پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

گوگل در حال تغییر نمایش تگ عنوان در صفحات نتایج جستجو (SERP)

صدف مهرابی صدف مهرابی
31 مرداد 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه
گوگل در حال تغییر نمایش تگ عنوان در صفحات نتایج جستجو (SERP)
زمان مطالعه: 2 دقیقه

گوگل اخیرا به جای نمایش تگ عنوان (title tag)، قسمتی از محتوای مرتبط در صفحه را در SERP نمایش می‌دهد.

در این تغییرات، به صورت آزمایشی تگ عنوان برای تعداد محدودی از صفحات در SERP تغییر کرد و اغلب به جای آن تگ H1 جایگزین شد. در برخی موارد نیز قسمتی از محتوای صفحه به جای تایتل تگ نمایش داده شد.  

 متخصصین SEO از تاریخ 16 آگوست با توئیت‌هایی تحت عنوان تغییرات گسترده در بازنویسی تگ‌های تایتل توسط گوگل به این مساله واکنش نشان دادند.

مقیاس عنوان‌های بازنویسی شده در حال حاضر مشخص نیست، اما بعضی از متخصصین SEO  با آن مواجه شده‌اند.

اگر چه گوگل برای اکثر این بازنویسی‌ها، از تگ H1 استفاده کرده اما در بعضی موارد نیز به جای تگ تایتل، از انکرتکست لینک‌های داخلی استفاده شده است. هم‌چنین در بعضی کیوردها، تاریخ هم در تایتل به نمایش درآمده.

از نظر تئوری، اینطور به نظر می‌رسد که ممکن است گوگل قسمتی از متن مرتبط موجود در یک صفحه را به عنوان تایتل در SERP نشان دهد. این مساله مدتهاست که برای متا دیسکریپشن اجرا می‌شود و گوگل دیسکریپشن مرتبط با عبارت جستجو شده را به صورت داینامیک از متن موجود در صفحه نمایش می‌دهد.

نکته‌ی مورد توجه این است که معمولا عنوان‌های بازنویسی شده، از عناوین اصلی کوتاه‌تر هستند که نشان دهنده تلاش برای بهبود خوانایی و افزایش ارتباط است.

این برای متخصصین SEO چه معنایی دارد؟

نتیجه‌گیری درباره‌ی بازنویسی تگ عنوان توسط گوگل در این زمان خیلی زود است. به نظر می‌رسد این تغییر عناوین فقط در حد A/B تست باشد و همه‌چیز خیلی زود به حالت عادی برگردد. از طرفی ممکن است شاهد مراحل اولیه یک تغییر دائمی باشیم.

هدف از جایگزینی عناوین، نمایش محتوای مرتبط‌‌تر با هدف مخاطب است که در اینصورت احتمال کلیک بر روی عنوان مرتبط بیشتر می‌شود.

بخوانید  هادی فرنود از ایجاد مشتری‌های وفادار بوسیله ایمیل مارکتینگ می‌گوید

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
صدف مهرابی
صدف مهرابی
نظرات

اسمارتک