پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار تبلیغات تبلیغات آنلاین و E-CRM

هزینه‌ تبلیغات جهانی در سال ۲۰۲۴ از ۱ تریلیون دلار فراتر خواهد رفت

عاطفه سلحشور عاطفه سلحشور
12 شهریور 1402
زمان مطالعه: 3 دقیقه
هزینه‌ تبلیغات جهانی در سال ۲۰۲۴ از ۱ تریلیون دلار فراتر خواهد رفت
زمان مطالعه: 3 دقیقه

در حالی که پیش‌بینی می‌شود در سال جاری هزینه‌ تبلیغات در سطح جهانی ۴.۴ درصد رشد خواهد کرد، پیش‌بینی‌ها کاهش ۱ درصدی (بر اساس دلار آمریکا) بازار بریتانیا را نشان می‌دهند.

بر اساس پیش‌بینی‌های شرکت رسانه‌ای WARC، با خروج از تورم و بهبود اقتصاد جهان، هزینه‌های تبلیغات جهانی در سال آینده از ۱ تریلیون دلار (۷۸۸ میلیارد پوند) فراتر می‌رود.

این در حالی است که انتظار می‌رود هزینه‌های تبلیغات تا آخر سال ۲۰۲۳ به ۹۶۳.۵ میلیارد دلار (۷۳۹.۵ میلیارد پوند) برسد که نشان‌دهنده رشد ۴.۴ درصدی بازار جهانی این صنعت است. از طرفی دیگر همین پیش‌بینی‌ها کاهش ۱ درصدی بازار بریتانیا بر اساس دلار آمریکا را نشان می‌دهد.

به طور کلی با تکیه بر این تحقیقات انتظار می‌رود که اروپا در مجموع تا آخر سال ۲۰۲۳ رشد آهسته‌ای داشته و تنها با رشد ۰.۶ درصدی هزینه‌های تبلیغات روبه‌رو شود. بریتانیا با سهم ۴.۶ درصدی، بزرگترین بازار تبلیغات اروپا را در دست دارد اما کاهش این هزینه‌ها در سال جاری، خبر از وجود ناهنجاری در میان سایر بازارهای اصلی منطقه می‌دهد. در حقیقت پیش‌بینی می‌شود اسپانیا ۵.۶ درصد، ایتالیا ۳.۲ درصد و آلمان ۲.۷ درصد رشد کنند.

همچنین دستیابی به هزینه ۱ تریلیون دلاری در سال ۲۰۲۴ به معنای آن است که هزینه تبلیغات جهانی ۸.۲ درصد افزایش خواهد یافت که در این پژوهش، نرخ رشد هزینه تبلیغات در اروپا در مقایسه با سال جاری و با توجه به بهبود ثروت اقتصادی، با رشد قوی ۳.۶ درصدی روبه‌رو خواهد شد. بر اساس این تحقیقات هزینه‌های تبلیغاتی بریتانیا تنها رشد ۱.۱ درصدی را تجربه خواهد کرد.

 

اما شاید سوال پیش بیاید که هزینه‌ تبلیغات جهانی به کجا می‌رود؟

هزینه‌ تبلیغات جهانی در سال ۲۰۲۴ از ۱ تریلیون دلار فراتر خواهد رفت 1

در حقیقت امسال پنج شرکت کسب‌وکار تجارت الکترونیک Alibaba، Alphabet (مادر Google)، Amazon، Bytedance (مالک TikTok) و Meta (مادر Facebook و Instagram)، بیش از نیمی از هزینه‌های تبلیغات جهانی را جذب کرده‌اند که این تسلط تا سال آینده ادامه خواهد داشت و این شرکت‌ها پیش‌بینی می‌کنند سهم خود را به ۵۱.۹ درصد افزایش می‌دهند.

  1. طبق پیش‌بینی‌های Warc، به طور کلی رسانه‌های اجتماعی سریع‌ترین کانال در حال رشد برای هزینه تبلیغات در چند سال آینده خواهند بود. به بیان دیگر، در سال آینده، رسانه‌های اجتماعی بیش از یک پنجم از کل هزینه تبلیغات، به ارزش ۲۲۷.۲ میلیارد دلار (۱۷۹.۷ میلیارد پوند) را جذب خواهند کرد.
  • Meta به تنهایی تقریباً دو سوم (۶۴.۶٪) از بازار تبلیغات رسانه‌های اجتماعی را در دست دارد؛
  • Bytedance با درآمد تخمینی ۳۹.۶ میلیارد دلار (۳۱.۳ میلیارد پوند) از تبلیغات در سال ۲۰۲۴، بزرگترین پخش کننده رسانه‌های اجتماعی بعدی بوده که حدود سه و نیم برابر کوچکتر از Meta است.
  1. رسانه‌های خرده فروشی نیز شاهد رشد قابل‌توجهی خواهند بود. پیش‌بینی می‌شود هزینه تبلیغات در این صنعت، امسال ۱۰.۲ درصد و در سال آینده ۱۰.۵ درصد افزایش یابد و در مجموع به ۱۴۱.۷ میلیارد دلار (۱۱۲.۱ میلیارد پوند) برسد که ۱۳.۶ درصد از کل هزینه تبلیغات را نشان می‌دهد. Amazon به تنهایی مقصد تقریباً دو پنجم (۳۷.۵٪) کل هزینه تبلیغات در رسانه‌های خرده فروشی است. با این حال، در حالی که شرکت‌های چندملیتی مانند Alibaba و Amazon همچنان شاهد رشد هستند، بازیگران محلی بیشتری مانند سوپرمارکت‌های بریتانیایی Tesco و Asda به سرمایه‌گذاری در تبلیغات ادامه می‌دهند تا بخشی از این بازار روبه‌رشد را تصاحب کنند.
  2. همچنین خدمات مالی سریع‌ترین بخش رشد را از نظر هزینه تبلیغات در سال ۲۰۲۴ خواهد داشت؛ زیرا پیش‌بینی می‌شود ۱۱.۵ درصد رشد کند.
  3. فناوری و الکترونیک (۱۱.۳٪) و داروسازی و سلامت (۱۱.۰٪) از دیگر صنایع در حال رشد در هزینه‌های تبلیغات هستند که فاصله زیادی با هم ندارند.
  4. در نهایت با نزدیک شدن به انتخابات ایالات متحده در سال ۲۰۲۴، پیش‌بینی می‌شود که هزینه تبلیغات سیاسی به بالاترین حد خود یعنی ۱۵.۵ میلیارد دلار (۱۲.۲ میلیارد پوند) برسد.

منبع:

marketingweek

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
عاطفه سلحشور
عاطفه سلحشور
نظرات

اسمارتک