پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار برندینگ

ری‌برند یک نوشیدنی نارنجی‌: فانتا با پرتقال‌هایش خداحافظی کرد

الهه صالحی الهه صالحی
17 فروردین 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ری‌برند یک نوشیدنی نارنجی‌: فانتا با پرتقال‌هایش خداحافظی کرد
زمان مطالعه: 2 دقیقه

پس از برند رفرش پپسی نوبت به فانتا رسید و این مجموعه با هدف الهام‌بخشی به مردم برای خوش‌گذرانی در زندگی لوگوی خود را تغییر داد؛ لوگویی که قرار است در تمام جهان یکسان باشد.

ری‌برند یک نوشیدنی نارنجی‌: فانتا با پرتقال‌هایش خداحافظی کرد 1

فانتا دیگر قرار نیست یادآور یک نوشیدنی پرتقالی باشد

شاید بتوان حذف شدن رنگ نارنجی و برگ بالای نوشته فانتا را که اصلی‌ترین المان‌ها برای یادآوری یک نوشیدنی پرتقالی بودند، از بارز‌ترین تغییرات لوگوی جدید دانست که توسط جونز نولز ریچی طراحی شده و احتمالا نقطه عطف این تغییر هم همین است؛ به نظر می‌رسد فانتا قصد داشته با این‌  ری‌برند یادآور شود که فانتا دیگر تنها محدود به یک نوشیدنی نیست و قرار نیست سایر طعم‌های فانتا زیر این رنگ نارنجی که پرتقال را به ذهن مخاطب می‌آورند، مخفی شود.

سو مورفی، مدیر ارشد طراحی شرکت کوکاکولا، می‌گوید: «هویت فانتا و به‌ویژه لوگو، از دهه ۱۹۴۰ تا امروز به طور قابل توجهی تکامل یافته است. در این ری‌برندینگ هدف ما این بود که هر عنصر برند را به‌گونه‌ای نمایش دهیم که جسورانه و نمادین باشد و در سراسر جهان شناخته شود.»

ری‌برند یک نوشیدنی نارنجی‌: فانتا با پرتقال‌هایش خداحافظی کرد 2

خوش‌گذرانی و جسارت از ویژگی‌هایی است که فانتا در لوگوی جدیدش به آنها اشاره کرده است.

رافا ابرو، معاون طراحی کوکاکولا نیز در رابطه اشاره کرده است که هدف از این ری‌برندینگ به تصویر کشیدن برندی است که برای بی‌پروایی ارزش قائل است. او در این رابطه توضیح داده است: «ما توانستیم در این اتفاق دارایی‌های برند فانتا را احیا کنیم و تصویر برند را به نوشیدنی که افراد در هر سنی می‌توانند از آن استقبال کرده و لذت ببرند، تغییر بدهیم.»

 

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
الهه صالحی
الهه صالحی
روزنامه‌نگاری خوانده‌م و عاشق رسانه‌م؛ دی‌ام برد برای من فرصت جدیدی بود که بیشتر از دنیای جذاب مارکتینگ بدونم.
نظرات

اسمارتک