زمان مطالعه: 6 دقیقه

«سنجاق» یک پلتفرم نمایش تبلیغات آنلاین است که از سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را به طور رسمی شروع کرد. سنجاق درواقع یک سرویس رابط میان صاحبان کسب‌وکار به عنوان تبلیغ‌دهنده و صاحبان رسانه به عنوان نمایش‌دهنده محسوب می‌شود. هدف از راه‌اندازی این پلتفرم، قدم برداشتن در راستای بهبود فرآیندهای مربوط به بازاریابی دیجیتال در ایران و مدیریت کمپین‌های تبلیغاتی در بستر وب و موبایل است.

سنجاق
تیم سرویس سنجاق

تبلیغ‌دهندگان با سنجاق دیده می‌شوند، فروش بیشتری را تجربه می‌کنند و به سود بالاتری می‌رسند. از طرفی، رسانه‌ها را داریم که برای جذب مخاطب، زمان و هزینه قابل توجهی صرف کرده‌اند و با پیوستن به جمع ناشران سنجاق، می‌توانند یک کانال درآمدی مجزا برای خود درست کنند. علاوه بر این دو، سنجاق از طریق جایگاه‌های تبلیغاتی خود به کاربرانی که روزانه در فضای وب، موبایل، اپلیکیشن‌ها و شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند، مطالب پیشنهادی مورد نیاز، خدمات و محصولات متناسب با فضای رسانه را ارائه می‌دهد. مجموعه این روابط، فعالیت‌ها و اقدامات در راستای تحقق یک هدف مشترک است: رشد و توسعه صنعت دیجیتال مارکتینگ در ایران.

سنجاق، ویژگی‌ها و مزایای رقابتی

سنجاق به عنوان یک پلتفرم نمایش تبلیغات، امکانات زیادی را به کاربر ارائه می‌دهد. کاربرانی که نیازهای مرتبطی در این حوزه دارند، با بررسی و دیدن ویژگی‌های سنجاق می‌توانند آن را با دیگر پلتفرم‌های مشابه مقایسه کنند و ببینند که این پلتفرم در چه زمینه‌هایی می‌تواند به آن‌ها کمک کرده و کارشان را تسهیل کند.

سنجاق

در ادامه می‌خواهیم همین امکانات و ویژگی‌هایی را که پنل سنجاق به کاربر ارائه می‌دهد بررسی کنیم.

سادگی کار با پنل سنجاق

پلتفرم‌ها و پنل‌هایی که یک فرآیند را خودکارسازی کرده‌اند، نباید پیچیدگی زیادی داشته باشند تا برای طیف گسترده‌ای از کاربران قابل استفاده باشد. به ادعای سنجاق، کار با پنل سنجاق برای هر نوع کاربری ساده است و از عضویت در آن گرفته تا ساخت کمپین و ایجاد محتوا و ویرایش‌ها، فرآیندها کاربر را گیج نمی‌کند.

شخصی‌سازی کمپین

شما در پنل سنجاق می‌توانید با توجه به شرایط کمپین تبلیغاتی خود، تمامی آیتم‌ها را تغییر دهید و طبق نیازتان آن‌ها را تنظیم کنید. این آیتم‌ها عبارتند از:

  • لیست نمایش‌دهندگان
  • روز و ساعت نمایش
  • دستگاه نمایش (موبایل و دسکتاپ)
  • سیستم عامل نمایش
  • بودجه روزانه
  • قیمت کلیک

با شخصی‌سازی و تغییر دادن این موارد در پنل سنجاق، می‌توانید نتیجه مورد انتظار خود را از کمپین‌ها بگیرید.

بخوانید  میثم کیهانی و بررسی کمپین «جمعه نارنجی» سفرمارکت، با اعداد و ارقام دقیق

قیمت‌گذاری با بید شناور

حداقل قیمت برای نمایش گرفتن در رسانه‌های سنجاق بسیار پایین در نظر گرفته شده است و سنجاق این ویژگی را یکی از مهم‌ترین مزیت‌های پلتفرم خود عنوان می‌کند؛ با این حال، شما مجبور نیستید برای همه سایت‌های نمایش‌دهنده یک قیمت ثابت در نظر بگیرید. اگر ترجیح می‌دهید در یک رسانه شانس نمایش بیشتری داشته باشید، می‌توانید قیمت کلیک رسانه مورد نظر خود را بسته به نیاز و اهداف خود افزایش دهید.

گزارش‌گیری

شما بعد از اجرای هر کمپین برای آنالیز و بررسی نتایج، به گزارش نیاز دارید؛ داده‌هایی از این قبیل که محتواهای کمپین چند بار نمایش داده شده‌اند؟ چه تعداد کلیک دریافت کرده‌اند؟ چند کاربر از یک سایت مشخص وارد لندینگ پیج شما شده‌اند؟ کدام محتواها برای کاربران جذاب‌تر بوده‌اند؟ و… جواب این سوالات از دل گزارش‌هایی درمی‌آید که پنل سنجاق در اختیارتان می‌گذارد.

