجیتال از بازار تبلیغات را به میانگین جهانی (۲ تا ۳ درصد) برساند. آی‌رسانه در حال حاضر بیش از ۸۰۰ ساینیج در تهران (در لوکیشن‌هایی از جمله ایران‌مال، هدیش‌مال و فرودگاه امام) دارد. کامرانیان فر اشاره کرد که تابه‌حال مشتریان بزرگی از جمله علی‌بابا، دیجی‌پی، نیکران موتور و نان سحر به این مجموعه اعتماد کرده‌اند. او از برنامه یکتانت برای ورود به حوزه آموزش از طریق سرمایه‌گذاری در «ابرکلاس» که یک پلتفرم آموزش المپیاد و برنامه‌نویسی به نوجوان‌ها است، خبر داد.

بیش از ۶ هزار کسب‌وکار آفلاین و محلی از بهترینو استفاده می‌کنند 1

او در ادامه افزود: «یکی دیگر از سرمایه‌گذاری‌های ما، بهترینو است که به ارائه راهکارهای تبلیغاتی به کسب‌وکارهای آفلاین و محلی می‌پردازد. در حال حاضر بیش از ۶ هزار کسب‌وکار آفلاین و محلی به بهترینو اعتماد کرده و از سرویس‌های آن برای معرفی خود به مشتریان استفاده می‌کنند.»

بین ۵ تا ۱۰ سال از با بازار دنیا عقب هستیم

کیانوش مختاریان، راهبر ارشد فنی یکتانت اشاره کرد: «ما در یکتانت برای رسیدن به توسعه پایدار، فرایندهای توسعه، نرم‌افزارهایمان را با الگوبرداری از روش های روز دنیا تغییر بنیادین دادیم.»

او با اشاره به تفاوت تقاضا در ایران و سایر کشورها گفت: «بیشتر مشتریان جهانی دیس‌پلی ادز به دنبال پرفورمنس و آگاهی از برند (Brand Awareness) هستند. اما در بازار ایران کلیک خام و ترافیک خام مرسوم است (مانند مقایسه نفت خام و پتروشیمی). ما با یک اختلاف ۵ساله و ۱۰ساله در حال دنبال‌کردن بازار دنیا هستیم.»

بیش از ۶ هزار کسب‌وکار آفلاین و محلی از بهترینو استفاده می‌کنند 2

مختاریان همچنین از استفاده از هوش مصنوعی و توسعه آن در گروه یکتانت خبر داد و گفت: «ما چند پروژه مختلف هوش مصنوعی را در دست داریم. به طور مثال سیستم پیشگوی ما برای پیش‌بینی اینکه کاربران به یک تبلیغ چقدر علاقه دارند و با آن تعامل کی‌کنند مدل کلاسیکی داشت؛ اما در حال حاضر این فرایند پیچیده با استفاده از هوش مصنوعی انجام می‌شود. اولین مدل‌های هوش مصنوعی ما، تا نزدیک ۱۰ درصد نرخ کلیک را بالا بردند.»

شاتل و مکتب‌خانه همکاری ۲ هزار روزه با یکتانت دارند

سمانه طغیانی، مدیر ارشد عملیات یکتانت از همکاری این گروه با بیش از ۴ هزار ناشر خبر داد و گفت: «همکاری با این ناشران ظرفیت بیش از هزار میلیارد نمایش تبلیغات را در اختیار یکتانت قرار داده است.»

او یکی از استراتژی‌های یکتانت در سال جاری را بزرگ کردن سبد محصولات خود دانست و اشاره کرد که این گروه برای رسیدن به این هدف، اپلیکیشن دیوار و روبیکا را به مجموعه خود اضافه کرده است .

طغیانی ادامه داد: «در حال حاضر یکتانت پوشش جغرافیای ۱۰۰ درصد و امکان راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی در سراسر ایران را دارد. این گروه در سال گذشته در بیش از ۳۰۰ شهر کمپین تبلیغاتی اجرا کرده است. یکی دیگر از نکات جالب همکاری ۲ هزار روزه یا به عبارتی ۶ساله مکتب‌خانه و شاتل برای اجرای کمپین‌های تبلیغاتی با یکتانت است. یکتانت از ابتدا تاکنون با بیش از ۱۳۰ هزار کسب‌وکار مختلف همکاری داشته است.

تنها ۲۰ درصد از بودجه برندها در فضای دیجیتال خرج می‌شود

مهران پاکند، مدیرعامل آژانس تبلیغاتی اورانوس، در ادامه این نشست ۶ عامل را موجب دیده‌شدن تبلیغات در فضای دیجیتال دانست. ابعاد بزرگ، کم‌بودن نویز تبلیغاتی، زمان زیاد دیده‌شدن، اعتبار زیاد رسانه، تطابق رسانه با مخاطبان برند و جالب بودن محتوا مواردی هستند که با نیازسنجی از برندها به‌دست‌آمده‌اند.

پاکند، همچنین عنوان کرد: «در حال حاضر، مقدار کمی از بودجه برندها (۲۰ درصد) در فضای دیجیتال خرج می‌شود و این با متوسط جهانی فاصله زیادی دارد. ما در یکتانت سعی کرده‌ایم به برندها نزدیک‌تر شویم تا این فاصله را کاهش دهیم.

 

ادزتو
به اشتراک بگذارید:
یاسمن منفرد
یاسمن منفرد
فارغ‌التحصیل اقتصاد هستم و مدتیه که به خبرنگاری مشغولم. دی‌ام برد به من فرصت خوبی داد تا دنیای مارکتینگ رو تجربه کنم.
نظرات

-- بارگیری کد امنیتی --

ادزتو