پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

3 متریک جدید و کلیدی به گوگل آنالیتیکس 4 اضافه می‌شوند

زهرا محبی زهرا محبی
26 تیر 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه
3 متریک جدید و کلیدی به گوگل آنالیتیکس 4 اضافه می‌شوند
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

گوگل خبر از اضافه شدن سه متریک «نرخ پرش»، «کانورژن» و «UTM Parameters» به گوگل آنالیتیکس 4 داد. این سه متریک جدید در نسخه قدیمی گوگل آنالیتیکس یونیورسال وجود داشتند و از این جهت ممکن است برای خیلی از افراد، حس نوستالژیکی بیافریند. این سه متریک در همین هفته به گوگل آنالیتیکس 4 اضافه شدند. از این پس کاربران می‌توانند از این سه مورد جدید برای مشاهده کاوش‌ها، سگمنت‌ها، مخاطبان، گزارش‌ها و داده‌های API موجود در گوگل آنالیتیکس استفاده کنند.

این سه متریک شامل موارد زیر می‌شوند:

1. نرخ پرش (Bounce Rate)

نرخ پرش به درصد بازدیدکنندگانی گفته می‌شود که پس از ورود به یک پیج، بدون انجام اقدام خاصی، از همان صفحه خارج می‌شوند. این سشن‌ها در مقابل نرخ تعامل (Engagement Rate) قرار می‌گیرند. متریک نرخ پرش در بخش سفارشی‌سازی گزارش و جست‌وجو وجود دارد.

در گوگل آنالیتیکس 4 نرخ پرش متفاوت از گوگل آنالیتیکس یونیورسال محاسبه می‌شود. نحوه محاسبه شدن این متریک را در این سند گوگل ببینید.

2. اصطلاح UTM و محتوای تبلیغاتی UTM

این متریک را می‌توان در بخش کاوش، گزارش‌دهی و ساخت مخاطب پیدا کرد. برای پارامتر محتوای UTM، می‌توانید ولیوی (Value) تخصیص داده‌شده به اولین محتوای تبلیغاتی راهنمای کاربر را ببینید.

3. نرخ تبدیل (Conversion)

گوگل آنالیتیکس 4 هم‌اکنون نرخ تبدیل هر رویدادی را در گزارش‌ها می‌آورد. این هم شامل نرخ تبدیل کاربر و هم نرخ تبدیل سشن‌ها می‌شود.

این خبر برای آن دسته از افرادی که کوچ سختی از آنالیتیکس یونیورسال به گوگل آنالیتیکس 4 داشتند، خبر خوشایندی است چرا که این متریک‌ها، گوگل آنالیتکس 4 را به  فضای کار گوگل آنالیتیکس یونیورسال نزدیک می‌کنند.

بخوانید  آپدیت جدیدی در جست‌وجوی گوگل!
نمونه تبلیغ
به اشتراک بگذارید:
زهرا محبی
زهرا محبی
کشف دنیاها و آدم‌های جدید خوشحالم می‌کنه و یاد گرفتن زنده نگهم می‌داره. دی‌ام بُرد سرزمین جدیدِ پر از اکسیژنیه که الان توش سکونت دارم.
نظرات

اسمارتک