پشتیبانی رایگان

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های رقابتی سنجاق در قیاس با رقبا، نحوه پشتیبانی است. شما می‌توانید صفر تا صد مدیریت کمپین‌های خود را به تیم کمپین منیجر سنجاق بسپارید. کمپین منیجر کسی است که در تک‌تک مراحل اجرای کمپین تبلیغاتی در کنار شماست؛ از بررسی سرعت سایت‌تان و درآوردن باگ‌های لندینگ پیج گرفته تا آنالیز دقیق داده‌ها و تنظیمات اکران کمپین به گونه‌ای که با کمترین هزینه بهترین نتیجه را بگیرید. این افراد دانش خود را در زمینه تحلیل داده‌ها به‌روز نگه می‌دارند و آن را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. تیم کمپین منیجر سنجاق تجارب کاربردی‌ای در زمینه اجرای کمپین‌های مشابه به کسب‌وکار شما دارند و با مشاوره‌های تخصصی این کارشناسان، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که بودجه خود را به‌درستی و در جای مناسب صرف می‌کنید.

جلوگیری از کلیک‌های تقلبی (Fraud)

یکی از اساسی‌ترین دغدغه‌های تبلیغ‌دهندگان در دنیای تبلیغات کلیکی، وجود کلیک‌های نامعتبر و تقلبی است که باعث هدر رفتن بودجه‌ تبلیغات می‌شود. سنجاق از ابتدای مسیر خود تاکنون، توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته است. سنجاق دائما الگوریتم‌های فراد دیتکشن (Fraud Detection) خود را به‌روزرسانی می‌کند و با شناسایی بات‌ها و کراولرها و شناسایی رفتار کاربر، تا حد زیادی از ایجاد و شمارش کلیک‌های نامعتبر جلوگیری می‌کند. اختلاف پایین بین کلیک‌های شمارش‌شده در پنل سنجاق و داشبورد گوگل آنالیتیکس، یکی از دلایل رضایت تبلیغ‌دهندگان از شبکه هوشمند سنجاق است.

انواع تبلیغات در سنجاق

سنجاق

در پنل سنجاق شما می‌توانید محتوای تبلیغاتی خود را در قالب‌های مختلفی تولید و اجرا کنید که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

بخوانید  راهنمای آنالیز کمپین‌ها و سنجش کانال‌های بازاریابی به‌کمک UTMسازی

همسان

این دسته از تبلیغات با ظاهر و محتوای وبسایت نمایش‌دهنده مطابق هستند و همین امر موجب می‌شود کاربران با این تبلیغات ارتباط خوبی برقرار کنند. با تبلیغات همسان سنجاق این امکان برای کاربران فراهم می‌شود که محتوای تبلیغاتی خود را به طور همزمان در بیش از ۲۰۰ رسانه باکیفیت و پربازدید نمایش دهند. به گفته سنجاق، این پلتفرم ظرفیت ماهانه بیش از ۱۰ میلیارد ایمپرشن دارد.

بنری

تبلیغات بنری سنجاق در قالب عکس‌های گرافیکی ثابت و متحرک ایجاد می‌شوند. این دسته از تبلیغات بهترین گزینه برای برند اورنس (Brand Awerness) یا آگاهی از برند است. با تبلیغات بنری سنجاق می‌توانید یک استراتژی مطابق با نیازتان برای ماندگار شدن در ذهن مخاطبان طراحی کنید.

ری‌تارگتینگ

همه صاحبان کسب‌وکار به تبلیغات ریتارگتینگ علاقه خاصی دارند. در این روش، سنجاق تبلیغات را فقط و فقط به کاربرانی نشان می‌دهد که قبلا، حداقل یک بار وارد وبسایت‌تان شده‌اند. با این کار خدمت یا محصول شما به کاربرانی که قبلا تمایل و علاقه خود را نشان داده‌اند، یادآوری می‌شود و احتمال تبدیل مشتریان بالقوه به خریدار به طور چشمگیری افزایش می‌یابد.

تعریف تگ و لیست مخاطب

در تبلیغات ری‌تارگتینگ سنجاق این امکان وجود دارد که با توجه به هدف خود از اکران کمپین، تگ و لیست‌های مخاطب مجزا تعریف کنید. درواقع با ساخت تگ می‌توانید رویدادهای مختلف از جمله بازدید از صفحه، کلیک بر روی المان و ارسال فرم را ردیابی کنید. تعریف تگ این امکان را به شما می‌دهد که لیست مخاطبانی متناسب با هر یک از مراحل قیف فروش یا رخدادهای مورد نیاز در لندینگ مانند خرید موفق، ارسال فرم مشاوره، کلیک روی دکمه ثبت نام و… را برای کمپین‌های ری‌تارگتینگ بسازید و تبلیغات خود را هدفمند پیش ببرید.

