پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار گزارش‌ها

کاهش 64درصدی فروشگاه‌های پادرو بر اثر فیلترینگ و جبران یک‌سوم این افت تا اردیبهشت؛ گزارش رویداد پادرو

الهه صالحی الهه صالحی
23 خرداد 1402
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کاهش 64درصدی فروشگاه‌های پادرو بر اثر فیلترینگ و جبران یک‌سوم این افت تا اردیبهشت؛ گزارش رویداد پادرو
زمان مطالعه: 4 دقیقه

گزارش سال ۱۴۰۱ پادرو نشان می‌دهد که در سال گذشته و براثر فیلترینگ، تعداد فروشگاه‌های پادرو ۶۴ درصد کاهش یافت اما خوشبختانه تا اردیبهشت ۱۴۰۲ حدود یک سوم از این افت، جبران شد. به طور کلی پادرو تلاش کرده است تا گزارش سالانه خود تحلیلی از وضعیت این مجموعه از قبل و بعد از فیلترینگ ارائه کند.

به گزارش دی‌ام برد، پشوتن پورپزشک، مدیرعامل پادرو در مراسم رونمایی از گزارش سال این مجموعه با اشاره به اینکه پیش از فیلترینگ اینستاگرام پادرو روی توسعه محصول خود تمرکز کرده بود و هفته‌ای ۳۰ درصد رشد را تجربه می‌کرد، توضیح داد: «ما در بهار ۱۴۰۱ پیشنهاد جذب سرمایه گرفتیم. تعداد فروشندگانمان تا ۷۰ درصد اضافه شد و در تابستان ۱۴۰۱ شاهد رشدی ۱۰۶ درصدی در ترافیک بودیم.»

کاهش 64درصدی فروشگاه‌های پادرو بر اثر فیلترینگ و جبران یک‌سوم این افت تا اردیبهشت؛ گزارش رویداد پادرو 1

پشوتن پورپزشک، مدیر عامل پادرو عکس از: مهدی برهمندپور

می‌توانید متن کامل گزارش سال پادرو را در اینجا دانلود کنید.

گزارش پادرو نیز اشاره کرده است که در پاییز ۱۴۰۱ حدود۹۰ درصد از فروش این مجموعه از بین رفت، فروشندگان اینستاگرامی تا ۱۰۰ درصد فروش خود را از دست دادند و تعداد سفارش‌های پردازش شده تا ۷۰ درصد ریزش کرد. علاوه بر این، رشد پادروشاپ نیز متوقف شد.

کاهش 64درصدی فروشگاه‌های پادرو بر اثر فیلترینگ و جبران یک‌سوم این افت تا اردیبهشت؛ گزارش رویداد پادرو 2

گزارش پادرو نشان می‌دهد که تعداد فروشگاه‌های فعال این مجموعه پس از اعمال فیلترینگ، افت فاحشی را تجربه کرده است.

اما در نهایت به گفته مدیران پادرو کمپین یلدا نقطه عطفی بود که توانست پادرو را بعد از طوفان سهمگین فیلترینگ، تا حدی سرپا کند و در زمستان ۱۴۰۱ پادرو علاوه بر برگزاری این کمپین، توانست که تعداد مشتریان وسفارش‌ها را به قبل از فیلترینگ بازیابی کرده و به مسیر درآمدزایی بازگردد. براساس گزارش، پادرو در زمستان ۱۴۰۱ توانست ۲۰ درصد رشد ماهانه در سفارش‌ها را تجربه کرده و رشد ارگانیک نیز به پادروشاپ بازگشت.

بیش از یک سوم افت، جبران شد

گزارش سالانه پادرو نشان می‌دهد که با فیلترینگ اینستاگرام فروشگاه‌های فعال از بیش از ۶۰۰ هزار به حدود ۲۲۰ هزار فروشگاه در آذرماه می‌رسد. اما از دی‌ماه  روند بازگشت فروشگاه‌های غیرفعال‌شده به پلتفرم آغاز شده و در اردیبهشت ۱۴۰۲ به بیش از ۳۶۰ هزار رسیده است.

