پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

ایمیل، کماکان کانال شماره یک مارکترها برای جذب لید

زهرا محبی زهرا محبی
27 بهمن 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ایمیل، کماکان کانال شماره یک مارکترها برای جذب لید
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

همانطور که در گزارش جدید Sopro از چشم‌انداز مارکتینگ سال 2023 آمده است، ایمیل کماکان برترین چنل بازاریابی برای چشم‌اندازهای یک بیزنس است. در این گزارش آمده است که 59 درصد از مارکترها بر این باورند که علیرغم اینکه عمده هزینه برخی از بیزنس‌ها در کانال‌هایی مثل PPC و Paid Media خرج می‌شود، کانال ایمیل 2 برابر این موارد در ایجاد لید برای یک کسب‌وکار تازه موثر است.

هنگامی که نوبت به راه‌اندازی یک بیزنس جدید می‌رسد، بیشتر تصمیم‌‌گیرندگان به دنبال تعامل نفربه‌نفر هستند. در این مقطع، مراجعه حضوری با 42 درصد و وبینارها یا رویدادهای چهربه‌به‌چهره با 24 درصد پس از ایمیل‌های شخصی‌سازی‌شده، در رتبه دوم و سوم قرار می‌گیرند. این بدان معناست که ایمیل‌های شخصی‌سازی‌شده برای تولید لید حتی از مراجعه‌های حضوری نیز کارآمدتر هستند. گزارش مذکور همچنین نشان می‌دهد که 77 درصد از خریداران B2B ترجیح می‌دهند از طریق ایمیل با آن‌ها ارتباط گرفته شود؛ بیش از دو برابر هر کانال دیگری. مشتریان همچنین بیان می‌کنند که می‌خواهند محتوای کمپین ایمیل، جذاب باشد و اطلاعات و دانش خوبی را با آن‌ها اشتراک بگذارد.

برای گزارش Sopro بیش از 50 میلیون ایمیل تجزیه و تحلیل شده‌اند تا نتیجه نهایی، از قطعیت خوبی برخوردار باشد. به طور کلی، آنچه این گزارش به ما نشان می‌دهد این است که ترتیب دادن یک مواجهه شخصی با فرد مقابل چه در مارکتینگ و چه در تعامل با مشتری هنوز یک اصل ضروری است؛ فرقی ندارد یک ایمیل سفارشی‌شده می‌فرستید، به یک جلسه حضوری می‌روید یا یک وبینار یا رویداد را میزبانی می‌کنید، به جا گذاشتن تاثیر شخصی قسمت مهمی از نه‌فقط جذب لید که از کل مارکتینگ است.

منبع: marketingtechnews

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
زهرا محبی
زهرا محبی
کشف دنیاها و آدم‌های جدید خوشحالم می‌کنه و یاد گرفتن زنده نگهم می‌داره. دی‌ام بُرد سرزمین جدیدِ پر از اکسیژنیه که الان توش سکونت دارم.
نظرات

اسمارتک