پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

افزودن ”پرداخت” در کلاب‌هاوس و کسب درامد برگزارکنندگان اتاق‌ها!

مرجان عبدی مرجان عبدی
17 فروردین 1400
زمان مطالعه: 3 دقیقه
افزودن ”پرداخت” در کلاب‌هاوس و کسب درامد برگزارکنندگان اتاق‌ها!
زمان مطالعه: 2 دقیقه

کلاب‌هاوس  این برنامه اجتماعی صوتی که ۱ سال است فعالیت خود را آغاز کرده و ارزشی حدود ۱ میلیارد دلار برای آن گزارش شده، اکنون به کاربران اجازه خواهد داد که در این برنامه، به برگزارکنندگان اتاق ها ( room creators) یا سخنرانان مورد علاقه خود پول پرداخت کنند.
این استارت‌آپ در یک وبلاگ اعلام کرده است که این قابلیت درآمدزایی جدید، یعنی پرداخت داخل برنامه کلاب‌هاوس، به عنوان ” اولین قابلیت از قابلیت های زیاد کلاب‌هاوس است که اجازه می‌دهد برگزارکنندگان اتاق ها در این برنامه به طور مستقیم درآمد داشته باشند”

کلاب‌هاوس از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است اما “پاول دایویژن” هم‌بنیانگذار کلاب‌هاوس در صحبت های اخیر خود اشاره ایی داشته به این موضوع که این استارتاپ به جای تبلیغات، روی درآمدزایی برگزارکنندگان اتاق ها تمرکز خواهد داشت.

این قابلیت جدید چطور کار میکند؟

کاربران می‌توانند به پروفایل برگزارکنندگان اتاق مورد علاقه خود، یا هر فردی که مایل هستند به او پول پرداخت کنند بروند و پرداخت خود را انجام دهند.
اگر فرد مورد نظر این ویژگی را در پروفایل خود فعال کرده باشد کاربر می‌تواند گزینه “ارسال پول” را بزند و یک مبلغ را تعیین کند.

نکته مهم!
این قابلیت همچنان مانند قبل که در این برنامه ارسال پیام ممکن نبود، به کاربران اجازه نمیدهد در کنار ارسال مبلغ، به دریافت کننده پول ارسال پیام نیز داشته باشند.

۱۰۰درصد این پرداخت به سازندگان اتاق ها میرسد، و “کلاب‌هاوس از این پرداخت چیزی برنمی‌دارد”.
فقط هنگام پرداخت، مبلغ اضافه خیلی کمی به عنوان هزینه این انتقال پول، به همکار کلاب‌هاوس، شرکت “Stripe” میرسد که این راه پرداخت را فراهم می‌کند.

بخوانید  «زیرنویس لحظه‌ای» قابلیت جدید کلاب‌هاوس برای کاربران iOS

پاتریک کالیسون، مدیر CEO شرکت “Stripe”، اندکی بعد از پست وبلاگ کلاب‌هاوس توییتی زد مبنی براینکه
“خیلی جالب است که میبینم یک پلتفرم رسانه اجتماعی در وهله اول بجای تمرکز بر روی درامدزایی داخلی یا تبلیغات خود، به کسب درآمد شرکت کنندگان (کاربران) خود اهمیت می‌دهد”

درآمدزایی کاربران و در کنار آن کسب درامد کوچکی برای پلتفرم‌ها، منجر به رشد بیزینس‌های بزرگی شده است. Cameo یک استارتاپ است که پیام های شخصی‌سازی شده برای کاربران و همچنین سلبریتی ها می‌فرستد، برای هر ویدیویی که در پلتفرم خود میفروشد حدود ۲۵ درصد از آن را دریافت می‌کند.
این مساله که کلاب‌هاوس در اولین اقدامات درآمدی خود، هیچ درآمدی برای خود در نظر نگرفته نکته‌ایی بسیار مهم و حائز اهمیت است. درآمدزایی کلاب‌هاوس یا عدم درآمدزایی آن، موضوعی است که از پیدایش این استارت‌آپ مورد بحث بوده. چراکه در حال حاضر این استارت‌اپ به سرمایه ایی ناپایدار و ریسک پذیر متکی است، در حالی که برای تبدیل شدن به یک بیزینس پایدار و برقرار بودن آن، نیازمند به کسب درآمد و ایجاد پول برای خود است.

قابلیت پرداخت کلاب‌هاوس ابتدا در یک گروه آزمایشی کوچک که مشخص نیست چه کسانی در این گروه هستند، امروز تست می‌شود و سپس در دسترس سایر کاربران قرار می‌گیرد.

نمونه تبلیغ
به اشتراک بگذارید:
مرجان عبدی
مرجان عبدی
نظرات