پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

قابلیت «ثبت سفارش دستی» به دستیار اینستاگرامی پادروشاپ اضافه شد

زهرا محبی زهرا محبی
6 تیر 1401
زمان مطالعه: 4 دقیقه
قابلیت «ثبت سفارش دستی» به دستیار اینستاگرامی پادروشاپ اضافه شد
زمان مطالعه: 4 دقیقه

دستیار فروشی اینستاگرامی «پادروشاپ» قابلیت جدیدی اضافه کرده است؛ از این پس می‌توانید در پادروشاپ به صورت دستی ثبت سفارش کنید. پادروشاپ در خصوص این قابلیت توضیح می‌دهد: «تمام کسانی که در اینستاگرام پیج فروشگاهی دارند، به دلیل تعدد دایرکت‌ها و ثبت سفارشات در شبکه‌های اجتماعی دیگر مانند واتس‌اپ، تلگرام و… مشکلات زیادی از جمله بی‌نظمی در فروش، نداشتن گزارش دقیق مربوط به سفارشات، نامنظم بودن ارسال سفارشات و… خواهند داشت. ما ثبت سفارش دستی را برای برطرف کردن این مشکلات به پادروشاپ اضافه کردیم.»

به کمک ثبت سفارش دستی در پادروشاپ، می‌توانید تمام سفارش‌های خود را به صورت یک‌جا مدیریت کنید؛ یعنی حتی اگر سفارشات شما در شبکه‌های اجتماعی دیگر ثبت شوند، شما می‌توانید اطلاعات آن‌ها را دستی در پادروشاپ اضافه کنید تا بتوانید گزارش همه سفارشات را در این پلتفرم داشته باشید. به کمک این قابلیت، همه سفارشات دریافت‌شده شما در پنل پادروشاپ‌تان مدیریت می‌شوند و آمار مربوط به آن‌ها در گزارش فروش هفتگی پادروشاپ خواهد آمد. با این کار شما گزارش فروش دقیق‌تری خواهید داشت و حتی می‌توانید محصولات پرفروش خود را شناسایی کنید.‌

مزایای قابلیت ثبت سفارش دستی پادروشاپ

این قابلیت برای فروشندگان مزایای مهمی دارد:

  • فروشندگان می‌توانند تمامی سفارشات خود را در یک بستر مدیریت و مشاهده نمایند. این کار باعث مدیریت سریع‌تر و منظم‌تر سفارشات دریافتی فروشگاه می‌شود و به صاحبان فروشگاه و ادمین‌های پیج اینستاگرامی کمک می‌کند که بدون اتلاف وقت، سفارشات را در پادروشاپ ثبت و ذخیره کنند.
  • امکان مدیریت موجودی محصولات با استفاده از ثبت سفارش دستی فراهم خواهد شد. فروشندگان می‌توانند به‌راحتی موجودی تمام محصولات را مدیریت کنند و فرقی نمی‌کند که سفارش در کدام شبکه اجتماعی ثبت شده باشد. موجودی محصولات به صورت خودکار با ثبت سفارش دستی در پادروشاپ، کسر خواهد شد و تمامی افراد از جمله مشتریان و صاحبان پیج اینستاگرام، به‌راحتی و در سریع‌ترین زمان ممکن از میزان موجودی محصولات آگاه می‌شوند.
  • شما می‌توانید برای مشتری سبد خرید ایجاد کنید. با استفاده از این قابلیت، فروشندگان می‌توانند برای مشتریانی که از طریق دایرکت یا چت قصد خرید دارند، سبدی از محصولات را انتخاب و لینک مربوط به آن را برای مشتریان ارسال نمایند که با استفاده از این قابلیت، انتخاب و پرداخت مشتریان بسیار ساده‌تر و سریع‌تر شود. تصور کنید مشتری دو یا چند محصول را از فروشگاه شما پسندیده است، شما به جای ارسال چند لینک محصول، تنها یک لینک که شامل همه سفارشات مدنظر مشتری است، ارسال می‌کنید. در صورتی که فرآیند خرید هنوز تکمیل نشده باشد و خریدار هزینه را کارت به کارت واریز نکرده باشد، فروشنده می‌تواند لینک ایجادشده را که برای مراحل پرداخت است، برای مشتری ارسال نماید تا مشتری پرداخت را از طریق درگاه بانکی انجام دهد و سفارش خود را ثبت کند.
  • در کنار این قابلیت، می‌توانید از خدمات ارسال پادروشاپ نیز استفاده کنید. یعنی پس از ثبت سفارش در حالت دستی، مراحل ارسال را به کمک پنل پادروشاپ انجام دهید تا سریع‌تر به دست مشتری برسد.
بخوانید  متریکس هم‌زمان با تغییر لوگو، از طراحی جدید پنل خود نیز رونمایی کرد

آموزش استفاده از قابلیت ثبت سفارش دستی

برای استفاده از این روش، ابتدا به صفحه فروشگاه پادرویی خود و سپس به قسمت «سفارشات» بروید.

پادروشاپ

سپس گزینه «ایجاد سفارش جدید» را بزنید. (در تصویر بالا، این گزینه را در بالای صفحه می‌بینید). در این مرحله، می‌توانید تعداد محصولات خریداری‌شده را مشخص کنید. یک یا چند مورد از محصولاتی که می‌خواهید به عنوان سفارش ثبت شود، انتخاب کنید و سپس گزینه «ایجاد سفارش» را بزنید.

پادروشاپ

پادروشاپ

در این قسمت، می‌توانید وضعیت پرداخت و مشخصات گیرنده را مشخص کنید. در صورتی که سفارش توسط خریدار پرداخت شده باشد، باید گزینه پرداخت شده و در غیر این صورت، باید گزینه پرداخت نشده را انتخاب کنید تا بتوانید لینک پرداخت را دریافت کنید. سپس گزینه «ثبت سفارش» را در پایین صفحه بزنید.

پادروشاپ

سفارش ثبت‌شده را می‌توانید در قسمت سفارشات «در حال انجام» مشاهده کنید و از قسمت «جزییات سفارش» باقی مراحل سفارش را پیگیری کنید. برای مثال می‌توانید گزینه «ارسال سفارش» را بزنید تا بسته انتخابی برای مشتری ارسال شود. 

پادروشاپ

پادروشاپ یکی از دو محصول پادرو است که به طور مخصوص برای فروشندگان اینستاگرامی طراحی شده است. برای بیشتر آشنا شدن با فضای پادروشاپ می‌توانید به این لینک سر بزنید.

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
زهرا محبی
زهرا محبی
کشف دنیاها و آدم‌های جدید خوشحالم می‌کنه و یاد گرفتن زنده نگهم می‌داره. دی‌ام بُرد سرزمین جدیدِ پر از اکسیژنیه که الان توش سکونت دارم.
نظرات

اسمارتک