پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

ایلان ماسک اعلام کرد: محدودیت در دیدن توییت‌ها برای مبارزه با سواستفاده

الهه صالحی الهه صالحی
11 تیر 1402
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ایلان ماسک اعلام کرد: محدودیت در دیدن توییت‌ها برای مبارزه با سواستفاده
زمان مطالعه: 3 دقیقه

برخی از کاربران توییتر در روزهای گذشته اعلام کردند که توییتر در بارگزاری توییت‌های جدید با محدودیت مواجه شده است. حالا ایلان ماسک با تایید این موضوع می‌گوید که این محدودیت‌های سفت‌وسخت جدید برای جلوگیری از دستکاری سیستم و data scraping وضع شده‌اند.

به گزارش دی‌ام برد، این بار اول نیست که ایلان ماسک با یک اقدام ناگهانی در توییتر، کاربران این شبکه اجتماعی را غافل‌گیر می‌کند. این‌ها در شرایطی است که عموم کاربران توییتر از ابتدا نسبت به مدیریت ایلان ماسک خوش‌بین نبودند و از سوی دیگر این انتقادات کار را به جایی رساند که برخی (از جمله متا) به فکر راه اندازی شبکه‌‌های اجتماعی رقیب برای توییتر افتادند.

حالا در یک اقدام عجیب و در حالی که برخی از کاربران توییتر اعلام کردند که نمی‌توانند صفحه توییتر خود را به روز رسانی کرده و توییت‌های جدید را مشاهده کنند، ماسک با تایید این موضوع و اعلام جزئیات دقیق این محدودیت‌ها دلیل این اقدام را مقابله با data scraperها دانست.

ایلان ماسک اعلام کرد: محدودیت در دیدن توییت‌ها برای مبارزه با سواستفاده 1

به گفته ماسک از این پس حساب‌های تایید شده (که برای اکانت خود پول پرداخت می‌کنند) محدود به خواندن روزانه ۶۰۰۰ توییت و حساب‌های تایید نشده محدود به خواندن ۶۰۰ توییت هستند. حساب‌های تایید نشده جدید هم مجازند که تا روزانه ۳۰۰ توییت را ببینند. در صورتی که کاربران محدودیت روزانه خود را رد کنند، با پیامی روبرو خواهند شد که این موضوع را به انها اعلام می‌کند.

ایلان ماسک اعلام کرد: محدودیت در دیدن توییت‌ها برای مبارزه با سواستفاده 2

 

البته ساعاتی بعد محدودیت‌های اعلام شده به ۱۰۰۰۰ توییت برای حساب‌های تایید شده، ۱۰۰۰ توییت برای حساب‌های تایید نشده و ۵۰۰ توییت برای حساب‌های جدید افزایش پیدا کرد که این افزایش در محدودیت برای برخی نشان دهنده این است که این مشکل ممکن است در مدت کوتاهی رفع شود. با این حال همچنان می‌توان این محدودیت‌های سفت و سخت را یک اقدام افراطی برای مقابله با سواستفاده دانست.

البته شاید بتوان این اقدام ایلان ماسک را اقدام هوشمندانه‌ای دانست. چرا که حدود ۴۰ درصد از کاربران توییتر در اروپا که توییت‌های توییتر را می‌بینند اصلا به توییتر لاگ‌این نکرده‌اند و این محدودیت‌های جدید به شدت روی این گروه تاثیر خواهد گذاشت. قمار توییتر در اینجا این است که ممکن است بخشی از این ۴۰ درصد را وادار به لاگ‌این کردن کند تا بتواند به آنها به صورت هدفمند تبلیغات نمایش بدهد اما از سوی دیگر عده‌ای ممکن است به کلی قید ورود به توییتر و خواندن توییت‌ها را بزنند.

درحالی‌که مشاور ارشد فناوری توییر این محدودیت‌ها را اقدامی موقتی برای مقابله با سواستفاده در توییتر دانسته است، ایلان ماسک در توییتی توشت که صدها سازمان و حتی شاید بیشتر، داده‌های توییتر را حذف می‌کردند تا جایی‌‌که تجربه واقعی کاربر تحت تاثیر قرار می‌گرفت. برای جلوگیری از این موضوع باید چه کرد؟ اگر شما ایده‌ای دارید به من بگویید!

یک نکته که باید به آن تاکید کرد این است که یک نگرانی کلیدی در اینجا وجود دارد. بسیاری از سازمان‌ها در حال حاضر تلاش می‌کنند وارد بازی مولد هوش مصنوعی شوند و برای انجام این کار، به داده‌های مکالمه نیاز دارند و رویکرد «باغ باز» توییتر، که برای تسهیل بحث‌های گسترده‌تر طراحی شده است، آن را به هدف اصلی برای data scraping از توییتر تبدیل می‌کند.

هرچه که هست به نظر می رسد که این یک مشکل است و توییتر 2.0 چنان با جدیت برای حل آن تلاش می‌کند که ممکن است توییتر را از چشم کاربران بیندازد!

 

 

 

 

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
الهه صالحی
الهه صالحی
روزنامه‌نگاری خوانده‌م و عاشق رسانه‌م؛ دی‌ام برد برای من فرصت جدیدی بود که بیشتر از دنیای جذاب مارکتینگ بدونم.
نظرات

اسمارتک