پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

به‌روزرسانی جدید لینکدین برای جلوگیری از انتشار پست‌های غیرحرفه‌ای

الهه صالحی الهه صالحی
17 تیر 1402
زمان مطالعه: 3 دقیقه
به‌روزرسانی جدید لینکدین برای جلوگیری از انتشار پست‌های غیرحرفه‌ای
زمان مطالعه: 2 دقیقه

 لینکدین اخیرا در پاسخ به بازخوردی که کاربران در رابطه با پست‌های بی‌ربط و غیرحرفه‌‌ای زیادی که در فید‌های آن‌ها نمایش داده می‌شد، الگوریتم خود را به روزرسانی کرد.

لینکدین هم نمی‌خواهد لینکدین را اینستاگرام کنیم! بازخوردهای مختلفی در لینکدین توسط برخی کاربران می‌بینیم که از تبدیل شدن این شبکه اجتماعی حرفه‌ای به اینستاگرام و پست‌های غیرتخصصی و روزمره شکایت دارند و از کاربران می‌خواهند که در این فضا فقط به محتواهای کاری و تخصصی بپردازند، که گاهی با مخالفت دسته دیگر هم مواجه می‌شوند. حالا لینکدین عنوان کرده که در بروزرسانه جدید الگوریتمش به محتواهای تخصصی بهای بیشتری می‌دهد.

به گزارش دی‌ام برد، در این به روزرسانی جدید لینکدین دیگر محتواهای غیرحرفه‌ای مانند قبل برخورد نمی‌کند و به نوعی قصد دارد جلوی شبیه شدن لینکدین به سایر شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام یا فیس‌بوک را بگیرد.

ماجرا از اینجا شروع شد که در زمان پاندمی کرونا و خانه نشین شدن افراد، مرز بین زندگی شخصی و کاری از بین رفت؛ در نتیجه پای محتواهایی که بیشتر برای اینستاگرام و فیس‌بوک مناسب بودند، به لینکدین هم باز شد و از آنجایی که الگوریتم لینکدین به این شکل کار می‌کرد که پست‌هایی که تعامل و اقبال بیشتری دریافت کرده بود را بیشتر پروموت کند، به نوعی به انتشار بیشتر این محتواها در این پلتفرم دامن زد. روندی که حالا لینکدین در تلاش است تا آن را اصلاح کند.

یکی از اقدامات لینکدین برای اصلاح این موضوع، در اولویت قرار دادن نمایش پست‌های کانکشن‌های درجه اول برای افراد است. لینکدین در این باره می‌گوید که کاربران به طور دائم به آنها این بازخورد را داده‌اند که بهترین و ارزشمندترین محتواها را همین کانکشن‌های درجه‌اول آنها در این پلتفرم منتشر کرده‌اند در نتیجه کاربران قرار است پس از این به روز رسانی اخیر بیشتر محتواهای همین افراد را در صفحه فید خود مشاهده کنند.

علاوه‌بر این، لینکدین برای اصلاح این موضوع قصد دارد به دانش و مشاوره تخصصی بیشتر بها بدهد و در نتیجه به دنبال شناسایی علایق هر کاربر بر اساس اطلاعات و فعالیت پروفایل او خواهد بود.

به طور کلی، لینکدین تلاش می‌کند تا در دسته‌بندی محتوا به موضوعات مرتبط، عملکرد بهتری را به نمایش بگذارد تا کاربران نسبت به محتوا علاقمندی و تعامل بیشتری نشان دهند. این یعنی از این پس یادداشت‌های عمومی افراد قرار است کمتر از نظرات تخصصی شغلی در این پلتفرم پروموت شوند و افراد هرچقدر که بیشتر در حیطه تخصصی خود محتوا منتشر کنند، به لینکدین کمک می‌کنند تا بفهمد فرد چه کسی است، در چه حوزه‌ای فعالیت دارد و محتوای منتشر شده توسط او به درد چه افرادی خواهد خورد تا در فید آنها نمایش داده شود.

هرچند که این به روزرسانی، به طور کلی اقدامی منطقی و ارزشمند است، اما احتمالا اعمال این تغییرات به لحاظ فنی برای لینکدین آسان نخواهد بود. باید منتظر ماند و دید که این به روزرسانی‌ها در عمل تا چه حد جلوی شبیه شدن لینکدین به اینستاگرام را خواهند گرفت.

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
الهه صالحی
الهه صالحی
روزنامه‌نگاری خوانده‌م و عاشق رسانه‌م؛ دی‌ام برد برای من فرصت جدیدی بود که بیشتر از دنیای جذاب مارکتینگ بدونم.
نظرات

اسمارتک