یکتانت
گزارش‌ها اخبار
نگاهی به استراتژی طرح ایده در اجرای تراک شو

طرح ایده با اجرای تراک‌شو، تنوع رسانه‌های BTL خود را گسترش داد

ترانه رسولیان ترانه رسولیان
مهر ۲۷, ۱۴۰۴
زمان مطالعه: 4 دقیقه
طرح ایده با اجرای تراک‌شو، تنوع رسانه‌های BTL خود را گسترش داد

آژانس طرح‌ ایده در سال گذشته، «تراک شو» را به فعالیت‌های BTL خود اضافه کرد. تراک شو یک تبلیغات BTL و سیار است که ماکت محصول بدون محفظه یا در محفظه‌ای شیشه‌ای پشت کامیون قرار می‌گیرد و در سطح شهر تردد می‌کند تا توجه مخاطبان را به خود جلب کند. 

به گزارش دی‌ام‌برد، آژانس «طرح ایده» که در حوزه اجرای کمپین‌های BTL، سمپلینگ، رویداد، تبلیغات POSM و محصولات اختصاصی فعالیت می‌کند، از سال گذشته «تراک‌شو» را به فعالیت‌های خود اضافه کرده است. تراک‌ شو (Truck Show) یک فعالیت BTL است که در آن یک کامیون به‌طور ویژه برای معرفی یک برند یا محصول طراحی می‌شود و به شکل غرفه‌ای سیار در نقاط پرتردد شهر حرکت می‌کند. در برخی از این کمپین‌ها، امکان سمپلینگ و ارائه نمونه محصول نیز فراهم می‌شود تا تجربه‌ای تعاملی و مستقیم برای مخاطبان هدف ایجاد کند.

تراک شو؛ رسانه تبلیغاتی سیار

بر اساس گزارش آژانس طرح ایده، رسانه های سنتی به مرور زمان اثربخشی خود را از دست دادند. به همین دلیل این آژانس به ارائه یک رسانه سیار اقدام کرد. به گفته طرح ایده، تراک شو یک استراتژی بازاریابی است که در آن کامیون‌ها به روش‌های غیرمتعارف و با هدف جلب توجه مخاطبان استفاده می‌شود.

مهرنوش حسنی، مدیر ارشد مارکتینگ طرح ایده، در مصاحبه‌ای با دی‌ام برد درباره فعالیت تراک شوها توضیح داد: «تراک شو به دو روش Road Show یا همراه با سمپلینگ فعالیت می‌کند. تراک شوهای Road Show در موقعیت‌هایی مانند خیابان، اتوبان، بزرگراه‌ها و محله‌ها تردد می‌کنند و متوقف می‌شوند. تراکشوهای همراه با سمپلینگ نیز در مسیر تردد می‌کنند، در موقعیت مورد نظر توقف می‌کنند و سمپل‌ها را به مخاطبان ارائه می‌دهند.» 

طرح ایده با اجرای تراک‌شو، تنوع رسانه‌های BTL خود را گسترش داد 1

مهرنوش حسنی، مدیر ارشد مارکتینگ طرح ایده

مزیت‌های تراک‌شو:

مدیر مارکتینگ تراک‌شو در رابطه با مزایای تراک‌شو به دی‌ام برد می‌گوید: «در تراک شوها، قسمت کانکس کامیون برداشته شده و به جای آن ماکت برند قرار می‌گیرد. همچنین تراک شو دارای خلاقیت در طراحی است، بازدید و توجه مخاطب را افزایش می‌دهد و این ماکت‌ها می‌توانند هم در محفظه‌ای شیشه‌ای و هم بدون محفظه قرار بگیرند.»

سایر مزایای تراک‌شو به گفته حسنی:

  • انعطاف پذیری
  • دید و دسترسی بالا
  • تبلیغات مقرون به صرفه
  • حضور به یادماندنی برند
  • تعامل مستقیم با مشتری و مخاطبان هدف
  • وایرال شدن در شبکه‌های اجتماعی به صورت یونیک

