پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

اینستاگرام چگونه محتوای پیشنهادی فید شما را انتخاب می‌کند؟ + یک آپدیت تازه!

زهرا محبی زهرا محبی
23 مرداد 1401
زمان مطالعه: 5 دقیقه
اینستاگرام چگونه محتوای پیشنهادی فید شما را انتخاب می‌کند؟ + یک آپدیت تازه!
زمان مطالعه: 4 دقیقه

اینستاگرام در جدید‌ترین خبر خود، اطلاعات جالبی از نحوه کار الگوریتم‌های فید خود به مخاطبان ارائه داده است. محور اصلی این اطلاعات چگونگی بهینه شدن محتواها و پیشنهاد شدن برخی محتواهای خاص به کاربران است که در ادامه مروری بر آن خواهیم داشت.

امروز اینستاگرام یک نمای کلی از نحوه رتبه‌بندی محتوا برای قسمت «پست‌های پیشنهادی» یا پست‌هایی که در فید خود می‌بینید اما اکانت‌شان را دنبال نکرده‌اید منتشر کرده است. نکته جالب کلیت این سیستم، اتکای بالای اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی پرطرفدار بر «هوش مصنوعی» است. اینستاگرام هوش مصنوعی را به عنوان یک عنصر کلیدی در آینده خود شناخته است و آن را در به حداکثر رساندن تعامل کاربر ضروری می‌بیند. حالا سوال اصلی این است که اینستاگرام چگونه محتوای پیشنهادی خود را برای نمایش در فید کاربر انتخاب می‌کند؟

  • تیم مهندسی اینستاگرام تمرکز اصلی سیستم پیشنهاد محتوای خود را مشخص می‌كند و اهدافی کلیدی برای خود می‌سازد:

اینستاگرام در این خصوص می‌گوید: «کاربران زمان زیادی را صرف ساختن فید خانگی مناسب برای خود می‌کنند. چگونه می‌توانیم برخی از این فرآیند را برای آن‌ها انجام دهیم و این حس را القا کنیم که خودشان این گزینه‌های پیشنهادشده را به فیدشان آورده‌اند؟ به طور کلی، کاربران پس از انگیج شدن همواره محتواهای جدیدتری در حیطه علاقه خود برای دنبال کردن پیدا می‌کنند. هدف مورد نظر ما در این فرآیند، به تکرار رساندن این کشف و جست‌وجو از سمت کاربر با استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی و در جهت بالا بردن تعامل است.»
با این توضیح، پست‌های پیشنهادی اینستاگرام 2 دسته تقسیم می‌شوند: پست‌های «متصل» و پست‌های «غیرمتصل»؛ که دومی پست‌هایی است که سیستم‌های اینستاگرام بر اساس علایق شما پیدا و برجسته می‌کنند.

الگوریتم اینستاگرام

مشخصا این اقدامات مبتنی بر رفتار کاربر در اینستاگرام، یعنی فالو کردن، لایک کردن یا شیر کردن رخ می‌دهد؛ اما می‌تواند به افرادی که فرد فالو کرده است و آنچه آن‌ها دوست دارند هم کشیده شود. مسئله و زمینه اصلی در خصوص این اقدامات، سطح یا بستر کاوش و جست‌وجوست. مثلا در فید، هدف این است که احساس پست‌ها و اکانت‌هایی را که برای دنبال کردن انتخاب کرده‌اید تکرار کنید تا نهایتا برای سیستم اینستاگرام به چیزی آشنا و قابل تشخیص تبدیل شود.

«اسکرول کردنِ پست‌های پیشنهادشده به شما باید حسی شبیه اسکرول کردن فید اصلی کاربر را به او بدهد.»

الگوریتم اینستاگرام

پست‌های پیشنهادی اینستاگرام عمدتا نزدیکی زیادی به اکانت‌هایی که شما فالو می‌کنید -و محتواهایی که آن اکانت‌ها پست می‌کنند- دارد. در عین حال، ریلز یکی از انواع قالب‌های محتوایی است که اینستاگرام تلاش می‌کند بیشتر در فید افراد نمایش دهد چرا طبق تست‌های اخیرش، فاکتور مهمی در فید افراد است. اما نهایتا، همانطور که اشاره شد، هدف اینستاگرام و نحوه عملکردش در ارائه پست‌های پیشنهادی، افزودن به میزان محتوایی است که شما پیش‌تر به‌وضوح به آن‌ها اعلام علاقه کرده‌اید؛ نه صرفا نمایش آخرین ویدیوهای پرطرفدار و ترندشده.

