پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
یادداشت‌های متخصصین

آنالیز کمپین بازگشت به مدرسه هایپراستار

تحریریه دی‌ام‌برد تحریریه دی‌ام‌برد
8 بهمن 1399
زمان مطالعه: 4 دقیقه
آنالیز کمپین بازگشت به مدرسه هایپراستار
زمان مطالعه: 4 دقیقه

کمپین بازگشت به مدرسه هایپراستار، یکی از بزرگترین کمپین‌های هایپراستار بود که به مناسبت بازگشت دانش‌آموزان به مدرسه اجرا شد. در این کمپین سه روش بازاریابی ویدیویی، ایفلوئنسر مارکتینگ و رپورتاژآگهی استفاده شد. در این یادداشت مدیر دیجیتال مارکتینگ هایپراستار از دستاوردها و  چالش‌های کمپین دیجیتال در فروشگاه‌های فیزیکی صحبت می‌کند.

ما برای کمپین بازگشت به مدرسه هایپراستار که یکی از بزرگترین کمپین‌های هایپراستار است یک کمپین یک ماهه با تمرکز اصلی روی ویدیو مارکتینگ و فضای صفحات اجتماعی داشتیم. در این کمپین مشتریان هایپراستار با هر ۵۰ هزار تومان خرید یک کد قرعه کشی دریافت می‌کردند که برای شرکت در قرعه کشی باید به لندینگ پیج اختصاصی قرعه کشی رفته و بعد از ثبت نام کد قرعه کشی را در لندینگ پیج وارد می‌کردند. این کمپین ۲۰۰ برنده داشت که جایزه آن ۶ ماه خرید رایگان از فروشگاه‌های هایپراستار بود.

آنالیز کمپین بازگشت به مدرسه هایپراستار 1

به طور کلی یکی از چالش‌های کمپین دیجیتال در فروشگاه‌های فیزیکی نحوه سنجش کمپین در فضای دیجیتال و بررسی اثر بخشی کمپین است. می‌توان گفت نکته بسیار مهم در این کمپین تبدیل مشتریان فروشگاه فیزیکی به دیجیتال است. یعنی مشتریان فروشگاه هایپراستار با دریافت کد از صندوقدار باید در لندینگ پیج ثبت نام می‌کردند. بدین ترتیب به‌جز جمع آوری اطلاعات مشتریان  امکان قرعه کشی آنلاین نیز محیا بود. برای افزایش هیجان کمپین و تشویق مشتریان به خرید بیشتر و ثبت نام، تلویزیون‌هایی در سطح فروشگاه نصب شده بود که بصورت زنده برنده‌ها اعلام می‌شدند. مشتریان با مشاهده این تلویزیون‌ها ترغیب می‌شدند که همان لحظه در قرعه کشی شرکت کرده تا شانس برنده شدن رو افزایش بدهند.

بخوانید  اندرمصائب برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی در مارکتینگ به قلم علیرضا داننده، مدیر توسعه بازار مگنت

آنالیز کمپین بازگشت به مدرسه هایپراستار 2

در این کمپین در کنار ایجاد awareness برای جایزه کمپین نیاز داشتیم که قیمت و تنوع کالا داخل فروشگاه رو نیز به نمایش بگذاریم. به همین دلیل در این کمپین دو ویدیو تولید شد که هر یک هدف جداگانه‌ای داشتند. ویدیو اول با هدف معرفی جایزه بزرگ کمپین و ویدیو دوم با هدف نمایش تنوع کالا و قیمت رقابتی ساخته شدند. مدیا در نظر گرفته شده برای این کمپین پلتفرم آپارات بود که به طور کلی برای ۷۰۰ هزار True view برنامه ریزی شد. لینک ویدیو‌ها به لندیگ پیج هدایت شد که نتیجه به شرح زیر است:

ویدیو اول ۵۰۰ هزار True view که ۴۷۰۰ کلیک را به همراه داشت و ویدیو دوم ۲۰۰ هزار True view که ۲۱۵۵ روی آن کلیک شد. همانطور که از آمار مشخص است پلتفرم ویدیویی آپارات برای ایجاد lead به لندینگ پیج و تبدیل به مشتری ثبت نام شده؛ کانال بسیار گرانی برای ما بود. اما برای ایجاد awareness میتوان به این کانال اتکا کرد.

