پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

زرین‌پال با معرفی اپلیکیشن زرین‌پلاس به ارائه خدمات B2C می‌پردازد

زهرا محبی زهرا محبی
19 آبان 1400
زمان مطالعه: 5 دقیقه
زرین‌پال با معرفی اپلیکیشن زرین‌پلاس به ارائه خدمات B2C می‌پردازد
زمان مطالعه: 4 دقیقه

درگاه پرداخت زرین‌پال با بیش از ده سال تجربه در زمینه پرداخت، از اپلیکیشن دوم خود با نام «زرین‌پلاس» رونمایی کرد. به گزارش دی‌ام برد، در روز چهارشنبه 19 آبان یک نشست خبری در رابطه برای معرفی و رونمایی از اپلیکشن زرین‌پلاس برگزار شد. در حالی که زرین‌پال در ده سال گذشته با ارائه سرویس‌های B2B در بازار خدمات مالی فعالیت داشته است، حالا با این اپلیکیشن جدید، بیشتر به سمت خدمات B2C می‌رود. این نشست خبری امروز با حضور پویا رجامند مدیر اجرایی زرین‌‌پلاس، مصطفی امیری مدیرعامل زرین‌پال، مهدی رشیدیان، مدیر عملیات زرین‌پلاس و جمعی از خبرنگاران برگزار شد.

محصول جدید زرین‌پال در همکاری با اپلیکیشن سابق «امتیاز» به بازار آمده است و با برندینگ جدید «زرین‌پلاس» به کار خود ادامه می‌دهد. در واقع زرین‌پلاس باشگاه مشتریان زرین‌پال است. به گفته مدیران دو برنامه، زرین‌پلاس در فاز بعدی خود می‌خواهد وام‌های کوتاه‌مدت بدون سود به کاربران خود بدهد و با ورود به سیستم BNPL، در خرید پیش از پرداخت را برای کاربران خود ممکن کند. جامعه هدف زرین‌پلاس قشر متوسط و کم‌درآمد است که به دلیل اتمام درآمد ماهانه، در وسط تا آخر ماه توان خرید خود را از دست می‌دهد.

سیستم پرطرفدار BNPL

سیستم BNPL که اختصاری برای عبارت Buy Now, Pay Later است، یک سیستم جهانی و بسیار پردرآمد در حوزه فین‌تک تمام جهان محسوب می‌شود که به کاربر اجازه می‌دهد با داشتن اعتبار کوتاه‌مدت یا بلندمدت، خرید خود را پیش از پرداخت انجام دهد. کاربران در این سیستم با اعتبار و وام، پس از خرید خود، هزینه آن را می‌پردازند. این وام‌ها سال‌هاست که در تمام جهان وجود دارند و حالا زرین‌پلاس هم با داشتن چشم‌اندازی روشن، می‌خواهد به این زمینه وارد شود.

زرین‌پلاس ابتدا در سال 98 با نام قبلی امتیاز به فعالیت در زمینه‌های تبلیغاتی می‌پرداخت. پس از ادغام شدن با زرین‌پال و ری‌برندینگ، این اپلیکیشن به حوزه تجارت الکترونیک و خدمات مالی وارد شده است و یکی از خدمات آتی آن، پیاده کردن همین سیستم BNPL است. مهدی رشیدیان در این باره اظهار کرد: «به زودی تسهیلاتی خرد و کوتاه‌مدت بدون هیچ سود بانکی برای کاربران‌مان در باشگاه مشتریان زرین‌پلاس ارائه خواهیم کرد؛ در سقف اول ارائه این تسهیلات، کاربران می‌توانند پس از احراز هویت تا سقف ۵ میلیون تومان وام خرد کوتاه‌مدت دریافت کنند».

