پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

بررسی کمپین «یک دوستی پر سود» از صرافی والکس!

مرجان عبدی مرجان عبدی
4 مرداد 1401
زمان مطالعه: 4 دقیقه
بررسی کمپین «یک دوستی پر سود» از صرافی والکس!
زمان مطالعه: 3 دقیقه

والکس از ابتدای سال ۱۴۰۰ برنامه‌ی تغییرات در پلتفرم خود را آغاز کرد. این تغییرات از صرافی‌ها تا پوسته‌ی ظاهری سایت را شامل می‌شد. با پیشرفت لحظه‌ای بازار ارزهای دیجیتال و تغییرات مداوم نیازهای کاربران در این بازار، والکس تصمیم گرفت به‌روزرسانی خود را اجرا کند. انتشار اپلیکیشن والکس برای کاربران اندروید و iOS یکی از مهم‌ترین این به‌روزرسانی‌ها بود. چراکه این اپلیکیشن، امکان دسترسی به بازار ارزهای دیجیتال را برای کاربران والکس فراهم می‌کند.

تغییرات والکس

عرضه‌ی ابزارهایی منجمله «حد سود و ضرر» از جمله‌ دیگر تغییرات والکس در این به‌روزرسانی بود. طبق گفته والکس، این ابزار کمک می‌کند کاربران در جریان نوسان‌های بازار، بدون نیاز به زیرنظر داشتن همیشگی بازار از ضررهای بزرگ جلوگیری کنند. کاربر با استفاده از این ابزار می‌تواند یک معامله‌ی خودکار در قیمت مورد نظر خود تنظیم کند؛ قیمتی که ابزار به محض رسیدن به آن معامله را فعال می‌کند و کاربر بدون نیاز به آنلاین بودن از سقوط ارزش دارایی خود به زیر این قیمت جلوگیری می‌کند. والکس همچنین ادعا می‌کند ابزارهای امنیتی جدیدی منجمله تایید صحت دو مرحله‌ای را به پلتفرم اضافه کرده است که این ابزارها امنیت معامله و حساب کاربران را افزایش می‌دهند.

یکی از تغییرات دیگر والکس، تغییر در شیوه‌ی احراز هویت کاربران بود. والکس مانند تمام پلتفرم‌های خرید و فروش ارز دیجیتال که به صورت قانونی در ایران فعالیت می‌کند، براساس قانون موظف است کاربران خود را احراز هویت کند. پیش از این احراز هویت با روش‌های مرسوم عکس و تماس تلفنی انجام میشد. امروز والکس با استفاده از ابزارهای دیگری و استفاده از الگوریتم‌های هوش‌ مصنوعی این پروسه غیرحضوری را کوتاه‌تر کرده است.

نتایج تحقیقات بازار والکس نشان می‌دهد سال گذشته طولانی و پیچیده بودن احراز هویت یکی از دلایل اصلی دوری کردن علاقه‌مندان از ثبت‌نام در صرافی‌های داخلی بوده‌است. به گفته والکس نرخ ورود کاربر جدید به والکس پس از تغییر فرآیند احراز هویت افزایش یافته است.

بخوانید  یوتیوب در حال آزمایش تب «Most Relevant» است

همراهی با کاربران

واحد بازاریابی والکس در دوره‌ی بررسی تغییرات و در جریان جلساتی که برای نحوه‌ی ارائه‌ی این تغییرات به کاربران برگزار شد، به این نتیجه رسید که والکس جدید باید به کاربران جدید عرضه شود و در پی آن این واحد به این نتیجه رسید که نیاز به برگزاری کمپینی جدید وجود دارد. کمپین «یک دوستی پرسود» از دل این ایده متولد شد و کمپینی مبتنی بر فعالیت کاربران فعلی تعریف شد.

کمپین

ایده کمپین

هر کاربر به ازای دعوت هر دوست به والکس ۷۰ هزار توکن شیبا و یک شانس شرکت در قرعه‌کشی ۷ مک بوک دریافت می‌کند؛ کاربران هرچه دوستان بیشتری دعوت می‌کردند، شیبای بیشتری می‌گیرفتند و شانس بیشتری برای برنده شدن در قرعه‌کشی داشتند.

بررسی کمپین «یک دوستی پر سود» از صرافی والکس! 1

شیبا به این دلیل انتخاب شد که یکی از محبوب‌ترین توکن‌های دنیا و بازار والکس است. این توکن در بین ۵ توکن محبوب کاربران والکس برای خرید و فروش و نگهداری طولانی مدت قرار دارد.

شروع و پایان کمپین

این کمپین از روز ۱۵ فروردین و پس از تعطیلات نوروز آغاز شد. این تاریخ به‌دلیل آغاز فعالیت رسمی و جدی بازار پس از تعطیلات انتخاب شد. کمپین یک دوستی پرسود ۴۵ روز ادامه داشت و با اتمام اردیبهشت به پایان رسید.

پیام و کارکرد کمپین

طبق گفته تیم والکس، این کمپین با پیام «یک دوستی پرسود» تلاش کرد کاربران را به سفیران برند خود تبدیل کند. در این کمپین نیز تلاش شد با تاکید روی امکانات فراهم شده برای کاربرانی که دوستان خود را به والکس دعوت می‌کنند، آنها در درآمدهای والکس شریک شوند.

بخوانید  گوگل می‌گوید تغییر قالب سایت به خودی خود در رتبه‌بندی موثر است

حضور در رسانه‌ها

کانال‌های توسعه کمپین «یک دوستی پرسود»

  • همکاری با سایت‌ها و برندهای همکار‌
  • اینلفوئنسرهای حوزه‌ی ارزهای دیجیتال و حوزه‌ی IT
  • رسانه‌های فعال در اینستاگرام و تلگرام
  • تبلیغات والکس در شبکه‌های اجتماعی (اینستاگرام، تلگرام، توییتر)
  • ایمیل
  • نوتیفیکیشن داخل سایت و اپلیکیشن
  • پیامک

نتایج

به گفته این پلتفرم، در این جریان ۴۰ هزار نفر از کاربران در این کمپین، دوستان خود را به والکس دعوت کردند. سفیران والکس در جریان این کمپین بیش از ۲۵۰ هزار نفر از دوستان خود را به عضویت دعوت کردند. در این کمپین سه کاربر بیش از ۱۰ هزار نفر را به والکس دعوت کرده‌اند.
هدایای رمز ارزی سفیران برند والکس بعد از دعوت هر کاربر به حساب ایشان واریز شد. قرعه‌کشی ۷ مک بوک این کمپین روز ۶ خرداد برگزار شد. این قرعه‌کشی به‌صورت زنده از اینستاگرام والکس پخش شد و برندگان قرعه‌کشی ۷ مک بوک، بعد از پایان قرعه‌کشی هدایای خود را دریافت کردند.

 

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
مرجان عبدی
مرجان عبدی
نظرات

اسمارتک