پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

نت‌بینا، «نت‌بینا تلسکوپ» ابزار رصد شبکه‌های اجتماعی را راه‌اندازی کرد

الهه صالحی الهه صالحی
27 خرداد 1402
زمان مطالعه: 4 دقیقه
نت‌بینا، «نت‌بینا تلسکوپ» ابزار رصد شبکه‌های اجتماعی را راه‌اندازی کرد
زمان مطالعه: 3 دقیقه

مدیران تلسکوپ نت‌بینا که اخیرا در زمینه شنود و تحلیل شبکه‌های اجتماعی فعالیت خود را آغاز کرده است، بر این باورند که دید نت‌بینا به سوشال لیسنینگ صرفاً فنی و تکنیکال نبوده و دیدگاه بازاریابی یک آژانس تبلیغاتی است. آنها همچنین اشاره می‌کنند که نتبینا تلسکوپ روزانه بیش از ۵۰۰ هزار محتوا را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد.

به گزارش دی‌ام برد، بهرام پورقدیری، مدیرعامل نت‌بینا درباره خدماتی که توسط نت‌بینا تلسکوپ ارائه می‌شود، گفت: «تلسکوپ نت‌بینا همه‌ داده‌های فضای دیجیتال شامل نظرات مردم، اخبار، رسانه‌ها و نرم‌افزارهای تجارت الکترونیکی رو جمع‌آوری، ذخیره، دسته‌بندی و در نهایت توسط هوش مصنوعی تحلیل می‌کند تا به صاحبان برندها، سرمایه گذاران و مدیران کسب‌وکار٬ بینش دقیق و کاربردی ارائه بدهد. هدف نهایی ما این است که با ارائه تحلیل عمقی و اثرگذار، به برندها کمک کنیم در رابطه با استراتژی مارکتینگ و روابط عمومی خود، تصمیمات آگاهانه‌تر و هوشمندانه‌تری بگیرند».

نوید حائری، سرپرست فناوری اطلاعات نت بینا نیز با اشاره به اینکه در دنیای امروز همه چیز به داده بستگی دارد، گفت:‌‌ «کسب و کارهایی که نیاز به تحلیل بازار و رقبا دارند یا به دنبال اینفلوئنسرهای مرتبط با کسب‌وکار خود هستند، می‌توانند با تلسکوپ این کار را سریع و بهینه انجام بدهند. تلسکوپ ابزار مناسبی است که از طریق آن می‌توان سریع‌تر و هوشمندانه‌تر بحران‌ها را مدیریت و استراتژی‌های برند را بهینه‌تر کرد.»

نت‌بینا، «نت‌بینا تلسکوپ» ابزار رصد شبکه‌های اجتماعی را راه‌اندازی کرد 1

بهرام پورقدیری، مدیرعامل نت‌بینا

پورقدیری در رابطه با اینکه نت‌بینا چه مزیت رقابتی را نسبت به سایر ابزارهای شنود شبکه‌های اجتماعی برای مخاطبان خود فراهم می‌کند، گفت: «دامنه کاری پلتفرم ما بسیار وسیع‌تر و عمیق‌تر از ابزارهای معمولی مانیتورینگ است. برای شروع، دیدگاه ما برای توسعه محصول برخلاف سایر محصولاتی که توی بازار ایران است، صرفاً فنی و تکنیکال نبوده و در طراحی محصول‌ خود، به‌دنبال اضافه کردن فیچر و جمع‌آوری دیتای خام نبودیم. دیدگاه ما دیدگاه بازاریابی یک آژانس تبلیغاتی است.»

او در رابطه با این موضوع ادامه داد: «در عمل، این به معنای یک رابط کاربری تمیزتر است که به جای نمودارهای داده بیشتر روی بینش‌های مهم تمرکز دارد. هدف ما این است که کار یک مدیر برند را آسان‌تر کنیم، نه اینکه برای او کار اضافه ایجاد کنیم. موتور تحلیل سنتیمنت ما که با هوش مصنوعی برای زبان فارسی کار می‌کند، بسیار دقیق و قدرتمند است و ما توانایی نظارت و تحلیل سایت‌های تجارت الکترونیک مثل دیجی‌کالا را داریم که سرویس‌های مشابه ما ندارند.»

داده با چاشنی بینش کاربردی

حائری تفاوت اصلی تلسکوپ با محصولات مشابه را در ارائه تحلیل و اطلاعات صحیح و مفید دانست و توضیح داد: «تیم هوش مصنوعی نت‌بینا متشکل از فارغ‌التحصیلان بهترین دانشگاه‌های ایران، دقیق‌ترین موتور تحلیل محتوای فارسی موجود رو طراحی و پیاده‌سازی کرده است؛ این موتور روزانه بیش از ۵۰۰,۰۰۰ محتوا را تحلیل، موضوع متن‌ها و اخبار رو درک کرده و تعداد دیده شدن بالقوه محتوا را با بالاترین دقت محاسبه می‌کند.»

 

 

نت‌بینا، «نت‌بینا تلسکوپ» ابزار رصد شبکه‌های اجتماعی را راه‌اندازی کرد 2

نوید حائری، سرپرست فناوری اطلاعات نت بینا

پورقدیری نیز در رابطه با نیاز بازار به محصول نت بینا گفت: «در درجه اول پلتفرم‌هایی که در ایران مورد استفاده هستند، مثل تلگرام یا آپارات و سایت‌های تجارت الکترونیکی مثل دیجی‌کالا توسط پلتفرم‌های غیرایرانی پوشش داده نمی‌شوند. از طرف دیگر، محصولات موجود ایرانی به این حوزه با رویکرد بسیار فنی نگاه می‌کنند و به‌جای بینش کاربردی، داده در اختیار مشتری می‌گذارند.»

او افزود: «ما با تجربه‌‌ای که به‌عنوان آژانس تبلیغاتی داشتیم، در موقعیت برتری برای درک نیاز برندها بودیم. این موضوعی است که سعی کردیم در توسعه محصول تلسکوپ مورد توجه قرار بدهیم. دیدگاه ما این است که به جای اینکه صرفا روی رسانه‌های اجتماعی و تجارت الکترونیک تمرکز کنیم، تمام نیازهای تحلیلی کسب‌وکارها را پوشش دهیم.»

برنامه‌های آینده نت‌بینا تلسکوپ

حائری در رابطه با برنامه‌های این مجموعه برای توسعه محصول خود گفت:‌ «با توجه به پیشرفت سریع تکنولوژی و وجود ابزارهایی مثل chat-gpt سرعت پیاده‌سازی سرویس‌های هوشمند در نت‌بینا بسیار بالا رفته است. در نظر داریم که تحلیل‌های مفیدتر و کاراتری رو به نت‌بینا تلسکوپ اضافه کنیم. همچنین دوست داریم دامنه پوشش داده‌های فضای مجازی را بیشتر کنیم تا از هیچ داده‌ی قابل استفاده‌ای غافل نباشیم. بینش‌هایی در زمینه هوش تجاری، تشخیص رفتار مخاطب هدف، تشخیص کارایی کمپین‌های تبلیغاتی قبل از شروع و تشخیص بحران قبل از وقوع، از برنامه‌های اصلی نت‌بینا تلسکوپ است.»

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
الهه صالحی
الهه صالحی
روزنامه‌نگاری خوانده‌م و عاشق رسانه‌م؛ دی‌ام برد برای من فرصت جدیدی بود که بیشتر از دنیای جذاب مارکتینگ بدونم.
نظرات

اسمارتک