بخوانید  خلاصه اخبار حوزه بازاریابی دیجیتال در هفته گذشته (5-11 مرداد)

مورد دیگری که یکی از خدمات و ویژگی‌های اصلی زرین‌پلاس است، استفاده از سیستم کش‌بک (CashBack) است. زرین‌پلاس یک پلتفرم خرید اعتباری است و کاربران پس از هر خرید، با توجه به صنف و خرید خود، درصدی از پول پرداختی خود را به ازای خرید بازپس‌می‌گیرند. این سیستم، درواقع، بازپرداخت قسمتی از مبلغ پرداخت چیزی است که سال‌ها در جهان انجام می‌شده است و حالا زرین‌پلاس هم در همین زمینه، خرید اعتباری افراد با CashBack جلو می‌برد. به گفته رشیدیان هم‌اکنون در اپلیکیشن زرین‌پلاس محصولاتی از 180 صنف وجود دارد که تحت تفاهم‌نامه زرین‌پلاس به فروش محصولات خود به صورت فیزیکی می‌پردازد.

فیزیکی بودن خرید در این فرآیند به این معناست که افراد پس از وارد کردن کارت بانکی خود در برنامه، پس از هر بار خرید از فروشگاه مورد نظرشان (که از قبل در زرین‌پلاس عضو شده است)، قسمتی از پول خود را پس می‌گیرند. رجامند در همین باره گفت که در حال حاضر 2000 فروشگاه خرد و غیرزنجیره‌ای با زرین‌پلاس در همکاری هستند و 80 درصد از آن‌ها به صورت روزانه تراکنش فعال دارند.

زرین‌پال

مدیرعامل زرین‌پال در رابطه با اپلیکیشن زرین‌پلاس گفت: «زرین‌پلاس بازوی کاربرمحور زرین‌پال و طرف کاربر آن است». از آنجایی که فعالیت‌های زرین‌پال تا پیش از این ارائه خدمات به کسب‌وکارها بوده است، حالا پس از شروع کار اپلیکیشن دوم زرین‌پال، یک قسمت اختصاصی برای Customer بدون ورود مستقیم بیزینس‌ها وجود دارد. در حالی که زرین‌پال هیچ ارتباط و مواجهه‌ای با کاربر نداشت و کاربر به صورت مستقیم شناختی از زرین‌پال ندارد، خدمات زرین‌پلاس تماما در حوزه کاربر و برای نیازهای اوست.

بخوانید  پرسیس با شعار «مهمه که پرسیس باشه» کمپین جدید خود را اجرا کرده است

مدیران زرین‌پال اظهار کردند که به خاطر وجود شرایط وخیم حاکی از کرونا، رونمایی از این برنامه عقب افتاده بود و سرعت کار آن‌ها را پایین آورده بود. رجامند با اظهار اینکه دیتای بزرگی که زرین‌پال در پی سال‌ها فعالیت خود داشته است به کار آن‌ها آمده است. مثلا افراد و خانوارها تا روز پانزدهم هر ماه خریدهای خود را به صورت فعال انجام می‌دهند و پس از آن، تا روز بیست‌وهفتم ماه به طرز قابل توجهی میزان تراکنش‌ها کاهش دارد. این کاربرمحوری در زرین‌پلاس بدین معناست که به نیاز خریداران توجه شده است و با ارائه وام‌های کوتاه‌مدت بدون سود (به این شرط که فقط از فروشگاه‌های زرین‌پلاس انجام شوند)، خرید را حتی در پایان ماه برای آن‌ها ممکن کرده است.

زرین‌پلاس

به گفته مدیران، عضویت فروشگاه‌های خُرد تنها با شرط این انجام می‌شود که فرد ثبت‌نام‌کننده صاحب اصلی فروشگاه باشد. برای درخواست وام هم شرایط عجیب‌غریبی وجود ندارد و افراد با همان احراز هویت اولیه‌ای که در برنامه کرده‌اند و با ارائه کد ملی خود، می‌توانند برای خرید وامی کوتاه‌مدت با سقف 5 میلیون تومان دریافت کنند. همین حالا می‌توانید در باشگاه مشتریان زرین‌پال عضو شوید و از قابلیت بازگشت هزینه (CashBack) آن استفاده کنید.

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
زهرا محبی
زهرا محبی
کشف دنیاها و آدم‌های جدید خوشحالم می‌کنه و یاد گرفتن زنده نگهم می‌داره. دی‌ام بُرد سرزمین جدیدِ پر از اکسیژنیه که الان توش سکونت دارم.
نظرات

اسمارتک