کاهش 64درصدی فروشگاه‌های پادرو بر اثر فیلترینگ و جبران یک‌سوم این افت تا اردیبهشت؛ گزارش رویداد پادرو 3

تعداد سفارش‌های پردازش شده در پادروپین و پادروشاپ

پورپزشک در این‌باره گفت : «قبل از اعمال فیلترینگ، ۶۳۰ هزار فروشگاه‌های فعال اینستاگرامی داشتیم که در آذرماه تعدادشان به ۲۲۰هزار فروشگاه کاهش پیدا کرد اما این تعداد در حال حاضر به ۳۳۰ هزار رسیده است؛ واقعیت این است که قوی‌تر‌ها زنده ماندند و ضعیف‌ترها تاب آوری کمتری داشتند.»

کاهش 64درصدی فروشگاه‌های پادرو بر اثر فیلترینگ و جبران یک‌سوم این افت تا اردیبهشت؛ گزارش رویداد پادرو 4

گزارش رشد پادروشاپ در گزارش سالانه ۱۴۰۱ پادرو

گزارش پادرو نشان می‌دهد سفارشات پردازش شده اینستاگرامی پیش از شهریور ماه روزانه حدود ۷۵۰ هزار سفارش و فروش روزانه آنها حدود ۱۲۰ میلیارد تومان بوده است اما پس از شهریور ماه در افتی چشم‌گیر به ۱۵۰هزار سفارش می‌رسد. با این‌حال آمار سفارش‌های روزانه پس از آذر ماه رفته رفته روبه صعود حرکت می‌کند و در حال حاضر به ۵۵۰ هزار سفارش در طول روز رسیده است. نکته قابل توجه اینجاست که با وجود کاهش سفارش‌ها از ۷۵۰ هزار سفارش روزانه به ۵۵۰ هزار سفارش، فروش روزانه در شبکه‌های اجتماعی در حال حاضر به دلیل تورم، ۱۳۷ میلیارد تومان است.

پورپزشک نیز در این باره توضیح داده است که این رقم شاید از قبل فیلترینگ بیشتر باشد اما این موضوع به دلیل افزایش فروش نبوده و به تورم برمی‌گردد.

کاهش 64درصدی فروشگاه‌های پادرو بر اثر فیلترینگ و جبران یک‌سوم این افت تا اردیبهشت؛ گزارش رویداد پادرو 5

خدماتی که پادرو به مخاطبان خود ارائه می‌دهد

هفت برابری درآمد پادرو

پادرو در بخش دیگری از این گزارش اشاره کرده است که درآمد پادرو در یک سال گذشته ۷ برابر و تعداد مشتریان ۱۰۰ درصد رشد کرده است. همچنین ۴ میلیون و سیصد بازدیدکننده یکتا در طول سال گذشته به پادرو اضافه شده‌اند.

مدیرعامل پادرو در ادامه این رویداد لجستیک، پرداخت و یک‌پارچگی را به عنوان سه پایه اصلی بین ارتباط دوسویه میان کسب‌وکارهای آنلاین و آفلاین (O2O) دانست و گفت که پادرو قصد دارد به زودی اقداماتی را در خصوص یکپارچگی این ارتباط انجام دهد.

پورپزشک در بخش دیگری از گزارش به ارتباط دو سویه میان کسب‌وکارهای آنلاین و آفلاین (O2O) پرداخت و اشاره کرد که این مجموعه قصد دارد به زودی اقداماتی  در خصوص یکپارچگی انجام دهد.

می‌توانید متن کامل گزارش سال پادرو را در اینجا بخوانید.

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
الهه صالحی
الهه صالحی
روزنامه‌نگاری خوانده‌م و عاشق رسانه‌م؛ دی‌ام برد برای من فرصت جدیدی بود که بیشتر از دنیای جذاب مارکتینگ بدونم.
نظرات

اسمارتک