زمان مطالعه: 3 دقیقه

گوگل از چهار تغییر جدید برای صفحه اصلی GA4 که باعث بهبود عملکرد شده رونمایی کرد:

 

  • آموزش خوش‌آمدگویی جدید (New welcome tutorial)
  • بنر جدید در بالای صفحه اصلی (New banner along the top of the Home page)
  • بهبود بخش (پیشنهادات برای شما) (Improvements to the Suggested for you section)
  • امکان رد کردن پیشنهادها، دیدگاه‌ها و توصیه‌ها (Dismiss suggestions, insights, and recommendations)


    آموزش قسمت خوش آمد گویی جدید New welcome tutorial
    Google Analytics یک آموزش مختصر را برای کاربران جدید Google Analytics 4 در صفحه اصلی در نظر گرفته، گوگل این آموزش مفاهیم و تنظیمات ضروری را برای کمک به کاربران برای شروع کار با فیچر جدید خود رونمایی می‌کند.


    بنر جدید در بالای صفحه اصلی New banner at the top of the Home page
    در حال حاضر بنری با عنوان «تایید تنظیمات Google Ads» در بالای صفحه اصلی برای  ویراستاران و مدیرانی که از Google Ads در ارتباط با داده‌های Google Analytics استفاده می‌کنند قابل مشاهده است.
    از طریق این بنر می‌توانید وظایف کلیدی که باید برای ارائه پیشنهاد در برابر داده های Google Analytics 4 تکمیل شوند را مشخص کنید.
    بعد از تکمیل این بخش، این بنر بطور کامل از روی صفحه شما ناپدید می‌شود.


    بهبود عملکرد بخش “پیشنهاد شده برای شما” : “Suggested for you”
    این بخش اکنون کارت‌هایی را به کاربران ارائه می‌دهد که در همه فیچرهای آنالیتیکس محبوب و کاربردی هستند (برای راهنمایی کاربران جدید Google Analytics 4) و کارت‌هایی که کاربران اغلب به آنها مراجعه می‌کنند.

    رد کردن پیشنهادها، بینش ها و توصیه ها:  suggestions, insights, and recommendations
    درحال حاضر کاربران می‌توانند کارت‌های نامربوط و غیرقابل کاربردی را در بخش‌های «پیشنهاد شده برای شما» یا «اطلاعات آماری و توصیه‌ها» با کلیک کردن روی دکمه پایین رد کنند. Google Analytics از این ورودی برای مدیریت بهتر صفحه اصلی برای کاربران در آینده استفاده خواهد کرد.

با کلیک بر روی دکمه انگشت شست (دیسلایک)، Analytics کارت را از صفحه اصلی حذف می کند و کارت تا 30 روز آینده دوباره ظاهر نمی شود. با این حال، اگر کاربران فرم بازخوردی را که پس از کلیک بر روی دکمه بازخورد ظاهر می‌شود ارسال نکنند، کارت تا پایان در معرض دید قرار می‌گیرد اما در جلسات بعدی حذف می‌شود.

کاربران همچنان می‌توانند به همه اطلاعات آماری و توصیه‌های Insights Hub، از جمله موارد رد شده، دسترسی داشته باشند.
باز کردن دستیار تنظیمات : setup assistant
ویژگی های GA4 اکنون شامل یک دکمه در سمت راست پایین هر صفحه است. با نگه داشتن ماوس روی دکمه، تعداد کارهایی که در «دستیار راه‌اندازی» به‌عنوان کامل علامت‌گذاری شده‌اند، نمایان می‌شود. با کلیک بر روی دکمه، دستیار راه اندازی باز می شود و به کاربران اجازه می دهد تا کارهای اصلی راه اندازی را انجام دهند.

چرا برایمان قابل اهمیت است؟

فیچرهای جدید در صفحه اصلی GA4 تجربه کاربردی تر و کاربرپسند تری را ارائه می‌کند و به کاربران این امکان را می‌دهد  تا از طریق یک آموزش به سرعت مفاهیم و تنظیمات ضروری را درک کنند.
علاوه بر این، وجود یک بنر برای تایید تنظیمات Google Ads، ارتباط هماهنگ‌تری را بین Google Ads و داده‌های Analytics برقرار می‌کند، در حالی که بخش بهبود یافته «پیشنهاد شده برای شما» محتوای متناسب با نیازها اولویت‌های کاربر را ارائه می‌دهد.

توانایی رد کردن اطلاعات و پیشنهادات بی‌ربط، تجربه شخصی‌سازی‌شده صفحه اصلی را تضمین می‌کند، و دستیار راه‌اندازی با دسترسی آسان به کاربران کمک می‌کند تا وظایف راه‌اندازی کلیدی را به‌طور مؤثر انجام دهند. به طور کلی، این به روز رسانی ها به طور قابل توجهی روند استفاده از داده های Google Analytics را برای اطلاع رسانی و بهینه سازی استراتژی های تبلیغات ساده می کند.

همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره گوگل آنالیتیکس 4، این مطلب را از دست ندهید:

گوگل آنالیتیکس 4 چیست؟ | آشنایی با گوگل آنالیتیکس 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *