کاربران سرویس درآمدزایی آپارات، در سال گذشته ۱۹۷ میلیارد تومان از این سرویس درآمد داشتند

فهرست مطلب
گزارش عملکرد آپارات در سال ۱۴۰۳ منتشر شد. این پلتفرم در این گزارش اشاره کرده است که در این سال موفق به افزایش ۳۰ درصدی کاربرانی شده است که از سرویس درآمدزایی این پلتفرم استفاده میکنند و کاربرانی که از این سرویس استفاده میکنند در سال ۱۴۰۳ حدود ۱۹۷ میلیارد تومان از این سرویس درآمد داشتهاند.
به گزارش دیام برد و به نقل از روابطعمومی آپارات، گزارشهای رسمی این مجموعه نشان میدهد که بیش از ۵۶۰۰ تولیدکننده محتوا در این پلتفرم از مدلهای درآمدی مختلف استفاده کردهاند و بهطور متوسط هر نفر ۳۵ میلیون تومان درآمد سالانه داشته است.
این گزارش همچنین اشاره میکند که در میان این کاربران، ۱۴ نفر توانستند تنها با تولید محتوای ویدئویی، هر کدام بیش از یک میلیارد تومان درآمد کسب کنند؛ رکوردی که نشاندهنده شکلگیری جدی یک اقتصاد محتوامحور بومی در فضای آنلاین ایران است.

ویدئوگیم، آموزش و موسیقی؛ صدرنشینان بازار محتوا
بررسی دستهبندی محتوای پردرآمد در سال گذشته نشان میدهد حوزههای ویدئوگیم، تحصیلات و یادگیری، موسیقی، خودرو، آشپزی، فناوری و رایانه، بازی و سرگرمی، کودک و خانواده، ورزش و علوم پایه بیشترین سهم را در درآمدزایی برای تولیدکنندگان داشتهاند.
۲۰ میلیارد بازدید در یک سال
موفقیت اقتصادی آپارات برای کاربرانش، وابستگی مستقیمی به میزان مصرف محتوا دارد. در همین راستا، آمارهای آپارات حاکی از آن است که مجموع بازدید ویدئوهای منتشرشده در سال ۱۴۰۳ نزدیک به ۲۰ میلیارد بار بوده است. همچنین ۶۶ هزار نفر از قابلیت پخش زنده استفاده کردهاند که پخشهای آنها مجموعاً ۱۰۰ میلیون بازدید به همراه داشته است.
به بیان ساده، هر ایرانی در سال گذشته بهطور میانگین ۲۱۶ بار از آپارات بازدید کرده که حداقل یکی از این بازدیدها مربوط به یک پخش زنده بوده است.
مطالب پیشنهادی