پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار تبلیغات آنلاین و E-CRM گزارش‌ها

گزارش سال دارت: صنعت کریپتو بیشترین سهم از تبلیغات این پلتفرم

الهه صالحی الهه صالحی
16 خرداد 1402
زمان مطالعه: 3 دقیقه
گزارش سال دارت: صنعت کریپتو بیشترین سهم از تبلیغات این پلتفرم
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آژانس دیجیتال دارت که در حوزه تبلیغات آنلاین فعالیت می‌کند، گزارش سالانه خود را منتشر کرد. دارت در این گزارش به ارائه اطلاعاتی از جمله تعداد کلیک‌های تبلیغات به تفکیک صنعت‌های مختلف، افزایش ۳۰ درصدی ناشران دارت و رشد ۱۰/۵ درصدی کلیک‌ها در تبلیغات دارت پرداخته است.

 به گزارش دی‌ام برد، پلتفرم دارت در این گزارش نیمه دوم سال ۱۴۰۱ را زمستان سخت تبلیغات نامیده است؛ زمستانی که هرچند سرد و طولانی، این صنعت موفق به گذراندن آن شده است.  دارت در گزارش سالانه خود در رابطه با میزان ترافیک روزانه به تفکیک دیوایس اشاره می‌کند که براساس نتایج به دست آمده، حجم ترافیک موبایل ۵ برابر دسکتاپ است و به صورت میانگین بیشتر از ۸۰ درصد از حجم ترافیک روزانه برای موبایل استفاده می‌شود.

گزارش سال دارت: صنعت کریپتو بیشترین سهم از تبلیغات این پلتفرم 1

در سال گذشته ۸۰درصد از کمپین‌ها از ادفرمت پوش نوتیفیکشن استفاده کرده‌اند.

از سوی دیگر در بخش اد فرمت‌ها اشاره شده است که در سال گذشته ۸۰ درصد از کمپین‌ها از اد فرمت‌ پوش نوتیفیکشن استفاده کرده‌اند و ۲۰ درصد از آنها بنر درون برنامه‌ای بوده است.

دارت در ادامه به تعداد کلیک‌ها به تفکیک صنعت پرداخته است و براین اساس صنعت کریپتوکارنسی با سهم ۳۳ درصدی بیشترین میزان کلیک را به خود اختصاص داده است. تجارت الکترونیکی با ۲۸ درصد کلیک‌ها و فین‌تک و بهداشت و درمان با سهم‌هایی به ترتیب ۱۶.۵ و ۹ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

گزارش سال دارت: صنعت کریپتو بیشترین سهم از تبلیغات این پلتفرم 2

تعداد کلیک روی تبلیغات به تفکیک صنعت

یافتن راهی برای بقا: کلیک روی تبلیغات افزایش یافت

دارت در بخش دیگری از این گزارش با اشاره به اینکه در صنعت تبلیغات دیجیتال بیشتر از ۸۰ درصد از ترافیک مصرفی مردم جهان به گوشی‌های موبایل برمی‌گردد، توضیح داده است: «اختلالات اینترنت نیمه دوم ۱۴۰۱ درست همین ٨٠ درصد را هدف گرفته بود و عملا فضا را برای تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ می‌بست. اما از آنجایی که انعطاف پذیری شرکت‌های تبلیغاتی در ایران به خاطر تکانه‌های متعدد و شدید زیاد شده، در مجموعه دارت هم راه‌هایی پیدا شد تا اهداف در نهایت تحقق پیدا کنند.»

گزارش سال دارت: صنعت کریپتو بیشترین سهم از تبلیغات این پلتفرم 3

با وجود محدودیت اینترنت تعداد کلیک‌ها روی تبلیغات در سال ۱۴۰۱ رشد کرده است.

گزارش دارت در ادامه اشاره کرده است که با وجود اختلال در اینترنت در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ میزان کلیک روی تبلیغات تا ۱۰.۵ درصد و تعداد کل دفعات نمایش تبلیغات در دارت تا ۱۶ درصد افزایش یافته است. علاوه بر این، در یک سال گذشته تعداد ناشران دارت نیز حدود ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده‌اند و دارت این موضوع را نشان ایجاد ظرفیت‌های جدید برای تبلیغات می‌داند.

 

 

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
الهه صالحی
الهه صالحی
روزنامه‌نگاری خوانده‌م و عاشق رسانه‌م؛ دی‌ام برد برای من فرصت جدیدی بود که بیشتر از دنیای جذاب مارکتینگ بدونم.
نظرات

اسمارتک