با استفاده از امکان تعریف لیست مخاطب می‌توانید متناسب با استراتژی کمپین‌های ری‌تارگتینگ‌، گروه‌های مختلفی بسازید و به هر گروه از کاربران‌ خود تبلیغات شخصی‌سازی‌شده نمایش دهید و اثربخشی و نرخ تبدیل تبلیغات‌تان را بالا ببرید.

ری‌تارگتینگ محصول

اگر صاحب یک فروشگاه آنلاین هستید و تعداد محصولات‌تان زیاد است، ممکن است تبلیغات ری‌تارگتینگ محصول سنجاق به کارتان بیاید. با این امکان نیازی نیست برای تک‌تک محصولات فروشگاه خود یک محتوای تبلیغاتی مجزا بسازید. بعد از ساخت کمپین ری‌تارگتینگ محصول و انجام بررسی‌های اولیه از سوی تیم پشتیبانی سنجاق، محتوای تبلیغاتی هر محصول به طور خودکار ساخته می‌شود و در رسانه‌های سنجاق نمایش می‌گیرد.

پوش نوتیفیکیشن

تبلیغات پوش نوتیفیکیشن در دسته بازاریابی اجازه‌ای قرار می‌گیرد. تبلیغات پوش فقط برای کاربرانی ارسال می‌شود که به رسانه‌های سنجاق اجازه ارسال پوش را داده‌اند و رضایت خود را نسبت به دریافت نوتیفیکیشن‌ها اعلام کرده‌اند. هر تبلیغ پوش در سنجاق شامل لوگو، یک تیتر کوتاه و گیرا، متن حاوی فراخوان یا پیشنهاد شما (CTA) و یک تصویر می‌شود. با کلیک روی تبلیغ، کاربر به وبسایت شما هدایت خواهد شد.

بخوانید  چطور یک کمپین دیجیتال طراحی کنیم؟

ویدئویی

تبلیغات ویدئویی سنجاق به صورت پری‌رول (Pre-roll) ارائه می‌شوند. پری‌رول یا پیش‌نمایش همان ویدئوی کوتاهی است که به طور خودکار قبل از پخش ویدئوی مورد نظر کاربر نمایش داده می‌شود. صدا و تصویر یک ترکیب تاثیرگذار می‌سازند که موجب افزایش آگاهی از برند و ماندگاری در ذهن مخاطب خواهد شد.

گوگل ادز

در پلتفرم سنجاق امکان اجرای تبلیغات گوگل را نیز دارید و می‌توانید تمامی فرآیندهای آن را به سنجاق بسپارید. تبلیغات گوگل ادز به صورت هدفمند و استراتژیک طراحی می‌شوند و با تنطیم، اجرا و مدیریت درست به اجرا می‌رسند.

تبلیغات در اینستاگرام

ارتباط گرفتن با شبکه‌ای از پیج‌های اینستاگرامی که در حوزه کسب‌وکار شما فعالیت می‌کنند و محتواهایی مرتبط با محصولات و خدمات‌تان ارائه می‌دهند، کاری سخت، پیچیده و زمان‌بر است. سنجاق با کار کردن روی این فرآیند، انجام آن را در زمانی کم ممکن کرده است. طیف وسیعی از اینفلوئنسرها و پیج‌های اینستاگرامی با سنجاق همکاری می‌کنند. در سنجاق تبلیغات شما با توجه به حوزه کسب‌وکارتان، در پیج‌های مرتبط با حیطه فعالیت‌تان منتشر می‌شود.

رپورتاژ

یک رپورتاژ برای اینکه بتواند اثربخش باشد، باید طبق اصول مشخصی نوشته و منتشر شود. صرف تولید یک محتوای متنی شسته‌رفته شما را به هدف مطلوب یعنی آگاهی مخاطب از برند نمی‌رساند. رپورتاژ علاوه بر نگارش صحیح، باید اصول سئو را رعایت کند و طبق استانداردهای موتورهای جست‌وجو بهینه شده باشد. در مرحله بعد، انتخاب رسانه‌ای که رپورتاژ را منتشر می‌کند، بسیار اهمیت دارد. متن آماده‌شده باید در وبسایتی منتشر شود که محتوای آن به کسب‌وکار شما نزدیک است. سنجاق برای معرفی برند شما و محصولات و خدمات‌تان، محتوای متنی مرتبط و سئوشده تولید می‌کند و آن‌ها را در رسانه‌های مرتبط با کسب‌وکارتان به انتشار می‌رساند.

بزرگ‌ترین نمایش‌دهندگان سنجاق

تاکنون رسانه‌های زیادی با مجموعه سنجاق همکاری کرده‌اند که برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از: وبسایت خبرآنلاین، رکنا، تماشا، طلا، فردانیوز، شمانیوز، مستقل‌آنلاین، ۵۵ آنلاین، تجارت نیوز، عصر ایران، اقتصادآنلاین، تابناک، برترین‌ها، طرفداری، فرارو و… . پلتفرم هوشمند سنجاق از سال 1397 کار خود را آغاز کرده است و به عنوان یک ابزار می‌تواند در فرآیندهای دیجیتال مارکتینگ به متخصصان یاری برساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 + 18 =