طرح ایده با اجرای تراک‌شو، تنوع رسانه‌های BTL خود را گسترش داد 2

هدف ایجاد تجربه‌ای زنده برای مخاطب است

حسنی در ادامه اشاره کرد: «تراک شو با هدف ساختن تجربه‌ای زنده در ذهن مخاطب در مسیرهای پرتردد شهر حرکت می‌کند. دیواره‌های این وسایل نقلیه از طلق‌های نشکن شیشه‌ای ساخته شده است که ماکت طراحی‌شده برند را برای مخاطبان به نمایش می‌گذارد. همچنین جهت دید بهتر از ماکت داخل تراک، از نورپردازی هم استفاده شده است.» طرح ایده در گزارش خود اشاره کرده است که امکان استفاده از رایحه محصول در تراک یا اطراف آن برای تعامل بهتر با مخاطب نیز وجود دارد. علاوه بر آن در برخی تراک‌ها امکان ورود مخاطب به داخل آن وجود دارد تا تجربه و تعاملی عمیق با مخاطب شکل گیرد.

طرح ایده با اجرای تراک‌شو، تنوع رسانه‌های BTL خود را گسترش داد 3

مدیر ارشد مارکتینگ طرح ایده می‌گوید: «اگر جنبه گوریلایی تراک‌شو را کنار بگذاریم، می‌توان از آن به‌عنوان یک رسانه تبلیغاتی نیز استفاده کرد. علاوه بر برندهای FMCG، برندهای ارائه دهنده خدمات نیز می‌توانند با طراحی ماکت‌های مرتبط با فعالیت خود از این رسانه تبلیغاتی بهره ببرند چرا که هدف اصلی این رسانه، افزایش آگاهی مخاطب از برند است.»

مکمل برای کمپین‌های محیطی

مدیر ارشد مارکتینگ طرح ایده درباره نقش تراک شو در کمپین‌های محیطی و هزینه آن گفت: «تراک‌شو می‌تواند به‌عنوان مکملی برای کمپین‌های محیطی و در نقش یک رسانه سیار مورد استفاده قرار گیرد، چرا که از جذابیت بصری بیشتری برای مخاطبان برخوردار است. از نظر هزینه نیز، تنها در ماه نخست به دلیل طراحی و ساخت ماکت داخل تراک‌، هزینه‌ بیشتری دارد. در نهایت هزینه تبلیغات در ماه‌های بعد به‌طور قابل‌توجهی به دلیل آماده بودن ماکت کاهش پیدا می‌کند.»

طرح ایده با اجرای تراک‌شو، تنوع رسانه‌های BTL خود را گسترش داد 4

تخمین میزان بازدید براساس تعداد سمپل‌های توزیع شده و درصد رویایی با مخاطب

مهرنوش حسنی، مدیر ارشد مارکتینگ آژانس طرح ایده، درباره چگونگی محاسبه میزان بازدید این تراک شوها گفت: «در تراک‌شوهایی که همراه با سمپلینگ برگزار می‌شوند، میزان بازدید بر اساس تعداد سمپل‌های توزیع‌شده و درصد بازدید و رویارویی با مخاطبین برآورد می‌شود. اما در مواردی که سمپل ارائه نمی‌شود، ارزیابی را به‌صورت میدانی انجام می‌دهیم. به این شکل که مسئول تراک‌شو در یک بازه‌ زمانی پنج‌دقیقه‌ای، تعداد عابران یا خودروها را می‌شمارد و سپس این عدد در ۶۰ دقیقه ضرب می‌شود تا میانگین بازدید از تراک شو محاسبه شود که روزانه حدود ۵ یا ۶ هزار ریچ به دست به دست می‌آید.»

نمونه‌ تراک‌‌شوهای اجرا شده

۱_ کمپین ری برندینگ شامپو LUX

طرح ایده با اجرای تراک‌شو، تنوع رسانه‌های BTL خود را گسترش داد 5

۲ـ کمپین لانچ پنیر اماه کاله

طرح ایده با اجرای تراک‌شو، تنوع رسانه‌های BTL خود را گسترش داد 6

۳ـ کمپین لانچ پنیر اسکوییزی کاله

طرح ایده با اجرای تراک‌شو، تنوع رسانه‌های BTL خود را گسترش داد 7

4_ کمپین آمبرلا

طرح ایده با اجرای تراک‌شو، تنوع رسانه‌های BTL خود را گسترش داد 8

به اشتراک بگذارید:
ترانه رسولیان
ترانه رسولیان
نظرات

در حال بارگیری کپچا...

آسان‌پرداخت