 

 

کانال بعدی مورد استفاده رپورتاژ آگهی در وبسایت خبری پربازدید بود. هدف از استفاده از این کانال ایجاد اطلاع رسانی هماهنگ از کمپین و دعوت مردم برای خرید از فروشگاه بود. در این کمپین ۵ وبسایت خبری پربازدید انتخاب شد که جمعا به ۶۷۰ هزار Impression ختم شد. با توجه به اینکه رپورتاژ آگهی همواره یکی از کانال‌های ثابت هایپراستار است، اما تجربه‌ای که ما در این کانال داشتیم نشان می‌دهد که محتوای این رپورتاژها باید خیلی کوتاه باشد و تا جای ممکن به موارد کلیدی اشاره کرد. همچنین قرار دادن ویدیو در بالای رپورتاژ به جای عکس کمک بهتری به نمایش بهتر کمپین به مخاطبین می‌کند.

بخوانید  پرفورمنس مارکتینگ در مقابل بازاریابی رشد به قلم «مهسا اذانی بیزنس دولوپر دژینو»

آنالیز کمپین بازگشت به مدرسه هایپراستار 3

در گام بعدی بحث اینفلوئنسر مارکتینگ مطرح بود که ما با انتخاب ۱۷ اینفلوئنسر مرتبط با فضای کسب و کار سعی کردیم که تخفیف‌های داخل فروشگاه و جایزه بزرگ کمپین رو نشان دهیم. تمامی اینفلوئنسرها در طول یک ماه به فروشگاه مراجعه کردند و بصورت سری استوری کمپین را تبلیغ کردند. آمار مربوط به اینفلوئنسرها به شرح زیر است:

تعداد ۱۷ اینفلوئنسر که ۳٫۲۵۷٫۲۲۶ ایمپرشن، ۲٫۹۵۳٫۷۵۱ ریچ و ۷۸.۷۰۴  استیکر تپ نتیجه کمپین بوده است.

آنالیز کمپین بازگشت به مدرسه هایپراستار 4 آنالیز کمپین بازگشت به مدرسه هایپراستار 5 آنالیز کمپین بازگشت به مدرسه هایپراستار 6

در کنار اینفلوئنسرها، ۶۵ صفحه پر بازدید اینستاگرام پست کمپین را منتشر کرده که جمعا  ۲٫۶۵۰٫۶۳۸ Impression  نتیجه بازدید این کانال بوده است.

آنالیز کمپین بازگشت به مدرسه هایپراستار 7 آنالیز کمپین بازگشت به مدرسه هایپراستار 8

اما در کنار کمپین، هایپراستار با کمک خیریه «یکی هستیم» یک کمپین مسئولیت اجتماعی را برای کمک به دانش آموزان نیازمند تهران، زنجان و جازموریان اجرا کرد. در این کمپین سری کارت‌هایی با نام «کارت مهربانی» در مبالغ مختلف در سطح فروشگاه عرضه شد که مشتریان با خرید هر یک از این کارت‌ها می‌توانستند سهمی در این رویداد خیرخواهانه داشته باشند. نکته این کمپین این بود که به هر اندازه که مشتریان کارت مهربانی می‌خریدند هایپراستار معادل همان مقدار به مبلغ کمک شده اضافه می‌کرد. برای تبلیغ این کمپین صفحه اینستاگرام هایپراستار بصورت هفتگی میزان مبلغ جمع شده را اعلام می‌کرد. همچنین ۱۰ اینفلوئنسر نیز برای این کمپین بصورت اختصاصی محتوا تولید کرده و منتشر کردند. در این کمپین ۲۸۴٫۹۷۱٫۰۰۰ تومان جمع آوری شد که با کمک‌های هایپراستار جمعا ۵۶۹٫۹۴۲٫۰۰۰ تومان به دانش‌آموزان نیازمند کمک شد.

ویدیو خیریه:

در طول این کمپین صفحه اینستاگرام هایپراستار بصورت روزانه محتوای مرتبط با تخفیف‌ها و کمپین منتشر کرد. به طور کلی ۳۱ محتوا بصورت پست و استوری منتشر شد که جمعا ۲۷هزار لایک، ۱۴هزار کامنت و۵۲۰ هزار Impression در صفحه اینستاگرام هایپراستار ایجاد شد.

بخوانید  موشکافی کمپین برندینگ دیجیتال همراه کارت
نمونه تبلیغ
به اشتراک بگذارید:
تحریریه دی‌ام‌برد
تحریریه دی‌ام‌برد
نظرات

اسمارتک