پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار رویدادهای حضوری گزارش‌ها

اولین رویداد موضوعی دی‌ام‌برد با موضوع گزارش سال برگزار شد

الهه صالحی الهه صالحی
10 اردیبهشت 1402
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اولین رویداد موضوعی دی‌ام‌برد با موضوع گزارش سال برگزار شد
زمان مطالعه: 3 دقیقه

اولین رویداد تخصصی و کارگاهی دی‌ام برد با موضوع تشریح اقدامات و موارد اجرایی برای نگارش سال روز گذشته با حضور صد شرکت‌کننده برگزار شد.

تقریبا هر برندی که به نقش پررنگی که روابط عمومی و برندینگ در کسب‌وکار ایفا می‌کند، آگاه باشد به ضرورت نگارش گزارش سال نیز واقف است؛ یک گزارش سال با اهداف متفاوتی تهیه و تدوین می‌شود و هرچند که مسئولیت تهیه آن بر دوش واحد روابط عمومی است، اما همکاری واحدهای مختلفی مانند دیتا، دیزاین، محتوا، مارکتینگ و … را می‌طلبد. دی‌ام برد در اولین رویداد تخصصی و کارگاهی خود تلاش کرد تا تهیه گزارش سال را از چهار زاویه محتوا، استراتژی، گرافیک و داده مورد بررسی و واکاوی قرار دهد و متخصصان شناخته شده در این حوزه‌ها، تجربه خود را از تهیه این گزارش با شرکت کنندگان به اشتراک بگذارند.

مائده گیوه‌چین، کارشناس ارشد روابط عمومی اسنپ در ابتدای این کارگاه به نقش و اهمیت روابط عمومی و استراتژی مشخص و کلی سازمان، تعیین هدف، انواع گزارش برای برند، نحوه تعیین ذی‌نفعان و مخاطبان گزارش سال و ویژگی‌های کمپین‌ روابط عمومی موفق برای گزارش سال اشاره کرد.

مهدی ناصری، تیم لیدر دیتا در دیوار و مسئول سابق گزارش سال ۱۳۹۹ کافه بازار و دومین مدرس این رویداد در ارائه‌ای  با عنوان بهترین قصه‌گو برنده است دررابطه با تجربیات خود از تهیه گزارش سال و اهمیت استفاده از دیتا برای موفقیت یک گزارش سال گفت.

اولین رویداد موضوعی دی‌ام‌برد با موضوع گزارش سال برگزار شد 1

ناصری در ابتدای ارائه خود به اهمیت بالای مواردی مانند: در گزارش سال به دنبال چه هستیم؟، چرایی روایت گزارش با دیتا، یافتن دیتای مناسب برای قدرتمند کردن گزارش، ساختار روایت با دیتا در گزارش و بایدها و نبایدها در این زمینه صحبت کرد و در ادامه نمونه‌هایی از گزارش‌‌های سال مختلف برندهای ایرانی را مورد تحلیل و بررسی قرار داد.

احمد درخشنده، مدیر هنری RoomVU در ارائه خود به زاویه دید گرافیکی در تهیه یک گزارش سال پرداخته و در ارائه خود به نکاتی برای بهبود دیزاین در گزارش‌های سالانه یا اشتباهات رایج در دیزاین اشاره کرد و نمونه‌های مختلفی از اشتباهات انجام شده در گزارشات سالانه را مورد تحلیل و بررسی قرار داد.

اولین رویداد موضوعی دی‌ام‌برد با موضوع گزارش سال برگزار شد 2

دقیق‌تر بودن در انتخاب نمودار و دیزاین نمودار، اهمیت به دسترس پذیری دیزاین، استفاده خوب از آیکن‌ها، حذف عناصر بصری اضافی، اهمیت به اولویت بندی بصری و تنوع به خرج دادن در انتخاب نمودار از اصلی‌ترین سرفصل‌هایی بودند که درخشنده در ارائه خود به آنها اشاره کرد.

سیامک احدی، سوپروایزر محتوا در دیجی‌کالا و استراتژیست سابق روابط عمومی در دیوار نیز در ارائه خود با موضوع محتوا و پروموت گزارش سال به تحلیل مراحل محتوای یک گزارش سال مانند: ارتباط موثر، تدوین کنداکتور اولیه، روایت داده‌ها، تکمیل کنداکتور، طراحی و روایت بصری و گرفتن بازخورد و تصحیح پرداخت.

اولین رویداد موضوعی دی‌ام‌برد با موضوع گزارش سال برگزار شد 3

سیامک احدی، سوپروایزر محتوا در دیجی‌کالا

احدی در ادامه و در بخش دوم ارائه خود، ارتباط با رسانه‌ها، امبارگو، برگزاری رویداد، محتوای تحلیلی و تکمیلی، یادداشت و مصاحبه و بررسی نتایج از مراحل انتشار و پروموت گزارش دانسته و به توضیح و تحلیل این بخش پرداخت.

پذیرایی این رویداد توسط همکاری با مامان نورا و مامان دلینا از مامان‌های زبردست مجموعه مامان پز صورت گرفت. (مامان پز سرویس شرکتی و تخصصی ارائه انواع وعده غذایی با استانداردهای غذای خانگی است.)

رویدادهای موضوعی دی ام برد قرار است هر ماه با موضوعی تخصصی بصورت حضوری برگزار گردد. اگر ویدیوی این رویداد را می‌خواهید از این لینک اقدام کنید.

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
الهه صالحی
الهه صالحی
روزنامه‌نگاری خوانده‌م و عاشق رسانه‌م؛ دی‌ام برد برای من فرصت جدیدی بود که بیشتر از دنیای جذاب مارکتینگ بدونم.
نظرات

اسمارتک