دی ام برد
گزارش‌ها اصول و استراتژی بازاریابی
پیش‌بینی هاب‌اسپات برای استراتژی‌های بازاریابی برتر برای سال ۲۰۲۵

هوش مصنوعی و تولید محتوای ویدیویی، باید در صدر اولویت مارکترها قرار بگیرد

یاسمن منفرد یاسمن منفرد
بهمن ۶, ۱۴۰۳
زمان مطالعه: 4 دقیقه
هوش مصنوعی و تولید محتوای ویدیویی، باید در صدر اولویت مارکترها قرار بگیرد

گزارش اخیر HubSpot به بررسی استراتژی‌های جدید برای بازاریابان در حوزه‌های مختلف B2B و B2C در سال ۲۰۲۵ پرداخته و ترندهای احتمالی در این سال را پیش‌بینی می‌کند. این گزارش، استفاده از هوش مصنوعی برای استفاده‌های مختلف مانند تولید محتوا، ارزیابی نرخ بازگشت، اتوماسیون و موارد این‌چنینی را اولویت بازاریابان برای تعیین استراتژی در سال ۲۰۲۵ دانسته است. این گزارش همچنین اشاره کرده که اولویت قصه‌گویی با استفاده از ویدیو و تصاویر در حال پیشی گرفتن از محتواهای متنی است.

گزارش اخیر HubSpot به تحلیل و ارائه استراتژی‌های جدید برای بازاریابان در حوزه‌های مختلف B2B و B2C پرداخته و راهکارهایی مبتنی بر داده‌ها و فناوری‌های پیشرفته را معرفی کرده است. این گزارش به بازاریابان کمک می‌کند تا در محیط کسب‌وکاری که روز به روز هوشمندتر و پیچیده‌تر می‌شود، بازده بهتری داشته باشند و از تکنولوژی‌های جدید مانند هوش مصنوعی برای بهبود استراتژی‌های بازاریابی خود استفاده کنند. دی‌ام برد در این مطلب، بخشی از این گزارش را بررسی کرده و به تحلیل استراتژی‌های برتر بازاریابی برای هر دو بخش B2B و B2C در سال ۲۰۲۵، به همراه ترندهای مهم این سال پرداخته است.

استراتژی‌های برتر بازاریابی B2B برای سال ۲۰۲۵

  • استفاده از هوش مصنوعی برای تبدیل متن به کمپین‌های چندرسانه‌ای: بازاریابان B2B می‌توانند با کمک هوش مصنوعی دموهای ویدئویی، راهنمای محصولات، ارائه‌ها و پادکست‌های مختلف تولید کنند.
  • استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای ارزیابی نرخ بازگشت سرمایه کمپین‌ها: بازاریابان می‌توانند از ابزارهای تحلیل داده مبتنی بر هوش مصنوعی برای شناسایی فعالیت‌ها و کانال‌هایی که بیشترین درآمد را ایجاد می‌کنند، بهره ببرند.
  • اتوماتیک کردن استراتژی و اجرای بازاریابی با کمک هوش مصنوعی: ابزارهای هوش مصنوعی مانند Claude، Gemini و ChatGPT و همچنین دستیارهای هوش مصنوعی می‌توانند به بازاریابان B2B در برنامه‌ریزی تقویم‌های اجتماعی، نوشتن مطالعات موردی و تهیه خلاصه‌های محتوا کمک کنند.
  • ایجاد محتوای متناسب با ارزش‌های برند شما: امروزه، برندهای B2B بیشتر بر تولید محتوا در راستای مسئولیت اجتماعی خود متمرکز هستند و  جدی‌تر از قبل ماموریت، چشم‌انداز و ارزش‌های اصلی برند خود را به اشتراک می‌گذارند.

هوش مصنوعی و تولید محتوای ویدیویی، باید در صدر اولویت مارکترها قرار بگیرد 1

استراتژی‌های برتر بازاریابی B2C برای سال ۲۰۲۵

  • محتوای تولید شده توسط کاربران: قابل انکار نیست که معتبر بودن، برای تمام برندها یک اولویت است. درنتیجه برندهای B2C تمایل دارند محتوای تولید شده توسط کاربران (UGC) را بیشتر جمع‌آوری کرده و به اشتراک بگذارند.
  • ایجاد محتوای متناسب با ارزش‌های برند شما: مصرف‌کنندگان به دنبال برندهایی هستند که به ارزش‌ها و تعهدات اجتماعی خود پایبند باشند. برندهای B2C در تلاشند تا با انجام برخی فعالیت‌ها تمایز خود را از رقبا نشان دهند.
  • استفاده از هوش مصنوعی برای تبدیل متن به محتوای چندرسانه‌ای: برندهای B2C مانند برندهای B2B امسال باید از هوش مصنوعی برای تبدیل محتوا به فرمت‌ها و کانال‌های مختلف مثل ویدئو، صدا و شبکه‌های اجتماعی بهره ببرند.
  • استفاده از پیام‌های مستقیم شبکه‌های اجتماعی (direct messages) برای خدمات مشتری: برای بازاریابان B2C، مرز بین بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی و خدمات مشتری کمرنگ شده است. برندها در سال جدید قصد دارند تا  خدمات خود را در شبکه‌های اجتماعی ساده کرده و تجربه مشتری را بهبود دهند.
  • استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای ارزیابی میزان بازگشت سرمایه کمپین‌ها: بازاریابان B2C امسال تحلیل داده‌ها را با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی ساده کرده و از آن برای ارزیابی بازگشت سرمایه کمپین‌های بازاریابی و تبلیغاتی استفاده خواهند کرد.

آغاز دوران داستان‌سرایی بصری برندها

طبق نتایج گزارش HubSpot، انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۵ محتواهای تصویری با داستان‌گویی جذاب، بیش از قبل، رواج پیدا کنند. همچنین همکاری با اینفلوئنسرها احتمالا به یک اولویت تبدیل خواهد شد.

این گزارش همچنین اشاره می‌کند که وب‌سایت‌ها، بلاگ و سئو و محتوای تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی در سال پیش‌‌رو بیشترین بازگشت سرمایه را در سال ۲۰۲۴ برای برندهای B2B داشته‌اند؛ از سوی دیگر بازاریابی ایمیلی، محتوای تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی محتوایی، بهترین کانال‌های بازگشت سرمایه برای برندهای B2C بوده‌اند.

هاب‌اسپات همچنین اشاره کرده است که برای هر دو گروه B2B و B2C، بهترین فرمت محتوا در سال ۲۰۲۴ ویدئوهای کوتاه بوده و در سال ۲۰۲۵ ابزارهای هوش مصنوعی برای هردوی این گروه‌ها تبدیل به یک ابزار مهم خواهد شد.

گزارش کامل را از اینجا دریافت کنید.

افراک
به اشتراک بگذارید:
یاسمن منفرد
یاسمن منفرد
فارغ‌التحصیل اقتصاد هستم و مدتیه که به خبرنگاری مشغولم. دی‌ام برد به من فرصت خوبی داد تا دنیای مارکتینگ رو تجربه کنم.
نظرات
افراک