  • پس عملکرد اینستاگرام در این خصوص دقیقا به چه شکل است؟

اینستاگرام در این خصوص می‌گوید: «برای اطمینان از اینکه پیشنهادها ما شبیه پست‌ها در فید کاربر است، اکانت‌هایی را اولویت‌بندی می‌کنیم که مشابه حساب‌هایی هستند که کاربر در صفحه اصلی با آن‌ها مواجه می‌شود. ما اطمینان حاصل می‌کنیم که محتواهای انتخاب‌شده، از اکانت‌های اصلی فید آنچنان متفاوت نباشد. در همان مرحله کشف علاقه‌مندی کاربر هم به جدید بودن پست و حساسیت زمانی آن توجه می‌کنیم تا به این لحاظ‌ها، ناهمانندی‌ای نسبت به فید کاربر وجود نداشته باشد. برای کاربرانی هم که عموما نرخ انگیج پایینی دارند، راه‌حل داریم. اگر کاربر A به اکانت‌های زیادی علاقه نشان نداده است، احتمالا می‌توانیم از اکانت‌هایی که کاربر A فالو کرده است به عنوان سرنخ استفاده کنیم.

 کاربر A > اکانت‌های مورد علاقه A > اکانت‌هایی که اکانت‌های مورد علاقه A فالو کرده است (اکانت‌های سرنخ)

با توجه به نکاتی که بیان شد، مارکترها می‌توانند با گشتن در اکانت سایر برندهای مشابه صنعت خودشان، بهینه‌سازی خوبی انجام دهند و محتوای خود را برای کاربران آن اکانت‌ها نیز برجسته کنند. همچنین، «تازه و به‌روز بودن» پست‌ها مهم است؛ به این معنی که شما باید به طور منظم پست بگذارید تا مطمئن شوید که فرصت‌های خود را در این زمینه به حداکثر می رسانید. نهایتا به مارکترها توصیه می‌شود که ریلز را -اگر تا الان این کار را انجام نداده‌اند- جدی بگیرند. ریلز هم محتوای مورد علاقه کاربر است و هم اینستاگرام، و احتمال بالای وایرال شدنش به پیج شما کمک شایانی خواهد کرد. در نهایت آپدیت جدید اینستاگرام را نیز داریم.

اینستاگرام ابزارهای برنامه‌ریزی درون‌برنامه‌ای خود را برای محتوا توسعه می‌دهد

اینستاگرام به‌زودی به شما اجازه خواهد داد که پست‌های اینستاگرام‌تان درون خود برنامه برنامه‌ریزی کنید و به پلتفرم‌های مجزا وابسته نباشید.

اینستاگرام

اینستاگرام در حال توسعه یک فرآیند زمان‌بندی پست در داخل برنامه است که در نهایت به کاربران امکان می‌دهد تمام محتواهای خود از جمله پست‌ها، ریلز و استوری‌ها را در خود اینستاگرام برنامه‌ریزی کنید. هنوز مشخص نیست چه زمانی این قابلیت به طور یکپارچه و کامل به برنامه اضافه شود، اما اهمیت عمده آن، به درون‌برنامه‌ای بودن این قابلیت است. با بالا آمدن این قابلیت، احتمالا بسیاری از پلتفرم‌ها و سرویس‌هایی که برنامه‌ریزی محتوای اینستاگرام را به کاربران خود ارائه می‌دادند، بی‌استفاده بمانند.

نمونه تبلیغ
به اشتراک بگذارید:
زهرا محبی
زهرا محبی
کشف دنیاها و آدم‌های جدید خوشحالم می‌کنه و یاد گرفتن زنده نگهم می‌داره. دی‌ام بُرد سرزمین جدیدِ پر از اکسیژنیه که الان توش سکونت دارم.
نظرات

اسمارتک